Olitteko/ajattelitteko olla meikit päässä synnytyksessä?
Mua ihmetyttää miks joku ees jaksaa pakkeloida sairaalaanlähtöä varten. Eräs ystävänikin sanoi ettei voi kuvitellakaan ettei ottaisi meikkipussia mukaan...
Kommentit (30)
päässä hiukset (ja ehkä aivotkin) ja kasvot sitten jossain muualla - kaulassa? rinnalla? selässä?
Kyllä täällä on oudon näköistä porukkaa.
Meikit nyt on kaikkein viimeisemmäksi tullut mieleen synnyttämään lähtiessä - oli sitten yö tai päivä.
Kun tulee äidiksi niin pitäis laittaa muutenkin ne asiat tärkeysjärjestykseen... ei se meikkaaminen ole siellä synnyttämässä se päälimmäinen asia mielessä, ei ainakaan pitäisi olla.
unohtaa jo synnyttämään lähtiessä? Miksi ei heti kun plussaa raskaustestillä!? :D Tottahan toki sitä pitää olla koko iso meikkipussi mukana, ihan siellä synnytyssalissa!!
No joo, minulla on aina ollut aikaa käydä suihkussa, juoda teetä, lakata kynnet, laittaa hieman ripsaria, laittaa hiukset jne kun synnytykset(4) ovat alkaneet. Siis olen kuluttanut aikaa tuolla tavoin kun supparit ovat yleensä alkaneet myöhään illalla ja aamulla tullut lähtö sairaalaan. En ole saanut nukuttuakaan, joten olen puuhaillut kaikkea, millä saada ajatukset pois kivusta.
Kun tulee äidiksi niin pitäis laittaa muutenkin ne asiat tärkeysjärjestykseen... ei se meikkaaminen ole siellä synnyttämässä se päälimmäinen asia mielessä, ei ainakaan pitäisi olla.
unohtaa jo synnyttämään lähtiessä? Miksi ei heti kun plussaa raskaustestillä!? :D Tottahan toki sitä pitää olla koko iso meikkipussi mukana, ihan siellä synnytyssalissa!!No joo, minulla on aina ollut aikaa käydä suihkussa, juoda teetä, lakata kynnet, laittaa hieman ripsaria, laittaa hiukset jne kun synnytykset(4) ovat alkaneet. Siis olen kuluttanut aikaa tuolla tavoin kun supparit ovat yleensä alkaneet myöhään illalla ja aamulla tullut lähtö sairaalaan. En ole saanut nukuttuakaan, joten olen puuhaillut kaikkea, millä saada ajatukset pois kivusta.
Minäkin kotona ollessani vielä meikkasin, lakkasin kynnet, siivosin, pakkasin sairaalakassin ja palstailin täällä av:lla. Synnärillä söin ja join vähän, nukuin jossain välissä. Supistukset oli helvetin kivuliaita (kellä nyt ei olisi?), mutta epiduraali auttoi hetkellisesti. Synnytys kesti 13h ja alkoi iltapäivällä, jolloin siis olin vielä kotona. Ei silloin ollut vielä mitenkään niin tuskainen olo, ettenkö olisi jaksanut vähän laittautua. Mieluummin sitä ihmiseltä näyttää kuin lähtee ihan kotilookissa menemään.
Yläpäähän ja tarkemmin kasvoihin taisin laittaa kestovärjäystä ripsiin ja kulmiin kun supistelut alkoivat. Syntymään meni siitä enemmän kuin päivä joten aikaa oli. Yöllä lähdettiin sairaalaan joten varsinaista meikkiä en laittanut. Kuvat olivat ihan ok, mutta toki jälkeenpäin olisi kivempi katsella kuvia joissa näyttää paremmalta. Kohtuullinen meikki on ihan ok synnytykseen mutta sitä en oikein ymmärrä jos joku meikkaa lapsivuodeosastolla huvikseen. Toki kuvien takia silloinkin ok, kauaskatseistahan se kuitenkin on. Muiden meikkaaminen synnytyksessä on minulla aivan sama. Alapäätä en meikannut. :)
Tuli yllätys lähtö alkuillasta niin ei siinä käynyt mielessä niitä lähtä poiskaan pesemään. Synnytyksen jälkeen sitten pesin pois. En ottanut mukaani, kun ajattelin että en minä niitä tarvitse. Mutta kun sairaalasta päästiin, mietin että miksen ottanut meikkejä mukaan, näyttäisin vähän enemmän ihmiseltä :D kun lähes 3 yötä valvonut melkein kokoajan kun ei siellä sairaalassa saanut unta..
Itse heräsin 5 aamulla kun supistukset alkoivat! :) Onneksi ensi synnytys meni sen verran loistavasti, että kävin ihan rauhassa suihkussa, pesin hiuksen, kampasin ne sen jälkeen, kattelin sarjoja, ja ennen lähtöä meikkasin! :) Kysei ei olisi ollut siitä, että hirvittäis mennä tonne sairaalaan ilman, mutta kun tiesin että isäntä ottaa valokuvia ja varmasti videonkin! :) ... Synnytys oli mennyt loistavan hyvin ja nopeasti ja saimme ihanan suloisen kuopuksen kaupan päälle aivan mielettömiä kuvia muistoksi! :)
Ekassa synnytyksessä ei ollut, kun lähdettiin sairaalaan keskellä yötä. Toinen synnytys alkoi päivällä, ja koska oltiin siinä vaiheessa käyty esikoisen kanssa jo kaupungilla shoppailemassa, meikit oli luonnollisesti päällä. Otin silmämeikin poistoainetta mukaan, koska aattelin että meikit leviäis synnytyksessä ja näytän sillon mielestäni kauheelta, mutta kun päästiin sairaalaan, synnytys oli jo niin pitkällä, etten mitään meikinpoistoja kerennyt enää miettimään. Suoraan vaan saliin ponnistamaan. Eikä ne meikit siinä pahasti kerinny levitä :)
Muutaman kuvan mies otti sairaalassa ennen synnytystä ja kauhealtahan minä näytin. Mutta eipä niitä kuvia ole muutenkaan kenellekään näytetty, Itsekin kun niitä katson niin tulee päällimmäisenä mieleen vaan ne kivut. Jos saisin nyt valita, en laittaisi meikkiä siltikään. En olisi niitä ollut pesemässäkään heti illalla. Olisivat vaan sotkeentuneet.
Mutta pedikyyrissä olin juuri käynyt ja säärikarvat ajellut. Se oli ihan hyvä juttu, koska siellä alapäässä ne vieraat sua kattelee.
on naamalla salissa jos ne on naamalla silloin kun lähtö tulee.
Mutta otan kyllä kassiin mukaan perustarvikkeet, en osaa olla punavalkonaamaisena ja sianripsisenä missään, edes synnärillä. Oma olo on parempi kun saa vähän laittaa itseään siellä. Ja tylsäähän siellä osastolla on, niin en keksi mitään syytä miksi en meikkaisi siellä(kin). Meikkaan kuitenkin niinäkin päivinä kun olen vain kotona.
Mutten meikkaa erikseen saliin lähtöä varten. Luulen että ap:n ystäväkään ei niin tee, ottaa vain meikit sinne osastolle mukaan.
Meikkaan joka päivä, ja koska lähtö sairaalaan ei tullut yöllä, oli meikit naamassa synnytyksen aikanakin.