Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinun ala-asteikäistä tytärtäsi kiusattu (koulussa)?

Vierailija
24.01.2013 |

Te äidit, joiden tytärtä on kiusattu, kaipaisin vähän kokemuksia ja tarinoita...

Minun tyttäreni on nyt 4. luokalla ja hän on kilttinä, ujona ja "joojoo" -henkilönä joutunut alisteiseen asemaan ja ilman kavereita. Kaikki sai alkunsa pari vuotta sitten kun hänen kaksi parasta kaveriaan muuttivat eri paikkakunnalle ja hän jäi silloin tavallaan yksin. Hänen luokallaan on nyt hyvin vähän tyttöjä, eikä eri luokalle siirto auta koska toista luokkaa ei ole (pieni koulu). Vahvemmat persoonat alistavat häntä, yrittävät kaikin tavoin saada hänet toimimaan halutulla tavalla (haluavat esimerkiksi että tyttäreni kyydittää heitä pyörällä heidän istuessa kyydissä takana). Jos tämä ei onnistu, kännykkään alkaa tulvia tekstiviestejä: olet pönttö, epäluotettava, inhottava, valehtelija, petturi jne. Olen käynyt keskusteluja näiden kiusaajien vanhempien kanssa ja he ovat kovin puolustuskannalla. Opettaja ei mielestäni jaksa välittää, asenne on "hyvin hänellä koulussa menee". Kuitenkin hän on joka päivä koulun jälkeen yksin. Miksi koulussa menisi mukavasti jos iltapäivälle ei enää olekaan kavereita? Olen itse kovin stressaantunut tilanteesta. Milloin tämä loppuu ja miten voin siihen itse vaikuttaa? Missä iässä tyttöjen välinen kiusaaminen on pahimmillaan ja milloin se loppuu. Kaipaisin kannanottoja nimenomaan tyttöjen vanhemmilta koska poikien välinen kiusaaminen on kovin erityylistä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä joiden kanssa tyttäresi voisi olla. Sitten pyydätte vuorotellen heitä kylään ja näin tyttäresi saa ehkä ystävän. Ja ostat herkkuja ja yritätte keksiä jotain oikein kivaa tekemistä tytöille.

Ja kasvata tyttösi itsetuntoa kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Vaikea se on puuttua tuollaiseen kiusaamiseen, jos vanhemmat tai opettaja eivät välitä. Mä varmaan näyttäisin kiusaavien vanhemmille ne tekstiviestit mitä heidän kullannuput ovat lähettäneet. Luulis että edes se auttaisi jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla