Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootti työtön mies kotona

Vierailija
13.09.2012 |

Täällä mies hajoaa päästään kun ei ole saanut töitä 2kk:n jälkeen ja tänään selvisi ettei ole oikeutettu työttömyystukeenkaan.. Ollaan siis mun pienen palkan varassa ja voin kyllä sanoa että tulee tekemään tiukkaa. Tilannetta ei auta siis se että mies purkaa pettymystään muhun. Pikkutyttö kuuntelee meidän riitelyä vierestä ja alkaa jo itsekin oppimaan kirosanoa ja on hieman angstinen. Mun pitäisi olla kai hiljaa ettei tilanne jatkuis vaan kun en alistu. Ja mies ei tajua että käyttäytyy huonosti. Sanon häntä idiootiksi ja siitäkös aina riemastuu. Mutta minkäs teen kun sillä tavalla käyttäytyy. Ai niin ja raskaanakin olen, onneks ei ole vielä verenpainetta... Tyttö tuolla hilluu ihan miten sattuu, mies meni sänkyynsä makaamaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua henkilökohtaisesti,luojan kiitos ja hallelujaa.

Vierailija
2/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole oikeutettu työttömyystukeen ym?

Ei kai yhdellä pienellä palkalla tule toimeen.

Kai saatte sitten toimeentulotukea ja asumistukea ym.

Miten se riitely ja kiroilu auttaa asiaa varsinkin jos lapsi joutuu sitä kuuntelemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan mielestä mies on opinnoissaan ollut kokopäiväinen, vaikka hän oli todellisuudessa töissä samaan aikaan eikä koulutukseen olisi edes päässyt työttömänä. Sen takia on sitten muka tienannut liikaa ettei ole oikeutettu opintotukeen. Hän joutuu siis selittämään että koulutus oli työn ohessa suoritettava eikä oikeuta opintotukeen. Ylimääräistä strressiä siis... Lisäksi joutui itse irtisanoutumaan, tosin terveydellisistä syistä jote joutuisi kuitenkin karenssiin 3kk kun Kela ei hyväksy terveydellisiä syitä irtisanoutumisen syyksi. Eihän se huutaminen auta mitään mutta mies on niin lapsellinen että purkaa minuun kiukkuaan ja pettymystään, "noniin, missä se ja se paikka on?!? En löydä!!". Ihan kuin olisi minun vika että kaikki on hänelle nyt niin vaikeaa. Sanon että kitinä ei auta mutta silti hänellä on hermo niin tiukalla. Minäkään en halua olla hänen turhautumisen purkukanava kun olen yrittänyt häntä rohkaista tsemppaamaan... Tyttö osaa olla niiiin vaativa ja jääräpäinen ettei auta myöskään tilannetta. Tosin tämänhän ei ole hänen syytään eikä hänen tarvitsisi joutua kuuntelemaan aikuisten riitaa..

ap

Vierailija
4/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi luultavasti häpeää työttömyyttään ja hänellä on paha olla. Yritä olla lietsomatta riitoja ja älä ainakaan kutsu toista idiootiksi. On harhakäsitys, että miehet ovat aina itsevarmoja ja vahvoja - tuolla menolla ajat miehen masennukseen.

Vierailija
5/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis miksi hän irtisanoutui ilman oikeaa syytä?

Vierailija
6/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt se sun hetki joustaa ja yrittää olla empaattinen. Miehesi luultavasti häpeää työttömyyttään ja hänellä on paha olla. Yritä olla lietsomatta riitoja ja älä ainakaan kutsu toista idiootiksi. On harhakäsitys, että miehet ovat aina itsevarmoja ja vahvoja - tuolla menolla ajat miehen masennukseen.

Alentava suhtautuminen ja idiootiksi nimittely on miehesi tilanteessa todellinen isku vyön alle. Toivottavasti et nimittele tyttäresi kuullen... toisen vanhemman auktoriteetin nakertaminen lapsen edessä on anteeksiantamatonta.

Toivottasti löydät voimia miehesi tukemiseen, vaikkei hän mielestäsi sitä ansaitsisikaan. Miehesi tarvitsee sinua enemmän kuin koskaan.

Vierailija
7/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies irtisanoutui ottamatta selvää karensseista ja muista? Ei kai ihan vain saanut tarpeekseen, vai irtisanoiko työnantaja? Mulla kanssa mies nyt työtön ja oon koittanut tehdä selväksi, että karensseja ei sitten hommata. Raskaana minäkin, eikä omatkaan tulot vähän aikaan ainakaan nouse.

Vierailija
8/27 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua näistä asioista mtään:

Kelan mielestä mies on opinnoissaan ollut kokopäiväinen, vaikka hän oli todellisuudessa töissä samaan aikaan eikä koulutukseen olisi edes päässyt työttömänä. Sen takia on sitten muka tienannut liikaa ettei ole oikeutettu opintotukeen. Hän joutuu siis selittämään että koulutus oli työn ohessa suoritettava eikä oikeuta opintotukeen. Ylimääräistä strressiä siis... Lisäksi joutui itse irtisanoutumaan, tosin terveydellisistä syistä jote joutuisi kuitenkin karenssiin 3kk kun Kela ei hyväksy terveydellisiä syitä irtisanoutumisen syyksi.

ap

Mutta se on haitallista lapselle jos vanhemmat halveksii ja vihaa toisiaan. Jos tyttö vähän kiroilee, niin se on pikkujuttu, mutta jos hän joutuu olemaan koko ajan vanhempien luomassa kireässä ilmapiirissä, niin silloin ei hyvä heilu.

Ei kai ole miehesi syy että hän on nyt tuossa tilanteessa? Miksette yhteistuumin lähde selvittämään millaisiin tukiin miehesi on oikeutettu tai mlllaista työtä hän voi tässä tilanteessa saada. Rasittaahan tuo tekstistäsi paistava raivo sinuakin, ap, ei vain miestäsi ja tyttöänne.

Vierailija
9/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vatsa alkoi oireilemaan jatkuvasta työnteosta ja hän joutui jäämään sairauslomalle pariksi viikoksi. Sen aikana sitten päätti ettei palaa enää töihinsä ja irtisanoutui. Sanoi syyksi ettei pieni firma pysty palkkaamaan hänelle sijaista joten käytännössä pakko irtisanoutua. Oli siis muutenkin kypsä hommaan kun vapaaehtoisesti näin päätti. Kela kuitenkaan ei hyväksynyt "pakkolähtöä" aiheelliseksi syyksi ja tyrmäsi tuet. Sitten siinä on vielä se opiskelukuvio sotkemassa.

Halattiin ja sovittiin aamulla että puhutaan taas illalla kun palaan töistä kotiin. Miehellä oli kyynel silmässä... Rankkaa siis on hänelläkin, tiedän sen kyllä ja tuen häntä parhaani mukaan mutta silti kiukuttelua esiintyy ja sitä en oikein sulata. Tyttö oli oikein iloinen kun halattiin ja hän on tainnut jo tottuakin vähän meidän ajoittaiseen riitelyyn...

Vierailija
10/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- asumistukiasia

- saatteko toimeentulotukea

Etpä kovin hyvin ole sinäkään käyttäytynyt, idiootiksi haukkuminen on kovin ikävää.

Sinulla on sentään työ ja se on hyvä asia.

Eteneekö miehen opinnot?

Onko lapsi hoidossa vai isäkö hoitaa?

Pitäisi olla tukena myötä ja vastoinkäymisessä vai kuinka?

Vierailija
11/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaiko siis vain minussa???

Muita tukiasioita emme ole selvittäneet vielä. Itse jään työttömäksi tämän kuun lopussa ja siitä muutaman viikon päästä äitiyslomalla. Näitä omia tukiani olen selvittänyt toki jo etukäteen. Tulomme siis tippuivat tuhansilla euroilla ja tippuvat vielä lisää edelleen kun minä jään pois töistä joten muutos on melkoinen. Aiemmin tosin olemme makselleet vain pois vanhoja velkoja, emme eläneet mitenkään leveästi.

Opiskelu jatkuu vielä ja ne ovat loppusuoralla, tämän syksyn aikana mies suorittaa viimeiset kurssit ja sitten olisi lopputyön teko ensi kevääseen mennessä.

Lapsemme on vielä tämän kuun päivähoidossa, isän ei siis ole tarvinnut hoitaa häntä päivisin mutta silti tuntuu olevan rankkaa. Lapsi jää kotiin silloin kun minäkin jään. Järjestin isälle tapaamisen päivähoidon kanssa jotta saamme heille uudet tulotietomme ja siten alennettua viimeisten kuukausien hoitomaksua.

Vierailija
12/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näistä kovasti kysellyt kuluneen kesän aikana, sillä meillä on töissä jatkuvasti yt-neuvotteluita ja työttömyyden uhka melko korkea.

Oman kuntani TE-toimistossa olen ollut yhteyksissä koulutusasioista vastaavan henkilön kanssa ja päätöksiä tekevän virkailijan kanssa.

Kummaltakin sain sellaisen vasstauksen, että ansiosidonnaisella päivärahalla voi opiskella, jos koulutuksen tarpeen osaa perustella riittävän hyvin.

Kertoivat myös, että jos opiskelun on aloittanut jo työssä ollessaan, on helpompi saada myönteinen päätös opiskeluista ansiosidonnaisella päivärahalla.

Miehesi hakemuksen on varmaan käsitellyt joku elämäänsä kyllästynyt virkailija, joka nyt vaan haluaa kyykyttää miestäsi.

Mars selvittelemään tätä asiaa. Jos ei muu auta niin teette valituksia vaikka kuinka korkealle taholle.

Ei se mies nyt niin kovin idiootilta kuulosta, jos on opiskellut töiden lomassa. On vaan nyt kovin stressaantunut ja varmasti peloissaankin. Saattaa olla henkisen tuen tarpeessa.

Ainakin meidän firmassa psykologien palvelut ovat viime aikoina olleet kovin kysyttyjä yt-neuvotteluiden ja irtisanomisten takia. Jo pelkkä irtisanomiseksi tulemisen uhka on henkisesti hirveän kuormittavaa.

Lähtekää selvittelemään tuota tilannetta yhdessä. Tsemppiä!

Vierailija
13/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsempistä, kyllä tarkoituksena on valittaa tukipäätöksestä, kun virallinen päätös tulee Kelasta ensi viikolla. Mies sai etukäteen puhelimella tiedon päätöksestä jo eilen kun oli jo kysellyt sen perään pariin otteeseen.

Vierailija
14/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sai toki sellaisen sairauslomallaan. Kysäisenpä asiaa illalla!

Vierailija
15/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tehdä töitä, kunhan lapsi ei ole julkisessa päivähoidossa.

Joten jos vielä keväällä on tilanne niin, että mies on työtön, ja sun on helpompi työllistyä, aloita äitiyslomasi aikana jo raivoisa työnhaku, ja aloitat työt, vaikka vauva olisi vasta 6 kk vanha, jos niitä saat. Mies jää kotiin vanhempainvapaalle -> saa Kelalta sen pari kuukautta vanhempainvapaarahaa v. 2011 tulojen perusteella ja sitten hoitovapaarahaa, hoitolisää ja mahdollista kuntalisää. Ja voi myös tehdä keikkatyötä, vaikka yösiivousta. Kaikenlainen työ on parempi juttu työnhaussa kuin olla pitkäaikaistyötön, sanon kokemuksesta= Ahkeruuden ja työhalukkuuden osoitus työhönottajien silmissä.

Meillä tehtiin noin, kun minä jäin työttömäksi ennen äitiyslomani alkua (määräaikainen pesti). Aloitin raivoisan työnhaun, kun lapsi oli 6 kk, hain varmaan 40 paikkaa ja pääsin 15 haastatteluun. Sain uuden työpaikan, kun lapsi oli 8 kk vanha ja mies jäi työstä kotiin. Jälkikäteen ajatellen se oli todella viisas ratkaisu, koska olen sen jälkeen tehnyt uraa juuri tuon paikan ansiosta.

Teidän pitää tehdä toimintasuunnitelma sekä rahojen että työnhaun suhteen. Ottakaa tuista nyt tarkasti selvää. Onnea matkaan!

Vierailija
16/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies irtisanoutui töistä stressivatsan takia, ja vauva on tulossa? Ja kahden sairauslomaviikon jälkeen? Olisko nyt ensin ollut mahdollista olla saikulla vähän pidempään, ja sillä aikaa etsiä uutta työtä? Ja samalla ottaa selvää työkkärin ehdoista. Sijaisen puuttuminen on vain ja ainoastaan työnantajan ongelma, oli sitten kuinka mulkku työnantaja hyvänsä.

Ei sillä, ymmärrän miehen tilanteen hyvin, sillä olen itsekin lähtenyt lätkimään töistä huutavan pomon takia. Itse suunnittelin "pakoani" vajaan vuoden, ja sain keploteltua asiat niin päin, että minut irtisanottiin, enkä joutunut karenssille. Otin etukäteen selvää mistä saa karenssia ja osasin järjestellä asiat sen mukaan. Pääsin heti ansiosidonnaiselle ja siitä suht nopeasti uuteen työhön...

Mutta että irtisanoutua itse kun on vauva tulossaa...

Vierailija
17/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vinkistä! Tuntuu että minun on helpompi työllistyä mutta ihmettelen kyllä tosissani että mieheni ei ole päässyt kuin yhteen haastatteluun vaikka hänkin on laittanut hakemuksia hurjan määrän menemään. Päivittäin tulee Kiitos, mutta ei kiitos -viestejä firmoilta... Tiedä sitten mistä kiikastaa.

Vierailija
18/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies vaikuttaa tyhmältä, epäkypsältä ja edesvastuuttomalta?

MITEN voi joku toimia tuolla lailla? KENEN hän ajatteli elättävän perheensä?

Vierailija
19/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei mieheni ottanut tukiasioista enempää selvää ja että otti kontolleen sen sijaisen hausta työnantajalle koituvat ongelmat... Siitä oma kritisointini häntä kohtaan kumpuaa ja siksi kiukuttelu on minusta ollut kohtuutonta. Tiedän että hänellä on nyt paineita saada uusi työpaikka kun tukia ei välttämättä tule...

Vierailija
20/27 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että minun on helpompi työllistyä mutta ihmettelen kyllä tosissani että mieheni ei ole päässyt kuin yhteen haastatteluun vaikka hänkin on laittanut hakemuksia hurjan määrän menemään. Päivittäin tulee Kiitos, mutta ei kiitos -viestejä firmoilta... Tiedä sitten mistä kiikastaa.

Tämä vuosi on ollut ja on todella vaikea teknisillä aloilla. Suurinpiirtein joka firmasta irtisanotaan väkeä ja päteviä työnhakijoita on pilvin pimein.

Hoivapuolella ja palveluammateissa työtilanne näyttää helpommalta.

Tämänhetkinen taantuma koskettaa eniten niitä aloja joilla suuri enemmistö työntekijoistä on miehiä.