Kova turvotus yhtäkkiä!!
Eilen alkoi kamala turvotus, jaloista huomasin. Nilkan luut on hävinneet ja koko jalkojen iho säärestä jalkaterään on ihan pingottunut. Nilkkakaan ei enää taivu edes kunnolla. Myös sormet on aika turvonneet. Päänsärkyä tai mitään kutinaa ei ole ja mulla on aina ollut verenpaineet matalat, noin 102/58. Pitääkö tästä turvotuksesta nyt huolestua...? Meillä tietty neuvolan soittoaika meni jo aamulla, että sieltä ei apua saa. Äitiyspolilla en ole joutunut kertaakaan käymään, joten en tiedä miten se toimii. Voiko sinne soittaa tällaisissa asioissa (tyhmänä kyselen...). Niin ja viikkoja mulla on nyt 36+3.
Kommentit (3)
komppaan kookaita..
mutta mieti myös ootko syöny jotain väärää.. esim. etikkakurkkuja ym etikkapitoista ruokaa?
etikka nimittäin turvottaa tosi nopeesti..
mut kerrompa kuitenkin. mulla ei ollut mitään oireita kun r-myrkytys iski. ei turvotusta, huimausta, pahaa oloa yms. kun kontrollissa ottivat TYKSissä näytteen niin pissa 4+
osastolle jouduin heti ja siellä hoitajat ihmettelivät kun mä kävelin itse sinne paikanpäälle (meinasivat kai et papwereiden perusteella tuodaan kärräten...)
soittelepa heti jos et ole vielä soittanut. saat selvyyden :)
jos esim olet käynyt muuten vessassa normaalia vähemmän, sekin voisi viitata hepatoosiin...
se voi olla merkki alkavasta myrkytyksestä.Kaikille ei tule ns.kaikkia " oireita" yhtäaikaa tai ollenkaan.Soittaisin sinuna niin saat mielenrauhan.