Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiö perätilassa, sattuuko kääntö?

Vierailija
11.01.2013 |

Vauveli kääntyi tuossa viikko sitten raivotarjonnasta perätilaan ja se sattui..

Nyt sitten mahdollisesti joudutaan yrittämään kääntöä. Sattuuko se kuinka paljon ja onko onnistunut?

Mitä kotikonsteja olisi saada vauva kääntymään?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käännös tuntunut muistaakseni kunnon muljahdusta enempää. Mutta ei tuntunut muljahdusta kummemmin myöskään se, kun käännöksen jälkeen kääntyi takaisin perätilaan.

Ja sitten kun sen jälkeen on lipunut lopulta oikein, en ole huomannut yhtään mitään.

Vierailija
2/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä riippuen tuokin.

Mulla varmaan vaikutti myös se, että lapsivettä ei ollut niin hirveästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käännös tuntunut muistaakseni kunnon muljahdusta enempää. Mutta ei tuntunut muljahdusta kummemmin myöskään se, kun käännöksen jälkeen kääntyi takaisin perätilaan.

Ja sitten kun sen jälkeen on lipunut lopulta oikein, en ole huomannut yhtään mitään.

piti sanomani, että vaikea varmaan sanoa, miten tuntuu, kun sulla on tuntunut se kääntyminen aiemminkin. Mulla oli kyllä alle kolmikiloinen syntyessään.

Vierailija
4/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaa selälläsi 3-4 paksua tyynyä lantiosi alla 10 minuuttia päivässä, päivittäin. Luin tuon eräästä englanninkielisestä vauvakirjasta. Mielestäni tuohon asentoon pääsee parhaiten, kun istuu ensin tyynyjen päälle ja siitä sitten kellahtaa selälleen.

Mullakin vauva oli perätilassa, mutta on kääntynyt itsekseen raivotarjontaan. En tiedä, olisiko tuosta edellä mainitusta "harjoituksesta" ollut apua.

Vierailija
5/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietysti lääkäri "lupasi", ettei satu, vaan lopettaa heti jos sattuu. Ei lopettanut.

Vauva ei kääntynyt yrityksistä huolimatta. Sektiossa todettiin, että onneksi ei kääntynyt. Napanuora kun oli tiukasti kiertynyt kaulan ympärille kahdesti. Vauva olisi voinut kuristua tai istukka irrota kovakouraisessa kääntöyrityksessä.

Joten sen päätin, että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun moista minulle yritetään. Tässäkin kohtaa vanha viisaus "kaikella on tarkoituksensa" pitää paikkansa.

Vierailija
6/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut kun ei vauva kääntynyt. Yritys ei tuntunut miltään, alkoi vain supistaa. Vauva oli perätilassa loppuun asti.

Vierailija
7/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes voitu yrittää istukan paikan takia, synnytin alateitse perätilavauvani.

Meillä on täällä saksalainen gyne, joka suosittelee perätilaäitejä olemaan päivittäin "mekka-asennossa"

Vierailija
8/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattunut, vauva tosin ei liikahtanuktkaan kun oli jo niin alhaalla tiiviisti, mutta maahaani lakoi sattumaan kun kääntäjällä oli niin ikävät otteet.

Vauva syntyi perätilassa 4kg100g! =)

Vierailija
9/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidotonta osaamista, mutta onneksi meni sulla kaikki hyvin!

Vierailija
10/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes voitu yrittää istukan paikan takia, synnytin alateitse perätilavauvani.

Meillä on täällä saksalainen gyne, joka suosittelee perätilaäitejä olemaan päivittäin "mekka-asennossa"

siis parikymmentä minuuttia silleen että olet kontillaan, mutta pylly pystyssä.

Vierailija
11/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tuota voi tietää ennen syntymää

Vierailija
12/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tuota voi tietää ennen syntymää

Vierailija
13/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4D:llä näkyy jo todella hyvin.

Vierailija
14/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein noita asentoharjoituksia; ei auttanut. Mulla yritettiin käännöstä ainakin 2 ellei 3 kertaa (siis eri päivinä). Lääkäri lopettaa heti kun äiti sanoo. Oli epämiellyttäviä ne käännösuritykset, mutteivät kivuliaita. Mulla yritykset siis epäonnistuivat.

Vierailija
15/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopetetaan heti jos alkaa sattua.

Ja sattui muuten ja ihan sairaasti ja se lääkäri ei todellakaan lopettanut vaikka sanoin ,että sattuu hirveesti.

Sai sen vauvan poikittain sielä mahassa ja yritti vain kääntää loppuun.

Mutta se kipu oli siinä vaiheessa oikeasti jo pahempi kuin synnytyksessä joten ärähdin lääkärille niin kovasti joten lopulta lopetti.

Ei koskaan enää ainakaan mulle mitään kääntöyrityksiä!

Vierailija
16/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sattunut. Kääntyminen kesti muutaman minuutin ja pysyi raivotarjonnassa loppuun asti. Olen ymmärtänyt että kääntyy helpommin, kun on kokenut lääkäri kääntämässä, äiti on uudelleensynnyttäjä, ei kauheasti ylipainoa ja pituuskin on avuksi (tilaa). Toisaalta kätilö sanoi, että jotkut lääkärit kääntää vauvan kuin vauvan ja toiset ei sitten mitään. Siitä se onnistumisprosentti sitten lasketaan.

Itsellä varsin positiivinen kokemus!

Vierailija
17/17 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekkin yritettiin kääntämistä, sattu aivan saatanasti eikä edes onnistunut. sen rääkin JÄLKEEN todetaan lantion magneettikuvauksessa ettei vauveli edes mahtuisi alakautta ulos!! (suunnitellulla sektiolla sitten.)

eli täysin turhaan väänneltiin vatsaa. jäi vähän huono fiilis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme