Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista/isyys

Vierailija
06.02.2013 |

Mun tilanne ois seuraava: tällä hetkellä elelen avoliitossa yhteisessä vuokrakämpässä. Ei ole lapsia nykyisen naisystävän kanssa, mutta aiemmasta avoliitosta on kaksi lasta, joista maksan nyt elatusmaksuja. Lisäksi minulla on kolmas lapsi hieman lyhyemmän säädön seurauksena. En halua olla kyseisen lapsen kanssa missään tekemisissä, mutta nainen halusi välttämättä synnyttää lapsen. Ennen kuin olimme yhdessä hän väitti käyttäneensä e-pillereitä monta vuotta. Kyseinen nainen on työtön ja haluaa nyt alkaa karhuamaan minulta elatusmaksuja. Olen itse vakituisessa työssä oleva henkilö ja rahaa verojen, vuokran, nykyisten elatusmaksujen ja muiden pakollisten kulujen jälkeen jää käteen noin 400 €. Tuntuu aika käsittämättömältä, että Suomen lain silmissä joutuisin maksamaan tuosta lapsesta elatusmaksuja penniäkään varsinkin kun toinen on työttömättömänä tekemättä mitään ja elää pelkästään tuilla. Lisäksi huijasi vielä e-pillereiden käyttönsä. Tässä joutuu todella rankasti harkitsemaan kannattaako jäädä työttämäksi itsekin, sillä luultavasti käteen jäisi silloin tukien kera suurin piirtein sama summa. Onko kokemuksia vastaavista tilanteista?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhan juttu toi on että huojataan itsensä raskaaksi, mutta yleensä nämä naiset painuvat sitten maan alle lapsineen, eivätkä vaadi rahaa jne.. tämä tapaus taitaa olla vaan sosiaali pummi!

Vierailija
22/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei halua olla missään tekemisissä oman lapsensa kanssa, olipa tämä saanut alkunsa miten tahansa. Kusen sinun kaltaistesi päälle, ap!

No ehkä jos jostain yhdenyön seikkailusta nainen tulee raskaaksi ja itse ilmoittaa selvästi, ettei ole mitenkään kiinnostunut lapsesta, niin kyllähän siinä pitäisi naisellakin olla joku vastuu asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on aivan liikaa lapsesta, jota en saa/voi tavata ja jonka äitiä en edes tunne.

Mites se nyt näin kääntyi?

Vierailija
24/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia sitten pitäisi yhteiskunnassa järjestää? Miehet saisivat itse päättää, mitkä lapsistaan elättävät ja keitä eivät, kuten ennen vanhaan?

ei vaan joudun maksamaan enemmän kuin minimin, koska lapsen äiti on varaton! Tästä kärsivät myös muut 2 lastani, joista olen aina huolehtinut ja rakastunut. Sanoin jo kun kuulin naisen olevan raskaana, ettei minulla ole aikaa eikä rahaa lapseen , saatika sellaisen ihmisen kanssa jota en edes tunne. parin illan jutusta tuli kallis tikki. ja voi sitä lapsen kohtaloa...

Vierailija
25/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveen väärin. Kyllä jokaisella miehellä pitäis olla oikeus naida siellä ja täällä ihan paljaalla pannen ja seurauksia ei saa olla. Ollaan me ihan vitun takapajuinen maa kun pakotetaan miehet kantamaan vastuu omista jälkeläisistään.

Mutta pillerithän ovat melko varmoja nykyään ja on tosiaan naisia, jotka kusettavat miehiä ehkäisyasiassa. Toki mies on ihan yhtälailla vastuussa asiasta, mutta toisaalta sitä abortiakin kannattaisi joskus miettiä ihan tosissaan.

Vierailija
26/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan joudun maksamaan enemmän kuin minimin, koska lapsen äiti on varaton! Tästä kärsivät myös muut 2 lastani, joista olen aina huolehtinut ja rakastunut. Sanoin jo kun kuulin naisen olevan raskaana, ettei minulla ole aikaa eikä rahaa lapseen , saatika sellaisen ihmisen kanssa jota en edes tunne. parin illan jutusta tuli kallis tikki. ja voi sitä lapsen kohtaloa...

vaikka 600/kk, mutta sun ei tarvii siihen suostua, siihen minimiin joudut suostumaan, jos on varaa, kuten just ja just taitaa olla. Sun lempilapset eivät tule siitä kärsimään.

Vierailija
27/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan siten, että maksettaisiin sitten minimiä eikä mitään summia mitä nainen haluaa.. Muutenkin ihan väärin että lapsien elatusmaksut vaihtelevat, kaikilla pitäisi olla sama summa, oli isä sitten kykeneväinen maksamaan tai ei.. Ruotsissa asia on näin.

Vierailija
28/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii suostua siihen 200e/kk koska hänen äitinsä on varaton, oikeusapu ihmisen kanssa neuvoteltiin ja kysyttiin että käykö että maksan minimin, mutta heille se ei käy, joten käräjät ratkaisee.. Verojen ja vähennysten jälkeen minulle jää palkasta 1700e, siittä pitäisi maksaa elarit, vuokra,laskut yms..

Voiko 1700e maksaa yhteensä vähän yli 500e elareita? eihän minulle jää rahaa ostaa edes ruokaa enään..

Vierailija
29/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö se todella näin et voidaan vaatia enemmän kuin minimi?

Vierailija
30/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahallaan raskaaksi, ovat todellakin rahan perässä. Ne haluavat mahd. suuret elatusmaksut. Se on harmi, että se etuoikeus on vain naisilla. Itse en tunne yhtään tapausta, missä mies olisi saanut lapsen huoltajuuden yhden illan-jutun jälkeen.

jokaisen miehen pitäisi vain käyttää kondomia, sillä naisiin ei voi todellakaan luottaa ehkäisyasioissa. Jaikävä kyllä, et ole lajissasi ainoa, joka joutuu maksamaan suurempaa elatusmaksua lapsesta, jota ei halunnut.

Vierailija
31/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräytyvät isän tulojen, ei äidin työttömyyden/vaatimusten/elintason perusteella. Ap olet melkoinen vajakki, jos panet tuntematonta paljaaltaan, kun "se sanoo käyttävänsä pillereitä". Että taudit on ihan jees mutta lapsi ei? Haloo...

Vierailija
32/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on mun miehen eksäkin niin varaton kuin ikinä olla voi, ei ole edes luottotietoja enää. Silti mieheni maksaa tasan ne minimielarit, koska hänellä ei ole enempään varaa.

Vierailija
33/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö se todella näin et voidaan vaatia enemmän kuin minimi?

Ei ole mitään minimiä. Elatuksesksi voidaan määrätä vaikka o€. Mutta silloin maksu tulee kelalta, joka on puhe kielessä muodostunut ns. minimiksi

Vierailija
34/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on lapsi, joka kärsii eniten.

Haista paska.

Vierailija
35/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla muka on juuri ja juuri varaa maksaa naisen vaatimaa summaa.. miten teillä tämä asia on päätetty, että paljonko miehesi maksaa elareita? millaiset tulot miehelläsi on ja monestako maksaa? Kun tässä minun tapauksessani vedotaan koko ajan vain naisen varattomuuteen, ja siihen että minä pystyn maksamaan, vaikka tosin kahdesta muusta olen aina maksanut vain minimiä, koska ei ole ollut varaa enempään, miten yhtäkkiä olenkin hyvä varainen? toivon todella ettei tämä asia mene oikeudessa läpi..

Vierailija
36/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksivalistusta oletkin jo saanut, ettei siitä sen enempää.

Ei se elatusvelvollisen rooli niin suojaton ole, mitä sinun on annettu ymmärtää.

Kannattaa ottaa selvää asioista ennen kun allekirjoittaa yhtään sopimusta ja tehdä se vaikka määräaikaisena.

Ihan vinkkinä, että elatusvelvollistenliitosta saat apua ongelmaasi.

Vierailija
37/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskeinen kysymys oli tarkoitettu sulle, että miten päätetty jne..

Niin on mun miehen eksäkin niin varaton kuin ikinä olla voi, ei ole edes luottotietoja enää. Silti mieheni maksaa tasan ne minimielarit, koska hänellä ei ole enempään varaa.

[/quote]

Vierailija
38/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elatusvelvollisen rooli niin suojaton ole, mitä sinun on annettu ymmärtää.

Kannattaa ottaa selvää asioista ennen kun allekirjoittaa yhtään sopimusta ja tehdä se vaikka määräaikaisena.

Auttaako mitään jos asiasta on nostettu jo kanne, ja sitä puidaan käräjillä? kiitos vinkistä, tuntuu niin turhauttavalta olo et toinen voi maata vaan kotona ja rahaa tulvii, sitten ne jotka käyvät töissä, vedetään neki ihan kuiviin..vääryttäkö..

Vierailija
39/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako mitään jos asiasta on nostettu jo kanne, ja sitä puidaan käräjillä? kiitos vinkistä, tuntuu niin turhauttavalta olo et toinen voi maata vaan kotona ja rahaa tulvii, sitten ne jotka käyvät töissä, vedetään neki ihan kuiviin..vääryttäkö..

...että aikuinen joutuu vastuuseen omista virheistään. Ihan turha odottaa, että olisin empaattinen olkapää edellä vaikka vinkin annoinkin.

Kyllä sillä kotona makaavalla on oma ristinsä kannettava. Lapsesta on iso vastuu varsinkin, kun lapsen toinen vanhempi on kykenemätön vastuun kantoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi