Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidänkin lasten syntymäpäivät järjestetty näin?

Vierailija
25.01.2013 |

Saan kutsun kolme kertaa vuodessa ystäväni lasten syntymäpäiväjuhliin. Hänellä on kolme lasta ja kaksi näistä on kummilapsiani. Hänellä on tapana pitää aina päivällä ensin kutsut lasten kavereille ja sitten illalla aikuisille eli sukulaiset ja ystävät.

Kutsu juhliin tulee aina päivän tai kahden varoitusajalla. Itse osaan jo nykyään tähän varautua kun tiedän, että virallinen päivä lähestyy niin juhlat ovat yleensä silloin lähi viikonloppuna. Kutsun mukana viestissä tulee myös lahjatoive.

Tämä jo itsessään on ärsyttävää sillä ennen kun en osannut varautua minulla saattoi olla jo sovittuna menoa kun kutsu tuli niin myöhään.

En kuitenkaan lasten takia halua juhlia jättää väliin sillä tiedän, että se on heille tärkeä päivä.

Tämän lisäksi kun saavut juhliin ja sitten vieraat kutsutaan pöytään kahville saavat kaikki kaataa kahvinsa itse, pöytä on aivan hirveän näköinen lastenkutsujen jäljiltä. Tajottavana on kaikki lasten jämät.

Pienipala kakkua joka on sen näköinen kuin olisi kertaalleen syöty siihen sitte laitetaan uudestaan kynttilät palamaan ja siihen vieraat saa jakaa vikan palan keskenään.

Kulhoissa on karkkeja joista osa saattaa olla hieman limaisia kun ei ole kelvannut lapsille. Keksi lautasella oli viimeksi dominoita joista oli sisus nuoltu ja keksiosat painettu takaisin kiinni. Lisäksi pöydällä on ruokatahroja, karkkipapereita yms..

Ymmärrän kyllä että juhlat ovat pääasiassa lapsille mutta miksi kutsua pöytään jos se on tuossa kunnossa. Kaiken lisäksi nämä kolme lasta ovat ihan poikki päiväjuhlista ja viimeksikin kaikki kolme kiukuttelivat ja itse synttäri sankari istui murjotti omassa huoneessaan haki lahjat ja painui sinne takaisin. Lasten väsymyksenkin ymmärrän mutta olisi vaan kiva jutella ja olla lastenkin kanssa kun sinne on heitä varten menty.

Itselläni ei ole lapsia mutta mielestäni tuo on jotenkin hieman loukkaavaa ja epäkohteliasta muita vieraita kohtaan. Tulee sellainen olo, että kunhan tuot sen lahjan niin sitten voitiin häipyä.

Vai näinkö tosiaan nykyään toimitaan ja olenko minä vain nipo?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. En kehtaisi tarjota just jotain jämiä vaan pitäisi tehdä uudet tarjoilut aikuisille.

Vierailija
2/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kuvailemasi pitää paikkansa, niin outo ystävä sulla!

Taitaa olla yh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulais/aikuissynttärit. Ja vähän eri tarjoomuksilla mennään. On kiva, kun lapset saavat olla kummiensa ja sukulaisten kanssa ihan rauhassa, ilman kaverien aiheuttamaa hälinää. Mukavampaa näin kaikille osapuolille.

Vierailija
4/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollaisen kohtaa ne, jotka tulevat vasta viime hetkellä eivätkä ole ilmoittaneet asiasta.

Vierailija
5/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kuvailemasi pitää paikkansa, niin outo ystävä sulla!

Taitaa olla yh?

Vai minä vain nipo? Mutta ei siis nähtävästi ihan normaaliakaan. Ei ole yh. T. AP

Vierailija
6/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten synttärit pidetään erikseen lapsivieraille ja vanhempia ei koskaan ole mukana. Tarjoilut ovat lasten mukaan mietittyjä.

Sitten pidetään omat juhlat kummeille ja isovanhemmille erikseen. Haluan, että on aikaa jutella ja keskittyä vieraisiin. Lasten juhlat ovat usein niitä parhaita kuitenkin. Keksin yhteistä ohjelmaa ja tarjoilut jonkun aiheen mukaan.

Vierailija
7/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on meillä aina massatapahtumia, pienillä kesteillä ei selvitä..eikä edes haluta, juhlia on kiva emännöidä:)

Kuvailemasi toimintatapa on kuvottava..ei mitään tapoja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi