anna kaks euroo-mummo vantaan junassa, mikä diagnoosi?
mietin hänet nähdessäni aina mikä mahtoi tehdä ihmisestä tuollaisen...
Kommentit (47)
Käyttäjä464 kirjoitti:
Niin, minäkään en kyllä tykkää siitä jos mieleltään sairaan ihmisen kustannuksella vitsaillaan. Ihmisiä hekin ovat.
Ei kukaan häntä kiusaa, kyllä saa nauraa. Tosin useimmin nauran niille höynille, jotka oikeasti antaa hänelle rahaa. Tietää kyseessä olevan turisti tai vasta seudulle muuttanut. Se sinikan ilme ja pomppiminen on niin söpöä katsottavaa, kuin pikkulapsi jouluna. Ja samalla hihittelen sille mielikuvalle, kuinka höynäytetty tuntee olonsa nyt niin hyväksi ja laupeaksi. Voi taas katsoa tuomiten muita, jotka ei köyhää mummoparkaa auta.
Ei ole minun reitilläni näkynytkään tätä naista vähään aikaan, mutta ilmeisesti siis rautatieaseman nurkilla pyörii. Minua ärsytti nuorempana kun se aina rouvitteli "Hei rouva, anna kaks euroo". Joskus ensimmäisillä kerroilla (kun en vielä tiennyt tätä tyyppiä) pysähdyin ja pahoittelin, kun ei ole käteistä, jolloin hän sanoi, että mene automaatille. Kerran tunki viereen kun olin automaatilla ja sanoi, että nosta mullekin.
Joku mainitsi tuon sinisen/harmaan miehen... kerran näin Kalliossa kun olin itse ratikassa ja pitkään ajattelin, että näin varmasti jotenkin väärin. En siis nähnytkään!
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se sama steissillä oleskeleva harmaatakkinen nainen joka istuu yleensä ulkona siinä aseman portaiden vieressä ja huutaa ohikulkijoille "hei!" tai "anna vähän rahaa, anna vähän rahaa"?
On sama, on ollut nyt aika paljon siinä portaiden vieressä istumassa.
Tiedän myös tapauksen vaikken helsinkiläinen olekaan :( pyytää opastuta junaan ja kun on käsipuolessa kiinni alkaa rahankerjuu.
Näitä on nähty. Usein kerjäämisen, roskisdyykkauksen ym. syynä mt-häikkä ja uskomatonta, että näiden ihmisten kodissa saattaa todellisuudessa olla miljoonaomaisuus, mikä tulee ilmi sitten kun aika jättää.
Niin. Tänä aamuna oli taas P-junassa tämä henkilö ja huonompaan kuntoon on menossa. Haisi pahasti pissalle. Ei mitenkään kuuluisi enää huolehtimaan itse itsestään. Raastava nainen pummiessaan. Kerran tarjosin hälle juuri leipomiani sämpylöitä mutta ei kelvannut kun ei ollut mitään välissä!
Sinikka pyöri aseman tienoilla kerjäämässä ja 80-luvun alkupuolella. Silloin hän on ollut vielä nuori nainen.