Pettämistä vai ei?
Meille synty vauva muutama kuukausi sitten, viikko vauvan syntymän jälkeen minuun otti yhteyttä eräs nainen, joka kertoi että hänellä on puhelin täynnä minun mieheni viestejä joissa mies parjaa minua ja on kuulemma ajatellut lähtöä pois minun ja vauvan luota.. Eikä kuulemma johdu seksistä (luki viestissä) joten onko tässä nyt kyseessä pettäminen kun mun mieheni on mennyt puhumaan toiselle naiselle mm. Meidän seksielämästä (joka oli aika olematonta pari-kolme viikoa ennen la, koska oli niin hirveät liitoskivut ja suuri maha ettei oikeen onnistunut..) siitä että meinaa jättää meidät muttei voi koska vauva, ja suoraan sanottuna haukkunut minua..
Mun mielestä toi on jo pettämistä.. Mut oonko mä vaan sit "liian herkkä"
Vituttaa!!
Kommentit (54)
niin en pettämiseksi laskisi, mutta jos ajatuksena olisi ollut saada tuo toinen, niin silloin oli pettäminen suunnitelmissa. Itse en voisi ottaa miestä tuollaisen episodin jälkeen tosissaan. Suhde katkeisi siihen.
Monta vastausta samssa, mies tahtoo jäädä, alkoi itkemään ja pyyteli anteeksi ja oli todella pahoillaa kun sain sen viestin ja kysyin että mitä tämä meinaa. Minä olin se joka oli lähdössä pois, mutta jotenkin miehen itkuiset selitykset ja anteeksipyynnöt sai jäämään.. Keskustelua kesi kolmisen viikkoa, eli pari viikkoa lapsen syntymän molemin puolin.
Ja naisen viestistä kävi selväksi että mies ei ollut vongannut koska siinä luki että hänellä on monta surullista viestiä puhelimessaan missä mies toisoo että meidän suhde paranisi.
Ja mies kyllä on sanonut että on ollut helpompi puhua melkein tuntemattomalle, mutta tiedä häntä. Eikä todellakaan pettäisi, voin sen sanoa. Häntä on petetty edellisissä suhteissa niin pahasti että olen aika varma siitä. Oli meinaan todella rikki sen edellisen naisen vuoksi, kun tapasimme neljä vuotta sitten. Kun olimme tunteneet n. Vuoden aloimme seurustella.
Monta vastausta samssa, mies tahtoo jäädä, alkoi itkemään ja pyyteli anteeksi ja oli todella pahoillaa kun sain sen viestin ja kysyin että mitä tämä meinaa. Minä olin se joka oli lähdössä pois, mutta jotenkin miehen itkuiset selitykset ja anteeksipyynnöt sai jäämään.. Keskustelua kesi kolmisen viikkoa, eli pari viikkoa lapsen syntymän molemin puolin.
Ja naisen viestistä kävi selväksi että mies ei ollut vongannut koska siinä luki että hänellä on monta surullista viestiä puhelimessaan missä mies toisoo että meidän suhde paranisi.
Voisiko olla niin, että nainen haluaa kuitenkin vain hyvää? Onko liian kaukaa haettu...? Meinaan, jos kertoi siitäkin, kuinka mies haluaisi, että teidän suhde parantuisi? Jos hänellä olisi tarkoitus tuhota suhteenne, niin ei hänen olisi niistä viesteistä tarvinnut kertoa? Toisaalta, jos ei olisi rehellinen, niin tuskin miehesikään enää hänen luokseen lähtisi...
Älä nyt ainakaan tee mitään kovin hätiköityjän päätöksiä, teillä on pieni vauvakin. Ihmiset oikeasti toimivat joskus todella ajattelemattomasti! Ehkä tämä tilanne nyt avasi teille hyvän paikan keskustella oikein kunnolla?!
hyväksyi sen että itseä ei kiinnosta kovin pian synnytyksen jälkeen, eikä sitten ollut koko ajan seksin perään, hän useimmiten haluaa useemmin ku mä ite. Silloin kyl itellä himot jylläs niin että piti suikkaria kerjätä, vaan oli vähän nihkeempää ku yleensä.
Jotta kyl synnytyksen jälkeinen aika pitää rauhoittaa niistä hommista, sitten sitä ehtii myöhemminkin, muksut kyl nukkuu hyvin päiväunet että ehtii touhuta:)
....
Sitäpaitsi, pari-kolme viikkoa ennen sunnyttämistä, kuten myös joitain viikkoja sen jälkeen, luulis miehen kestävän seksittömyyttä.
En kyllä jaksa uskoa että ihan silkkaa hyvyyttään tuli kertomaan.. Se viesti oli oikeasti niin kylmä ja julma että kyllä se neiti halusi meidän suhteen katkolle. Varmaan siksi että omakin parisuhde oli mennyt päin prinkkalaa.. Mene ja tiedä! Miehen kanssa mielellään keskustelisin mutta se ei tahdo puhua tuosta.. Ei ollenkaan.. Mitä mä teen?! Oon niin pulassaja jollen saa tätä asiaa tarkkaan tietää en voi sitä käsitellä.
miehelläsi on oikeus puhua asioista ystävilleen. Mutta: onko tuo nainen hänen ystävänsä? Vai kuka tyyppi on? Joku baarituttavuus? Jos olisi miehen ystävä, luulisi ettei hän halua teille mitään pahaa. Mutta on kyllä harvinaisen outo tapaus jos tuollaisia viestejä lähettää tuoreelle äidille. Mitä hän haluaa?
Jos miehesi on noin yksityisiä juttuja kertonut tälle naiselle, mies selvästi luottaa naiseen.
Naisella taas taitaa olla oma agenda.
Niin mistä sen tietää puhuuko nainen edes totta....
Mutta noin yleisesti: tottahan parisuhteesta tulee aina jotain jonkun ystävän kanssa puhuttua. Mutta itse en kyllä miespuolisille kavereille puhu miehestäni pahaa. Kyllä tietty peruskunnioitus pitää olla. Enkä toivo hänen puhuvan minusta pahaa naispuolisille kavereille. Jos nyt on pakko jotain vähän ikävämpää puhua, niin mieluummin sitten jollekin jätkäkaverille. Näin se vaan on, vaistonvaraisesti tuntuu että tuollainen luottamus on vielä tärkeämpää jos kaveri on eri sukupuolta. Joku voi tietysti olla eri mieltä.
Koko totuuttahan minä en tietenkään tiedä, mutta käsitykseni mukaan juttu lähti liikkeelle kun mieheni ja hänen tuntemansa nainen yrittivät päästä panemaan toisiaan. Heidän kannaltaan valitettavasti molemmat ovat pienten lasten vanhempia, joten kummankaan kotiin ei voinut mennä ja molempien olisi pitänyt päästä johonkin samana iltana. Homma jatkui sitten yhtedenpitona, jossa minusta on tehty maailman huonoin ja turhin vaimo, jonka miestä tämän naisen täytyy sääliä.
Minuunkin nainen otti lopulta yhteyttä, ensin antoi ymmärtää vaikka mitä ja sitten alkoi selittää, että anteeksi vaan kun ollaan ystäviä. Heidän ystävyytensä vain on hieman erikoista, koska sen mukaan mitä minulle ja tämän naisen miehelle uskotellaan, he eivät edes ole missään tekemisissä. Joskus kun en vielä heidän yhteydenpidostaan mitään tiennyt , kohtasimme mieheni kanssanaisen pariin kertaan, hassua sinänsä, että ystävykset eivät edes moikanneet toisiaan. Kuitenkin molemmat ovat kertoneet minulle asioita, joista on voinut todeta heidän olleen tekemisissä paljonkin. Aika nopeasti nainen tajusi, että mitä enemmän hän haluaa minua kiusata kertomalla asioista, sitä enemmän minulla on kerrottavaa hänen miehelleen. Johan vetäytyi nopeasti omaan koloonsa.
Nainen ei olemieheni ystävä,vaan uudelleen lämmennyt tuttavuus. Olivat tavanneetpari kuukautta ennen meidän vauvan syntymää ohimennen ruokakaupassa ja sitten alkaneet juttelemaan kun lisäsivät toisensa facebook kavereiksi. On kuulemma miehen luokalla ollut joskus muinoin.
Mä oon niin sekasin tästä kaikesta. Mä en tiedä pitäiskö mun lähteä vai jäädä?, tiedän et en pysty luottamaan aikoihin tohon mieheen, ja järki sanoo että kannattais lähteä ja äkkiä, mut sydän ja tunteet sanoo ettei kannattais luovuttaa ja heittää kaikkea pois.. Äh
Katsoisi tuollaista hetkeäkään. Ei välttämättä ole varsinaista pettämistä, mutta ainakin luottamuksen pettämistä, eli eipä ole kovin lojaali mies....
Ihmettelen että miksi pitää avautua jollekin puolitutulle miehettömälle naiselle?! Melko varmasti on miehelläkin ollut taka-ajatuksia, haukkunut sinua ehkä vähän enemmän kuin tarve, että saa säälipisteitä ja kohta jotain muutakin. Halpamaista.
Miehen pitää kestää vähän aikaa ilman seksiä, silloin kun on vauva tulossa tai vasta syntynyt. Jos ei kestä, niin mun puolesta saisi mennä kokonaan jonkun toisen naisen vaivoiksi. Pitää olla myös selkärankaa puida ongelmat kotona eikä itkeä jollekin ventovieraalle naikkoselle kuinka onneton on...!
Kieroa toimintaa mieheltä, pahasti haiskahtaa....
Tsemppiä sinulle, koittakaa keskustella rauhallisesti, älä usko kaikkea mutta anna miehelle mahdollisuus hyvittää. Itse vaatisin ettei mies enää tapaa eikä ota minkään sortin yhteyttä tuohon naiseen. Mielellään blokkaa fb.kamuista, ettei enää tartte ottaa yhteyttä sitäkään kautta.
Mies voisi miettiä, että onko joku entinen tuttavuus tärkeämpi kuin oma kumppani? Miksi hän hankki lapsen kanssasi jos on niin onneton? Vai alkoiko ongelmat vasta kun lapsi oli tulossa ja mies joutui vähäksi aikaa vähemmälle huomiolle...? Lapsellista.
Hän on tehnyt ikävästi sinua kohtaan ja alkaa nyt vänkäämään siitä onko se pettämistä vai ei. Näin hän voi kiertää kokonaan sen tosiasian, että hän on loukannut sinua, pettänyt luottamuksesi.
Oman parisuhteen sisäisistä asioista ei mennä puhumaan ihmisille, joihin ei voi täysin luottaa (vrt. hyvät ystävät).
Miehesi on kylmennyt sinulle, ap. Ongelmanne ovat nyt paljon isompia kuin tämä tapaus, joka paljasti, että teillä on ongelma.
En yhtään näe että mikä tässä on niin pahaa että oikein pitää harkita suhteen päättämistä???
Minusta miehelläsi on täysi oikeus keskustella naisen kanssa, ikävistäkin asioista tai ikävään sävyyn.. ehkä miehellesi on tunteet ja ajatukset sekaisin! on tullut isäksi jne.. se isäksi tulo on jo iso juttu, saati sitten mitä kaikkea se vauva merkkaa parisuhteelle, vaimolle jne...
Joskus on vain hyvä makustella asioita jonkun ulkopuolisen ihmisen kanssa, ja jos joku on tässä luottamuksen rikkonut niin se nainen joka juorusi miehesi luottamuksella kertomat asiat eteenpäin
T: Mies
En usko että on kylmennyt, oli oikeasti pahoillaan ja itkien kuvaili tunteitaan että ei tiennyt mitä tehdä ja ei kenellekkään tutummalle viitsinyt kertoa. Kaipa se sitten oli se läheisyyden puute kun minä viimeisilläni raskaana ja pari viikkoa esikoisen syntymän jälkeen olin vähän muulla tuulella kuin seksin harrastus mielessä.. No mene ja tiedä, mies ei suostu siitä puhumaan niin tarvii varmaan kysyä siltä naiselta suoraan. En siis ole siihen sen naisen viesiin vastannut eikä ole kyllä mielikään tehnyt, mutta mä tuun oikeesti hulluksi jos en saa tähän asiaan jotain tolkkua ja joudun miettimään että mitähän se nyt on mennyt puhumaan blaa blaa blaa. Hitto sentään. Ja ne jotka ihmettelee mun reaktiota, niin me ollaan tästä puhuttu, ja mies tasan ja tarkkaan ietää että mä en sitä siedä jos jollekki entiselle puolitutulle mennään meidän parisuhteeseen liittyvät asiat levittelemään. Olkoon miten typerä ajatusmaailma mulla tahansa, niin mä ihan oikeesti rinnastan sen pettämiseen, ei sen aina tarvitse olla fyysistä.
En yhtään näe että mikä tässä on niin pahaa että oikein pitää harkita suhteen päättämistä???
Minusta miehelläsi on täysi oikeus keskustella naisen kanssa, ikävistäkin asioista tai ikävään sävyyn.. ehkä miehellesi on tunteet ja ajatukset sekaisin! on tullut isäksi jne.. se isäksi tulo on jo iso juttu, saati sitten mitä kaikkea se vauva merkkaa parisuhteelle, vaimolle jne...Joskus on vain hyvä makustella asioita jonkun ulkopuolisen ihmisen kanssa, ja jos joku on tässä luottamuksen rikkonut
niin se nainen joka juorusi miehesi luottamuksella kertomat
asiat eteenpäinT: Mies
Onko sulla itsellä lapsia? Tai siis puhuuko tässä nyt tietoa vai olettamusta omaava mies?
Eli siis sun mielestä se ei ole pettämistä jos parjaa omaa avopuolisoa ihmiselle jota ei oikeastaan edes tunne enää (ala-asteella ollut samalla luokalla) ja sanoa sille etää tekis ieli lähteä ku pillua ei heru ja muijaa kiinnostaa vaan se pieni ihminen? Selvä pyy.
Ottaisi mitään yhteyttä siihen naiseen. Mielestäni juttelu kolmannen osapuolen kanssa antaisi hänelle enemmän valtaa ja hänet tuotaisiin teidän suhteeseen vielä vahvemmin mukaan.
Jos olisin samanlaisessa tilanteessa, niin vaatisin miehen poistamaan tuon naisen kokonaan elämästään, ennenkuin fyysistä pettämistä tapahtuu. Tuollainen "ystävyys" on hyvin harvoin pelkkää ystävyyttä.
Anna miehelle mahdollisuus, mutta vaadi ettei enää ota mitään yhteyttä naiseen. Jos haluaa jonkun kanssa jutella, niin hankkisi kunnollisia miespuolisia ystäviä. Tai osta lahjakortti terapeutille...!
Toki on sekin mahdollista, ettei mukana ole ollut mitään seksuaalista.
Älä tee tästä mitään suurempaa mitä se ei välttämättä ole.
Ja paljon onnea vauvasta! hän on se pieni ihme jonka ympärillä teidän ajatukset pitäisi pyöriä, eikä minkään ulkopuolisen ihmisen...
Minusta miehelläsi on täysi oikeus keskustella naisen kanssa, ikävistäkin asioista tai ikävään sävyyn.. ehkä miehellesi on tunteet ja ajatukset sekaisin! on tullut isäksi jne.. se isäksi tulo on jo iso juttu, saati sitten mitä kaikkea se vauva merkkaa parisuhteelle, vaimolle jne...Joskus on vain hyvä makustella asioita jonkun ulkopuolisen ihmisen kanssa, ja jos joku on tässä luottamuksen rikkonut
Onko sulla itsellä lapsia? Tai siis puhuuko tässä nyt tietoa vai olettamusta omaava mies?
Eli siis sun mielestä se ei ole pettämistä jos parjaa omaa avopuolisoa ihmiselle jota ei oikeastaan edes tunne enää (ala-asteella ollut samalla luokalla) ja sanoa sille etää tekis ieli lähteä ku pillua ei heru ja muijaa kiinnostaa vaan se pieni ihminen? Selvä pyy.
Mitä väliä on sillä, onko ko. kommentin kirjoittanut mies isä vai ei? Vai onko av-mammojen lapsellinen-lapseton keskustelussa tultu jos siihen lopputulemaan, että vain lapselliset voivat pettää/tulla petetyksi tai tietää parisuhteesta yleensäkään mitään? :D :D
Mun mielestä AP:n miehen käytös ei ollut pettämistä, vaikka todella ikävää kyllä muuten. Mutta ymmärrän senkin, että mies on halunnut purkaa tuntojaan jollekin vähän vieraammalle henkilölle. AP:tä haukkuessa miehen arvostelukyky on selvästi pettänyt, mutta tuskin tuollaisen asian takia kannattaa pienen lapsen perhettä rikkoa.
Asiaa voi ajatella myös siltä kantilta, että kannattaako AP:n antaa tälle toiselle naiselle valta päättää hänen parisuhteensa? Varsinkin, jos se oli koko viestin alkuperäinen tarkoitus!
Ei se ole pettämistä jos on vain äänen ajatellut!
Miehen kertomus on nyt tullut niin monen mutkan takaa että paha sanoa mitä mies oikeasti on sanonut. En kuitenkaan vähättele, todennäköisesti ikävästi.
Kenelles mies olisi saanut tuntojaan purkaa? jos kovasti otti päähän sillä hetkellä niin olisiko pitänyt se vastalapsen saanut avovaimo haukkua?
Tämän yksittäisen episodin jälkeen mies on voinut tulla toisiin ajatuksiin ja tilanne rauhoittunut.
Joskus on vaan ikäviä ajatuksia mutta ei halua kuitenkaan pamauttaa niitä toiselle kun ei itsekään välttämättä ole selvillä ajatuksistaan!
T: Mies
Henkisestihän miehesi on pettänyt sinut täysin.
Oikeasti, jos liitto on siinä tilassa, että toisesta pystyy sanomaan jotain todella pahaa, tarkoittaa se, että puolisoiden välinen luottamus on mennyttä.
Jos mies ei suostu kertomaan totuutta, rupeat sitten valmistelemaan eroa. Ei tuo asia ainakaan ajan kanssa mihinkään häviä. Itseäsi vain satutat..