Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos korvaa tuoreeen leivän ruis-näkkileivällä, laihtuuko ja mitä hyötyä?

Vierailija
01.11.2012 |

Mua kovasti mietityttää yksi asia.

Jos korvaa KAIKEN syömänsä leivän ja viljatuotteet ylipäänsä kuituruisnäkkärillä, laihtuuko? Mitä hyötyä?

Olen nimittäin nyt pari kuukautta vältellyt tuoretta leipää ja syönyt vain erilaisia ruisnäkkäreitä (kuitua 17-22%), eikä suurempia (oikeastaan ei mitään!)tuloksia ole näkynyt. Vatsankaan en ole huomannut toimivan yhtään sen paremmin, syödyistä kuiduista huolimatta.

Olo tuntuu jymäytetyltä... :(

Näkkärin päälle sipaisen vähärasvaisinta Oivariinia (siis sitä vaaleanvihreää) ja joskus harvoin jotakin kevytleikkelettä (kalkkuna/broileri). Ja tässä siis tulos. Nothing!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaikuttaa mitä sun enenn syömissä leivissä vs. nykyisissä näkkileivissä on. Ei näkkileivässä tai rukiissa mitään sen enempää taikaa ole.

Ja kääntäen, ihan hyvin voi syödä tuoretta tavallista leipää, vaikka vaaleaa vehnäleipää, ja laihtua, kunhan ei syö sitä niin paljon että päivän kalorisaanti kasvaa liian isoksi.

Vierailija
2/2 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkileivässä on itse asiassa aivan hirveesti energiaa! Ei tosiaankaan ole mitään laihdutusruokaa.

Vaikka koostumus ja ravintosisältö sinänsä on "parempi" kuin vaikka vehnäjauho-ranskiksessa ja kuituja löytyy, kalorimäärä on huomattavan korkea. Mutta onhan niitä tietysti muita hyötyä kuin pelkkä energiansaanti: suoliston hyvinvointi, kuidut liukenee hitaasti, tasaa verensokeria, parantaa koleterolitasoja jne.

Jos näkkärillä haluaa laihtua, kannattaa siirtyä Mikko Kivisen dieettiin, eli syö näkkäriä säännöstellysti, vain pala kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla