Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista/isyys

Vierailija
06.02.2013 |

Mun tilanne ois seuraava: tällä hetkellä elelen avoliitossa yhteisessä vuokrakämpässä. Ei ole lapsia nykyisen naisystävän kanssa, mutta aiemmasta avoliitosta on kaksi lasta, joista maksan nyt elatusmaksuja. Lisäksi minulla on kolmas lapsi hieman lyhyemmän säädön seurauksena. En halua olla kyseisen lapsen kanssa missään tekemisissä, mutta nainen halusi välttämättä synnyttää lapsen. Ennen kuin olimme yhdessä hän väitti käyttäneensä e-pillereitä monta vuotta. Kyseinen nainen on työtön ja haluaa nyt alkaa karhuamaan minulta elatusmaksuja. Olen itse vakituisessa työssä oleva henkilö ja rahaa verojen, vuokran, nykyisten elatusmaksujen ja muiden pakollisten kulujen jälkeen jää käteen noin 400 €. Tuntuu aika käsittämättömältä, että Suomen lain silmissä joutuisin maksamaan tuosta lapsesta elatusmaksuja penniäkään varsinkin kun toinen on työttömättömänä tekemättä mitään ja elää pelkästään tuilla. Lisäksi huijasi vielä e-pillereiden käyttönsä. Tässä joutuu todella rankasti harkitsemaan kannattaako jäädä työttämäksi itsekin, sillä luultavasti käteen jäisi silloin tukien kera suurin piirtein sama summa. Onko kokemuksia vastaavista tilanteista?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä yhdestä lapsesta tehty mitään papereita, eli oletko tunnustanut isyyden?

Vierailija
2/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse ei halua lasta mistään hinnasta huolehtii omasta ehkäisystään. Valitettavasti olet elatusvelvollinen, halusit lasta tai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut harkita kondomin käyttöä aikanaan?

No mutta eihän sinulta kaikkia rahoja voida viedä. Kannattaa ottaa yhteyttä Kelaan ja selvitetllä mitä pitää maksaa ja kenelle...

Vierailija
4/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuollainen nainen on ovela ja salakavala, kun valhetta laskettelee, mutta eikö miehillä muka ole mitään omaa vastuuta kannettavana omista siemenistään?

Jos mies ei tahdo siemeniään käytettävän väärin, pukekoon hän kondomia kiltisti kolmanteen jalkaansa. Eivät miehet voi jättää ehkäisyvastuuta puolitutun naisen harteille ja sitten kitistä seurauksista.

Jokainen on vastuussa itsestään, se olisi miestenkin jo opittava. Varsinkin, kun raskaus on aika pieni paha verrattuna virukseen, kumpikin on vältettävissä miehen taholta kondomia käyttämällä.

Vierailija
5/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä asioita selvitetä lastenvalvojalla. Siellä ymmmärtääkseni pienituloisten elatusvelvollisten taloustilanne lasketaan ja tarvittaessa elatusmaksua voidaan alentaa, eli osan maksaa yhteiskunta. Muutoin ei kai auta kuin etsiä parempaa työtä tai kehittää jotain lisätulonlähdettä jos tulot eivät elämisen kuluihin tahdo riittää.

Vierailija
6/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei halua olla missään tekemisissä oman lapsensa kanssa, olipa tämä saanut alkunsa miten tahansa. Kusen sinun kaltaistesi päälle, ap!

Vierailija
7/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis kyse nyt 1-vuotiaasta lapsesta. Ja minulta vaaditaan 200e/kk elareita. Eli aikasemmista lapsistani maksan 310e/kk yhteensä, ja ilmoitinkin että voin minimiä maksaa kyseisestäki tapauksesta, mutta naisen työttömyyden ja varattomuuden vuoksi he haluavat 200e/kk. Minusta se on aivan liikaa lapsesta, jota en saa/voi tavata ja jonka äitiä en edes tunne. Olin hyvä uskoinen ja luotin naiseen kun sanoi että käyttää pillereitä ja että heillä on vielä lapsettomuutta suvussa et ei voi tapahtua mitään, nyt tämä virhe on käymässä todella kalliiksi minulle.. Voiko suomen laki suosia sossupummeja?

Vierailija
8/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyden olen joutunut tunnustamaan pari kk sitten.. sitten alkoikin tämä rumba. tiedän että olen ollut typerä, mutta ei minusta silti tuollaiset huijari naiset voi tehdä mitä haluaa ja vaatia mitä haluaa! Sossun mukaan minulle riittää 400e/kk. Tuskin! suomen laki on niin takapajulalla näissä asioissa!

Vierailija
9/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet, niin elatusta on maksettava. Näin se vaan on. Paskamainen teko eukolta, vaikkakin olen periaatteessa sitä mieltä, että molemmat hoitaa ehkäisyn. Siltikin lyhyessäkin oarisuhteessa pitäisi pystyä luottamaan puolison sanaan. Ja jos nainen huijaten tulee raskaaksi, niin hänen pitäisi hoitaa lapsi itse. Itselläni on lähipiirissä tällaisen tempun tehnyt nainen. Ei tosin vaadi elatusmaksuja, mutta halusi lapsen ja huijasi ehkäisystä miestä,

Vierailija
10/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ylipäänsä mitään, ellei isyyttä ole vahvistettu. Sen muijan pitää haastaa sut oikeuteen ja sieltä tulla päätös isyyden tutkimisesta. Sitten JOS olet tuon lapsen isä, joudut maksamaan kyllä elarit, mutta ei se summa noin iso ole missään nimessä.

Ihan minimi jos muillekin on sellainen laskettu. Lastenvalvojalla tuokin voidaan sopia, oikeudessa tulee turhan kalliiksi. Ja jos menette oikeuteen, tuo muija ei käytännössä maksa itse mitään. Jos sinä käyt työssä, joudut itse maksamaan oikeudenkäyntikulusi, paitsi jos et ole lapsen isä.

Vierailija
11/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain oikein tyhmä mies luottaa puolituttuun naiseen noin sokeasti kuin sinä, vai totaalinen tyhmyri...

Miksi se nainen on muka sossupummi? Laki ei heitä suosi, mutta lapsen parasta se ajattelee kyllä.

Oletko siis tunnustanut sen isyyden jo?

Vierailija
12/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut maksamaan kuten muistakin lapsistasi.

Vierailija
13/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssasi? Miten sinä asian näet omalta osaltasi?

Vierailija
14/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomen lain silmissä jokainen aikuinen joutuu vastuuseen omista tekemisistään.

Olisit mies ja kasvattaisit munat ottamalla vastuuta lapsestasi.

Tai sitten...Kastraatio olisi sinulle ihan harkitsemisen arvoinen asia, ei tuollainen mies munia ansaitse.

Vierailija
15/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi mittava biologian perustunti poikaa. Kun mies ja nainen naivat ilman ehkäisyä, tuloksena voipi olla raskaus. Yllättävää?

Vierailija
16/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, haluaako naisystäväsi mahdollisesti joskus lapsia kanssasi? Miten sinä asian näet omalta osaltasi?

Mikä naisia oikein vaivaa, kun ovat parisuhteessa tälläisten luusereidan kanssa.

Mutta juridisesti on säädetty, että isällä on velvollisuus maksaa elatusmaksuja oli lapsi saanut alkunsa tavalla tai toisella.

Katsos, kun rakas "mies" se on lapsen oikeus paino sanalla lapsen.

Vierailija
17/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveen väärin. Kyllä jokaisella miehellä pitäis olla oikeus naida siellä ja täällä ihan paljaalla pannen ja seurauksia ei saa olla. Ollaan me ihan vitun takapajuinen maa kun pakotetaan miehet kantamaan vastuu omista jälkeläisistään.

Vierailija
18/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä on sinua väärin kohdellut. Grow up!

Vierailija
19/50 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan joudun maksamaan enemmän kuin minimin, koska lapsen äiti on varaton! Tästä kärsivät myös muut 2 lastani, joista olen aina huolehtinut ja rakastunut. Sanoin jo kun kuulin naisen olevan raskaana, ettei minulla ole aikaa eikä rahaa lapseen , saatika sellaisen ihmisen kanssa jota en edes tunne. parin illan jutusta tuli kallis tikki. ja voi sitä lapsen kohtaloa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme