Vierailija

En tajua, miksi laihduttaminen on olevinaan niin vaikeaa ja sillä tehdään isoa bisnestä. Eivätkö ihmiset osaa niin yksinkertaista asiaa?

Kas näin:

Syö joka aterialla PIKKUISEN vähemmän kuin normaalisti. Näin paino putoaa väkisinkin. Hirveä haloo yksinkertaisesta asiasta.

Jos haluat vielä varmistua laihtumisesta, älä syö koskaan iltaisin klo 19-20 jälkeen. On selittelyä väittää, ettei saa nälkäisenä nukuttua. Syö kunnon iltapala hyvissä ajoin, nukut kyllä. Aamulla saat sitten taas ruokaa.

En kestä kuunnella ihmisten karppaus- ja muita hölynpölyjuttuja. Samat ihmiset yrittävät kaikkiä poppakonsteja, mutta eivät viitsi oikeasti tehdä asialle mitään.

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En minäkään tajua. Mikä siinä lautasmallissa voi olla niin vaikeaa? Siis että oikeasti konkreettisesti lisäisi kasviksia puoli lautasellista ja jättäisi muun annoksen pienemmäksi. Syödään tavallista kotiruokaa. Vähärasvaista lihaa, kanaa ja kalaa, herkut pois tai karkkipäivä käyttöön. Mahalaukku pienenee nopeasti, joten kylläisyys saavutetaan vähemmällä ruokamäärällä ja painonhallinta helppoa kuin heinänteko.

Minä en usko näihin sinun ohjeisiin, sinä et tiedä oikeasti että laihduttaminen vaatii työtä. Lihoaminen tapahtuu helposti, mutta se laihduttaminen. Ei ei ja ei. Olisikin noin helppoa, tämä maailma olisi sitten täynnä laihoja ihmisiä.

Keskittyisit oikeanlaisiin ongelmiin. Käyttäisit pohdintojasi niihin. Anna toisten olla lihavia. Kehitä sinä sen sijaan itsetuntoasi.

kävin selvittämässä rasvaprosentin ja lukemat oli kamalat ja syynä se että syön liian VÄHÄN.

aamianen ei mitään

lounas normaali ruokaa, pieni annos

päivällinen pari voileipää

Ennen vaihdevuosia olin hoikka tuolla ruokavaliolla, poltin tupakkaa myös, nyt en polta, käytän hormonilääkitystä ja vain paisun.

Mä olen, elämäni aikana ehkä n. 40kg ja lopputulos on kuitenkin aina sama, n.10kg liikaa. Juttu ei ole siinä ettei osaisi laihduttaa vaan siinä miten elämää muutetaan että paino pysyisi. Ja ilmeiseti olet todellakin varsin yksinkertainen, ylipainon syy on harvoin liika syöminen tai vääränlainen syöminen, se on se oire mikä näkyy, ja syy MIKSI ihminen syö liikaa tai miksi hän lihoo helposti tai mikä nyt sitten onkin, on usein tunnepuolella, tosi syvällä, aineenvahdunnassa yms. Asia on yksinkertainen kun ongelmaa ei ole. Kun ongelma on, asia ei ole enää yksinkertainen vaan ongelmallinen. Mutta noinhan se on, jollain on ylipainoa, jollain taas alikehittynyt ymmärrys. Mutta molempien kanssa voi vissiin elää...?

Jokaisen lapsen jälkeen vauvakilot pois. Aina sama keino tehoaa: syö vähän vähemmän ja tee reippaita kävelylenkkejä.

Tutkimusten mukaan mitä korkeampi koulutus naisilla on, sitä hoikempia he ovat. Eli kenellä siinä ymmärryksessä on puutteita, en tiedä... Uskon, että enimmäkseen kyse on vain tekosyistä ja laiskuudesta. Tunnesyömisen voi jokainen itselleen kehittää. Mutta mitä jos tekisitte syömisen sijaan jotain muuta kivaa? Tapaisitte ystäviä, katsoisitte hyviä leffoja, lukisitte hyviä kirjoja, ostaisitte ruuan sijaan jotain kaunista itsellenne tai kotiin? Iloa saa muistakin asioista kuin ruuan laittamisesta suuhun. Kokeilkaa!

- Se (selittelyjä) ymmärtämätön, normaalipainoinen AP

Hassua että ihmiset kuvittelevat että esim. ihmisen ruokahalu on vakio. Toisille ei tuota ongelmia kävellä jälkiruokien ohi, kun toinen käy jumalatonta kampailua sen kanssa. Se on lienee suurin syy miksi toiset lihovat ja myös laihduttaminen on vaikeaa.

"Poppakonsteista" ei yleensä haeta oikotieta, vaan niistä haetaan innostusta ja riittävää motivaatiota laihdutuksen aloitukseen. Se on vähän kuin matkalle lähtö, jolloin matkakuumetta ruokitaan valitsemalla "matkustustapa", valmistellaan tekemällä oikeita hankintoja, yms. josta seuraa se että innostuu ja odottaa matkaa entistä enemmän. Karppauksessa ja hiilaritietoiseta syömisestä tulee erityisen hyvä olo niille jotka kärsivät insuliinitasojen heilahduksista tai hiilaririippuvuudesta.

Älkää siis olettako että jos itselle joku asia on helppoa niin toisellekin sen pitäisi olla helppoa.

näin. Surullista että tänäkin päivänä on ihmisiä joille ei tule edes mieleen kokeilla joskus toisten saappaita, vaan ponnekkaasti takoo jalkojaan, sillä omissa saappaissaan.

Olet ilmeisesti myös ratkaissut sen, miten alkoholismi parannetaan.

Katsos, kun joka päivä vaan otetaan vaan vähän vähemmän alkoholia, sitten ihminen onkin raitis.

Tämä kai pätee myös huumeongelmiin?

Sä tulet saamaan seuraavan lääketieteen Nobelin palkinnon. ONNEA!

No minulle ainakin oli vaikeaa pudottaa raskauskilot (5 kg). Olisi ollut niin helppoa vain nautiskella imetysajan tapaan ruokaa isoja annoksia ja suklaata aina kahvin kanssa. Mutta niin vain päätin ne kilot karistaa. Pidin ruokapäiväkirjaa ja vastustin kiusauksia, vaikka hirmuisesti teki mieli antaa periksi.

Aika nopeasti (viikko-pari) elimistö alkoi tottua uuteen ruokailutapaan, eikä suklaasta ollut "vierotusoireita". Nyt on kilot poissa ja pysyy!

Ja kyllä, olen korkeasti koulutettu. Ehkä se sitten auttoi. ;)

Oikeinko viisi kokonaista kiloa piti laihduttaa????

Etkä sitten suklaata syönyt kahvin kanssa? Kuinka paljon sitä suklaata oli mennyt päivittäin? Kuinka monta vuotta?

Eikä tullut vieroitusoireita?

Kokeile laihduttaa 50 kiloa, ja olla syömättä levyä suklaata päivässä, ihan ilman sitä kahvia.

Tämä on taas malliesimerkki av-palstasta. Toisilla on selvästi tässäkin asiassa jonkinlainen putkinäkö.

Moni luulee että esim. vaikka tässä nyt laihdutusasiassa jokainen ihminen tietyn määrän itsekuria. Jos siis vaikka itsellä on itsekuria 10kg:n laihduttamiseen tai sitten vaikka normaalipainossa pysymiseen, niin jollekin sama määrä itsekuria pitäisi riittää siihen myös. Onhan se nyt nyt päivän selvää että esim. minä tarvitsen paljon vähemmän itsekuria vastutamaan toista viinilasillista kuin alkoholisti. Ihnisillä on erilaisia mielihaluja joiden voimakkuus vaihtelee suuresti. Syöminen on yksi näistä.

Mä muuten olen laihduttanut 25kg kalorilaskurissa kirjaamalla joka ikisen suupalan ja jota olen tehnyt jo 5 vuotta painonpudotuksen jälkeekin että myös pysyn tssä painossa. Painoni syynä oli nimenomaan ruokaan liittyvät mielihalut. Lihon helposti yli 10kg 3:ssa kuukaudessa jos syön mitä haluan (on koettu useamman kerran). Väitän että tuo lihomisvauhti ei ole monelle luonnostaan normaalipainoiselle edes mahdollinen sillä he eivät voi edes syödä niin paljoa kun alkaa tökkimään. Sitten on niitä ihmisiä jotka lihovat muutaman kilon vuodessa huomaamattaan. Heille laihduttaminen on tietenkin huomattavasti helpompaa, pitää vain jättää joku pikkuherkku pois ruokavaliosta ja muutenkin miettiä siloin tällöin kaksi kertaa mielihaluaan niin paino tippuu hiljaksiin ja pysyy poissa (toki moni haluaa tiputtaa kilot nopeammin ja pitää kirjaa tms)

Lainaus:

Oikeinko viisi kokonaista kiloa piti laihduttaa????

Etkä sitten suklaata syönyt kahvin kanssa? Kuinka paljon sitä suklaata oli mennyt päivittäin? Kuinka monta vuotta?

Eikä tullut vieroitusoireita?

Kokeile laihduttaa 50 kiloa, ja olla syömättä levyä suklaata päivässä, ihan ilman sitä kahvia.

No sitä suuremmalla syyllä pitää ottaa itseään niskasta kiinni, jos on noin paljon ylimääräistä! Luulisi siinä motivaationkin olevan kymmenen kertaa suurempi, kun ei ole enää edes normaalin painon rajoissa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat