Mites nyt suu pannaan
Mitä tekisit, jos nelikymppinen mies naisi 16-vuotiasta tytärtäsi?
Kommentit (30)
Voi miesparkaa, jos olisi jäänyt meidän isän käsiin. Ei olis yhtään hammasta eikä varmaan mulukkukaan enää toimisi.
No tätä lukiessa muistelen omaan nuoruuttani. Minulla kävi itseäni huomattavasti vanhempi sulhanen riiamassa, mutta vanhemmat eivät arvanneet häntä sulhokseni, kun hän oli hyvä kaveri isän kanssa.
Yhtenä iltana se jäi vanhempieni tietämättä yöksi mun viereeni. Valvottiin tietysti ja aamulla neljän aikaan ruvettiin naimaan. Isä oli vissiin herännyt kuselle ja hiippaili vessaan joka oli lähellä mun huonetta.
No, meillä oli tietysti nainti kiihkeimmillään ja ääniä varmasti kuului huoneeni ulkopuolellekin, joten isä kuuli ja tuli katsomaan.
Kyllä nainti loppu, eikä sitä miestä meillä sen jälkeen enää näkynyt. Todennäköisesti isä oli ottanut miehen puhutteluun, kun olivat samassa työpaikassakin töissä. Minulle ei asiasta puhuttu mitään sen jälkeen.
Käyttääkö nykyiset 16-veet muka sanaa kalkkis? :D
Hei haloo, ei kaikki Suomen tytsit asu kehäkolmosen sisäpuolella.
Ja sä vakuutat mut koko ajan heikommin :D
Mä en ymmärrä tätä suvaitsemattomuutta. Miksi muka nelikymppinen mies ei saisi opettaa nuorelle tytölle seksin saloja? Mielestäni sellainen mies osaa opettaa kaikkein parhaiten ja myös arvostaa enemmän naista kuin nuoret kollit.
Mä en ymmärrä tätä suvaitsemattomuutta. Miksi muka nelikymppinen mies ei saisi opettaa nuorelle tytölle seksin saloja? Mielestäni sellainen mies osaa opettaa kaikkein parhaiten ja myös arvostaa enemmän naista kuin nuoret kollit.
Ja tällaisesta nuoresta naisesta ei ainakaan mitään hyvää. Tyhmänä seksileluna pitää, samalla kun miettii omassa päässään että "kävipäs säkä".
Itse käsittelisin varmaan tuollaisen sulhoehdokkaan pesäpallomailalla.
Aina joku esittää tuon, että 16-vuotias on lapsi vielä, tai 18-vuotias on lapsi vielä... joku tässä jo ehdotteli, että 25-vuotiaskin on lapsi vielä.
16-vuotias ei ole lapsi enää. Valitettavasti moni 16-vuotias on lapsellinen. Moni aikuinenkin on lapsellinen, tai kunnen vain itse kukin olisi jollakin tavalla vähän keskenkasvuinen. Tällaiseen yleiseen lapsimoraaliin on helppo vedota, etenkin jos on sivullinen. Vaan mitenkäs tosiaan suu pannaan, kun 16-vuotias haluaa kuulla järkeenkäypiä perusteluita sille, miksi hän ei saa vehdata aikamiehen kanssa. Jos sanot hänelle, että hän on lapsi vielä, hän voi hyvinkin sulkea korvansa.
16 vuotiaan kanssa saa lain mukaan naida. 16-vuotias osaa jo jossakin määrin huolehtia omista ihmissuhteistaan, mutta kovin lyhytjänteisiä monet heistä vielä ovat. Tuossa iässä ei vielä ole kokemusta siitä, että seksin ja seksisuhteen jälkeenkin on elämää, ja tulevia exien kanssa pitää edes toisinaan pystyä esimerkiksi asumaan samassa kaupungissa, joskus jopa hoitamaan asioita.. olkoonkin että 16- ja 40-vuotiaalla ei luulisi olevan paljon yhteisiä asioita. 16-vuotias ei välttämättä osaa pitää suutaan kiinni asioista, jotka eivät kuulu koko kaveripiirille jne. Kaikki tämä on kypsymättömyyttä, joka voi kostautua.
Nelikymppisen miehen pitäisi kyetä tajuamaan, ettei 16-vuotiaasta vielä ole varteenotettavaksi seksikaveriksi. Lapsellisimmista päästä 16-vuotiaat eivät vielä tunne edes seksiin liittyviä perusasioita, koska häveliäät opettajat eivät ole opettaneet tai koska oppilasta ei ole kiinnostanut. Aikuisen pitäisi ottaa tällainen huomioon, vaan jos ei ota, niin hänelle kaiketi pitää sanoa siitä. Sanotaan nyt näin, että mitähän nelikymppinen tuumaisi, kun neiti 16 ihan vain kaverilleen kertoisi naineensa hänen kanssaan, ja se kaveri taas kertoisi kaverilleen, joka taas kertoisi kaverilleen, joka kertoisi serkulleen, joka kertoisi herra 40:n puolisolle...
En ole ikäeromoralisti, vaan pikemminkin leikin realistia. Olen työskennellyt nuorten parissa ja edelleen paljon tekemisissä 16 - 25-vuotiaiden kanssa. Ehkä tämä nuorten elämän seuraaminen suhteellisen läheltä muistuttaa sen raadollisuudesta sen verran, että tekisi mieleni moiselta aikamieheltä kysyä, että haluaako hän moiseen enää mukaan.
Meillä on kaksi tyttöä, toinen 13 ja toinen 16. Tytöt on meidän vanhempien vastuulla niin kauan kuin täyttävät 18. Siksi meillä on tiukat rajat.
Tuollainen seurustelu ei tulisi tässä perheessä alkuunkaan kysymykseen. Emme päästä tyttöjä iltaisin myöhään enää kaupungille. Ollaan sovittu, että tuovat kavereitaan meille. Siten pysytään vähän kärryillä siitä, minkälaisen porukan kanssa he ovat tekemisissä.
Vanhemmalla on poikaystävä, joka tosiaan käy meillä. Ei ole yötä, mutta saavat olla tytön huoneessa kahden kesken. En tiedä ovatko harrastaneet seksiä.
Sain tietää, että 16-vuotias poikani tapailee 27-vuotiasta naista. Tuo ei tunnu ollenkaan pahalta. Olen pojasta melkein ylepeä. Tulee isäänsä.
Lain mukaan 16-vuotias saa antaa pillua kenelle haluaa. Ei kai siinä ole vanhemmilla mitään sanomista.
Jos mua yritettäis laittaa kotiarestiin tuon takia, niin ottasin lakimiehen ja katottais, kuka viimesenä nauraa.
Hei haloo, ei kaikki Suomen tytsit asu kehäkolmosen sisäpuolella.