Auttakaa, supermammat!!! 150 hengelle suolaista tarjottavaa
juhliin, syöminen EI siis pääasia eli ei mitään hienoja illallisia, vaan fiksumpaa naposteltavaa. Jotain mitä HELPPO ja NOPEA valmistaa, mielellään ei ylen kalliit raaka-aineet. KIITOS!
Kommentit (6)
vadillinen pikkunaposteltavia: pikkunakkeja, lihapullia, suolakurkkua, kirsikkatomaatteja, juustopaloja yms ja cocktail-tikkuja viereen
rieskarullia esim. tuorejuusto/savukinkku täytteellä tms. Paria eri täytettä kenties.
Suolainen piirakka, esim. sipulia, paprikaa, tomaattia, sieniä ja koskenlaskijaa
pasteijat, esim. torttutakinalevyjä, joiden päälle suolainen täyte.
Nachoja jauhelihamössön kanssa (jauhelihaa, tacomaustetta, salsaa, cheddarkastiketta mössöksi -> uuniin)
blinejä muutamalla eri täytteellä, esim. lämminsavulohi-tuorejuusto.
Piirakat yleensä kelpaavat aina, tee paria eri sorttia.
Voileipäkakut ovat klassikko. Pikkuvoileipien näpertäminen noin isolle porukalle on tappavaa, en suosittele.
Jos saat hyviä karjalanpiirakoita, osta niitä ja iso satsi munavoita.
Porukasta riippuen pizzakin voi toimia hyvin, teet 10 pellillistä valmiiksi ja sitten vaan uuniin toinen toisensa perään.
Salaatti ja soppa ovat myös helppoja isolle porukalle.
sadalle hengelle itseni pitäisi valmistaa...
tekisin piirakoita ja niille munavoita. Ja sitten kerran tehtiin sellaisia aivan ihania naposteltavia, eli ostettiin pieniä pyöreitä suolakeksejä ja tehtiin niille itse päällinen: smetanaa, pieneksi pilkottua sipulia, vähän suolaa ja sokeria ja sekoitettiin kypsää lohta sekaan. Ja vähän pippuria. Aivan ihanan makuista!Ja niitä ei tarvitse voidella etukäteen vaan pieni sievä veitsi smetana-astiaan ja jokainen voi sipaista itse pienen määrän levitettä keksilleen.
Myös pasteijat maistuu ja peltipitsasta saa monta palaa kun leikkaa tarpeeksi pieniä.
Olen kiitollinen!
Teen ruoat siis itse.
ap