Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eräissä perheissä ei kyllä osata yhtään olla oman porukan kesken

Vierailija
25.12.2012 |

tyttäreni kaveri tekstaili aattoiltana tyttärelleni ja heti tänä aamuna klo 9:30 soi puhelin ja pyysi päästä meille. En antanut lupaa..ja tytöillä ikää siis 9v.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole tänään eikä eilen kukaan soitellut, mutta ei se olisi iso juttu.

Jos ei sovi, jutellaan pari minuuttia ja sanotaan, että ynyt ei käy, sopiiko vaikka keskiviikona / tapanina / what ever.

Olen hirveän onnelline että lapsillani on ystäviä.

Vierailija
42/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatto on aatto.

Taidat itse provoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni ja mikäli se on vanhanaikaista kunnioittaa perhejuhlaa perhejuhlana niin olen oikein mielelläni vanhanaikainen kuten kaikki tuttavanikin ovat.

Vierailija
44/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11 opeta sinäkin lapsillesi

etteivät soittele, tesktaile tai kolkuttele ovilla aattona ja joulupäivänä. Täytyy osata kunnioittaa toisten tapaa viettää joulua. Se oman perheen kesken oleminen nyt kuitenkin edelleen on se vallitseva tapa.

En ole nr. 11, mutta itse en ainakaan opeta lapsilleni tuollaista tapaa. Osaan näet itse kysyä naapureilta ennakkoon, miten he haluavat toimia.

Olisi täydellistä typeryyttä, jos viereisissä taloissa asuisi perheitä, joista olisi hauskaa kyläillä joulupäivänä, mutta kaikki vain istuisivat omissa kodeissaan, koska kuvittelisivat, etteivät ne toiset halua.

Vierailija
45/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 9v lapsi on heti jouluaamuna menossa muille leikkimään. Eikö ne tosiaankaan viihdy sen vertaa keskenään vai?

Vierailija
46/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aatto tai joulupäivä! Surullista että on olemassa perheitä joissa ei sen vertaa viihdytä keskenään. Ainokaisten lapset kai?

Vierailija
47/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

e´n tunne yhtäkään perhettä joissa oltais heti jouluaamuna haajaantumassa omiin menoihin ja annettais lasten tunkea toisille leikkimään.

Nämä asuvat hyvällä omakotitaloalueella. Kaksi ydinperhettä, yksi yh-äiti. Lapset ovat normaaleja ja pärjäävät koulussa, sekä osaavat käyttäytyä. Yksi näistä lapsista on saanut isolla leirillä erityispalkinnon juuri hyvistä käytöstavoista=)

Kenenkään näistä perheistä vanhemmat eivät hajaantuneet omiin menoihinsa, vaan ottivat kavereita heille mukaan perheen touhuihin.

Eli itse ainakin tunnen tälläisiä perheitä, terveisiä täältä pääkaupunkiseudulta ja hyvää joulua teille;)

Vierailija
48/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin minä olen sanonut tälle lapselle ihan kiltisti, että älä soita 5 kertaa lapseni puhelimeen, se häiritse jos vaikka lapsen puhelin on jäänyt kotiin ja soi sitten vaikka koululaukussa kun itse teen töitä toisessa kerroksessa. Ja että jos X ei vastaa heti puhelimeen ei kannata soittaa enempää, koska hän on varmaan silloin varattu tms., numero jää näkyviin ja soittaa sitten takaisin. Mutta tämä kaveri ei vaan tunnu a) tajuavan b) välittävän.

Joskus tämä kaveri soittaa tosiaan minun puehlimeeni, kun lapsemme ei vastaa hänelle. Saattaa soittaa minullekin peräkkäisiä kertoja. Pidän todella häiritsevänä pompotteluna.

Jos olet 4, antanut lapsellesi puhelimen, opeta hänelle miten sitä käytetään. Ja varman kannattaa välillä vähän tarkistella millaisia puheluita ja viestejä siinä on. Mutta ilmeisesti tunnistat ongelman mutta haluat ulkoistaa lapsesi kasvatuksen muille.

Hei, sinä joulun kiukkuinen. Toivottavasti et ole tämän minun lapseni kaverin äiti. Toivottavasti hän ei ole "selän takana" tuollainen kusipää kiukkupussi kuin sinä.

Voisitko sinä ystävällisesti keskustella lapsesi kaverin kanssa ja kertoa myös tämän kaverin vanhemmille, millaista käytöstä on ja että se häiritsee?

En ulkoista lapseni kasvatusta toisille. Mutta kun olen päivisin töissä. Iltapäivisin koulun jälkeen hän soittaa ja kysyy, saako mennä kaverilleen. Sanon että jos on läksyt tehty, jos se sopii kaverille, saa mennä.

Se, että hän aloitaa soittoruban tai ettei se käy kaverille - miten voin tietää sen? kun kukaan ei sano sitä minulle.

Mutta hei, voisitko sinä opettaa omalle lapsellesi, mitä on ystävyys? Sitä ei ole se, että juorutaan muille aivan kaikki, mitä tämän minun lapseni kertoo sinun lapsellesi.

Oma lapseni sanoi, ettei hän kerro salaisuuksia tälle ainoalle kaverilleen, koska tämä kertoo eteen päin aivan kaikki, mitä hän puhuu tälle.

Kun olet niin hyvä kasvattaja eikä lapsesi tee ns. virheitä koskaan, niin minusta tämä ei sovi siihen.

Vierailija
49/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappuna vapputorille, jussina mökille grillaamaan ja uimaan ja jouluna ollaan oman perheen kesken emmekä häiriköi muita. Odotamme että myös muut perheet osaavat olla häiriköimättä meitä.

Ei muuten ole vielä koskaan ollut vaikeeta olla oman väen kesken joulun aikaa :D

Vierailija
50/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tutkitusti ettei osata enää olla perheen kesken, antaa toisille läheisyyttä ja aikaa eikä osata kunnioittaa muidenkaan halua tähän. Joulu on aina ollut perhejuhla ja tulee olemaan jatkossakin niissä perheissä ja suvuissa joissa kunnioitetaan perinteitä ja rakastetaan lähimmäistä. Niin se vaan on!

Vierailija
51/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lapsesi kaverin vanhemmat olivat kännissä kuin käet aattona ja lapsi kaipasi seuraa. Jouluaamuna lapsi kaipasi pois kun vanhemmat nukkuivat poisd krapulaansa!

Vierailija
52/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapset 9v, 7v ja 3v ja todellakin keksitään yhteistä tekemistä parille pyhäpäivälle vuodessa. Kunpa vaan muutkin osais kunnioittaa joulua joka on perhejuhla! Ei todellakaan lämmitä mieltä tuollainen aattoillan tekstailu ja jouluaamun pimputtelu ja ehdottelu kyläilystä!

ap

Meillä lapset 13, 10, 5 ja 0. Vanhin lapsi tekstailee/skypeilee kavereidensa kanssa pitkin päivää pyhistä riippumatta. Jos se meitä vanhempia häiritsee, sanomme että ei nyt.

Samoin jos ovelle ilmestyy jonkun kaveri väärään aikaan, sanomme että nyt ei sovi. Tervetuloa toinen kerta uudelleen.

Täällä kaupungissa kun asuu hyvin monenmoista perhettä, emme kuvittelekaan että toisissa tiedetään miten meillä eri päiviä vietetään.

Onpa ovelle joskus puoli kymmenen aikaan ilmestynyt 9-vuotias lapsi pyytämään kaveria ulos. Sanoimme, että meillä mennään nukkumaan ja menepä sinäkin kotiisi nukkumaan.

Ymmärrän kyllä, että ap:n perheessä on niin nuoria lapsia, ettei vielä tämmöinen maailmankuva ole tullut selväksi. Tai sitten siellä ollaan maalaisia, ja ajatellaan että kaikki muut ovat samanlaisia kun itsekin ovat.

Vierailija
53/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kauheeta. Soiitakaa poliisille.

T. Äiti keuhkokuumeessa, jonka tyttö oli koko päivän kylässä tänää. Kiitos sydämellisten naapureiden

Vierailija
54/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

e´n tunne yhtäkään perhettä joissa oltais heti jouluaamuna haajaantumassa omiin menoihin ja annettais lasten tunkea toisille leikkimään.

Me kuulumme tuohon kastiin myös.

Lapsi 6v. meni tänään ulos leikkimään aamupäivällä ja seuraksi tuli samanikäinen kaveri. Oli siis nähnyt ikkunasta.

Hetken päästä tulivat meille, lapsi esitteli lelujaan (joita oli saanut lahjaksi) ja leikkivät niillä. Tarjosin lapsille glögiä ja joulutorttuja. Sen jälkeen painelivat taas ulos ja kaverin luokse. Soitin toki kaverin äidille ja varmistin, että on ihan okei, että lapseni tuli vierailulle. Ei ongelmia. Lähettäisivät tämän sitten kotiin kun lähtevät anoppilaan.

Että tällainen joulupäivä meillä =)

Vierailija
55/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aatto tai joulupäivä! Surullista että on olemassa perheitä joissa ei sen vertaa viihdytä keskenään. Ainokaisten lapset kai?

Esim meillä perhe ollut keskenään aatonaaton, jouluaaton ja tulee olemaan tapaninpäivän ja seuraavan päivän. Viihdymme keskenämme ja olemme myös muilla lomilla keskenämme perheen kesken. Lapsia on kolme:)

Käymme perheen kesken yhdessä laskettelemassa, kylässä, uimassa ja vaunuilemassa. Lisäksi käymme yhdessä luistelemassa, pelailemme pesäpalloa ja kuntoilemme. Tietenkin katsomme myös telkkaa ja pidämme saunailtoja, sekä vain oleilemme.

Lastemme käytöstapoja on kiitelty koulussa, todistuksessa 9 ja kaksi 10. Vanhemmat lapset ovat saaneet hymypatsaat ja kaikilla lapsilla on kivoja kavereita. Harrastuksissa lastemme käytös on esimerkillistä, kotona sitten tulee joskus kiukuttelua.

Meillä ne lapset saivat olla vain niiden perheiden lasten kanssa, joilla sama käsitys tästä joulupäivästä. Ennen puolta päivää eivät edes olisi halunneet olla kavereiden kanssa. Ja tämä yhdessäolo ei ollut ongelma meidän perheelle, eikä näiden kaverien perheille. Yksi lapsistamme siis soitti kaverille, jonka kanssa oli tämän päivän ja yksi kaveri soitti lapsellemme ja myös he olivat yhdessä tämän päivän. Yhtään muuta soittoa tai tekstiviestejä ei lähetelty.

Eli en näe tätä kommenttia surullisuudesta ja ainoasta lapsesta kovin relevanttina kaikkien joulupäivänä kaverien kanssa olevien lasten perheistä.

Vierailija
56/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapset 9v, 7v ja 3v ja todellakin keksitään yhteistä tekemistä parille pyhäpäivälle vuodessa. Kunpa vaan Ja ihan viimeiseksi minä ihmettelen kahta asiaa:

- miksi lapsellasi on kännykkä päällä?

- miksi sinä olet netissä?

Missä se teidän perheen läsnäolo oikein onkaan?? !!

Ap, vastaa ihmeessä. ;)

Vierailija
57/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan viimeiseksi minä ihmettelen kahta asiaa:

- miksi lapsellasi on kännykkä päällä?

- miksi sinä olet netissä?

Missä se teidän perheen läsnäolo oikein onkaan?? !!

Ap, vastaa ihmeessä. ;)

Vierailija
58/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten useimmat sentään osaavatkin...

t.ohis

Eli ei osaa sitten käyttäytyä

Vierailija
59/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei osata edes jouluna rauhoittua oman perheen kesken viettämään aikaa mikä on minusta todella surullista. Ainakin pitäis sitten miettiä kaks kertaa että annetaanko todella sen lapsen heti jouluaamuna soitella muille!!!

Vierailija
60/71 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkö nykyajan perheet todella halua edes paria päivää vuodesta viettää vain oman porukan kesken? Onneksi itse en tunne tuollaisia perheitä joissa lapsilla olis jouluaamuna kiire jo kavereiden kotiin leikkimään.Aattoiltana ei tekstailla myöskään!