Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin mammat! VESIROKKOROKOTUS; puolesta vai vastaan?!?

Vierailija
06.01.2013 |

Eli mitä mieltä olette kyseisestä rokotteesta? Oletteko ottaneet lapsillenne? Aiotteko ottaa? Vai oletteko sitä mieltä ettei missään nimessä?

Saa perustella.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riski komplikaatioihin siksi suurempi. Tämä lapsi sai vesirokkoepidemian aikana vyöruusun ( sisaruksille molemmille tuli vain pari näppyä), mutta se parani nopeasti. Olen tyytyväinen että otin rokotuksen, olisi voinut tulla tosi pahana tuo tauti!

Vierailija
22/39 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sain myös itse tartunnan ja tauti oli aivan hirveä. Joka paikassa oli näppjä, jopa alapäässä ja suussa, jalanpohjissa. Simät muurautuivat umpeen ja oli kova kuume.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tietäiskö joku et jos on raskaana mutta on sairastanut vesiron onko silti mahdollista että vauva mahassa saisi tartunnan?

Vierailija
24/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 02:57"]Hei! Tietäiskö joku et jos on raskaana mutta on sairastanut vesiron onko silti mahdollista että vauva mahassa saisi tartunnan?
[/quote]

No ei se sikiö sitä vesirokkoa saa.

Vierailija
25/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2013 klo 21:42"]

Tutkimusten mukaan rokote ei anna elinikäistä suojaa eli rokotat lapsen ja pahimmassa tapauksessa on kuitenkin saa vesirokon aikuisena, jos tehosterokotuksista ei huolehdita.

T. Asiaan perehtynyt.

[/quote] Kun kerran olet asiaan perehtynyt niin sitten varmaan tiedat etta vesirokkovirus ei koskaan poistu ruumiista ja vanhalla ialla usein aiheuttaa vyoruusun joka on vaikea ja kallis hoidettava.

Vierailija
26/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta. Lapsia ei vielä ole, mutta mies enkä minä ole vesirokkoa sairastanut, joten voisi olla aikamoista elämää kun lapset ja vanhemmat olis vesirokossa :D

Vierailija
27/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2013 klo 21:25"]

Vesirokko on tosi ikävä tauti lapselle. Kuume, erittäin voimakkaasti kutiavat näppylät, sairauden pitkä kesto, näppylöistä jäävät arvet, viikon eristys muista lapsista, vanhemman tarvii olla viikon pois töistä sairaan lapsen takia.... Mutta pahimpana mahdolliset vakavat jälkitaudit: pneumonia ja enkefaliitti. Yhtään syytä ei ole, miksi en olisi rokottananut lapsiani. Molemmat saivat rokotteen 1-vuotiaana.

T. Lääkäri ja kahden lapsen äiti

ja sekö on maailman katastrofi....

kerropa nyt tieteen edustajana myös rokotehaitat. koko maailma tietää myös, miten pahasti elämä voi mennä pieleen rokotteen takia, eli influesssa-case. eli mieluummin sairastan. hepatiitti-rokotettakaan ei ole, vaikka käyn pari kertaa vuodessa vähintään Thaimaassa. sairastan mieluummin hepatiitin, ja taisin jo sairastaakin itse asiassa

Lääkärille poissaolo töistä on se pahin ;-)

Vierailija
28/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, jos lapset eivät ole sairastaneet ennen kouluikää. Itse sairastin aikuisena ja olin kolme viikkoa todella sairas. Jouduin sairaalaan. Toipumiseen meni todella pitkään. 

Vierailija
29/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta.
Ja vaikka vesirokko rokotteesta huolimatta tulisi niin tulee lievempänä. Yksikään rokotettu lapsi ei ole kuolllut vesirokkoon tai sen jälkitautiin, rokottamattomia kuolee vuosittain. Että sellainen harmiton lastentauti.

Vierailija
30/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairasti vesirokon 3-vuotiaana ja äkkiä se meni ohi. Pari yötä kuumeessa, päivällä kaikki ok. Pitkään oli arpia mutta ei mitään kummallista. Ei mitään komplikaatioita yhdelläkään lapsella jonka tiedän sairastaneen vesirokon. Vesirokkorokotettahan suositellaan yli 13-vuotiaille ja tuttavapiirissäkin juuri aikuiset jotka eivät ole rokkoa sairastaneet ovat rokotteen ottaneet. Eli minusta THL:n ohje on ihan hyvä, jos on yli 13v eikä rokkoa saanut niin ota rokote.

Vierailija
31/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vesirokkorokotteen 3 ja 6-vuotiailleni. Pienemmällä rokote toimi lääkärin (!) mukaan mahdollisena atooppisen ihottuman laukaisijana. Aiemmin lapsi ollut täysin sametti-ihoinen, eikä ole tarvinnut mitään rasvausta. Suvussa kylläkin atopiataipumusta, myös itselläni.

Vierailija
32/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saisi tartunnan itse rokotteesta, on TODELLA pieni. En tiedä prosentuaalista osuutta, mutta mahdollisuus siihen on lähes olematon. 

Rokotan yksivuotiaan lapseni ensi viikolla! :) 

Vierailija
33/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että vesirokon jälkitauti enkefaliitti eli aivotulehdus voi iskeä vuosien kuluttua itse taudista. Virus jää aivoihin ja aktivoituu kun otolliset olosuhteet tulevat.

Itse en uskaltaisi ottaa moista venäläistä rulettia itselleni saati sitten lapselleni.

Hyvin usea enkefaliitin sairastunut kuolee tai jää vammaiseksi.

Vierailija
34/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotutin lapseni heti hänen ollessaan vuoden ikäinen. 1½-vuotiaana sairasti sitten lievän vesirokon, alle 10 näppylää eikä mitään yleisoireita. 

lääkäri

Vierailija
35/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan kaikille lapsille ja lapsenlapsille.

Perusteluna: Yhden vauvan vesirokkokuolema perheessä riitti meille.

Vierailija
36/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt lapsille, koska ovat atoopikkoja ja atooppisilla tauti kuulemma pahempi.. mutta 2 rokotetta olisi parinsadan euron paukku ! :/

itselle otin, koska olen myös atoopikko enkä ole koskaan sairastanut vesirokkoa

Vierailija
37/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotuksen lapselle, jolla sairauden vuoksi sytostaattilääkitys. Lääkitys laskee vastustuskykyä ja vesirokon sairastaminen voisi olla todella vaarallista. Samalla otin myös toiselle terveelle lapselle. Neuvolasta sanoi, että thl suosittelee että terve ei välttämättä tarvitse tehostetta. Täytyy vielä tarkastaa asia, että muisteliko oikein. Ensimmäiset rokotteet siis vasta annettu.

Vierailija
38/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2013 klo 20:39"]Eli mitä mieltä olette kyseisestä rokotteesta? Oletteko ottaneet lapsillenne? Aiotteko ottaa? Vai oletteko sitä mieltä ettei missään nimessä?

Saa perustella.
[/quote]

TÄYSIN JÄRJETÖNTÄ , tarpeeton. Tavalliset taudit sairastetaan pois. Immuniitetin saa sillä.

Vierailija
39/39 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 03:34"]Puolesta. Lapsia ei vielä ole, mutta mies enkä minä ole vesirokkoa sairastanut, joten voisi olla aikamoista elämää kun lapset ja vanhemmat olis vesirokossa :D
[/quote]

Voi voi,niin se ylernsä menee kun kopeenä ollaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi