Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit ja isit, mitä haluaisitte tietää adhd:sta?

Vierailija
05.09.2012 |

Lupasin pitää pienen puheenvuoron lapsen vanhempainillassa adhd:sta. Mitä te muut vanhemmat haluaisitte kuulla tästä aiheesta? Ja, pidän puheenvuoron siis adhd-lapsen äitinä luokkatovereiden vanhemmille.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapseni ei saa opiskella rauhassa?

Lapseni luokan ADHD pulisee koko ajan, ei pysy paikoillaan, varastaa, rikkoo tavaroita, kiusaa ja sekoilee niin, että saan joka päivä raportin mitä "Mikko" taas teki. Yrittipä kerran ikkunastakin ulos toisessa kerroksessa.

Paljonpa siinä opiskellaan tai rauhoitutaan kun puoli koulua neuvottelee lasta ikkunalaudalta talon ulkopuolella!

Vierailija
62/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapseni ei saa opiskella rauhassa?

Siksi, että Suomessa on peruskoulu, mikä on tarkoitettu kaikille. Siinä on hyvät ja huonot puolensa.

Lapsesi luokkakaveri tarvitsisi selkeästi enemmän tukea. Avustajien määrää leikataan jatkuvasti ja pienluokillekin on enemmän tulijoita kuin paikkoja. Se ei ole kyseisen lapsen vika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapseni ei saa opiskella rauhassa? Lapseni luokan ADHD pulisee koko ajan, ei pysy paikoillaan, varastaa, rikkoo tavaroita, kiusaa ja sekoilee niin, että saan joka päivä raportin mitä "Mikko" taas teki. Yrittipä kerran ikkunastakin ulos toisessa kerroksessa. Paljonpa siinä opiskellaan tai rauhoitutaan kun puoli koulua neuvottelee lasta ikkunalaudalta talon ulkopuolella!

epämieluisia naapureitakaan voi vaihtaa. Tai ärsyttävää pikkusiskoa. Tai tyhmää opee. Ei myöskään ei niin kivaa luokkkakaveria.

Vierailija
64/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisluokalle/erityisopetukseen? Miksi juuri minun lapseni joutuu kärsimään siitä?

Vierailija
65/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosin on saanut kolmannella, lääkityksen nelosella. Nyt kutosella on jo alkanut rauhoittua, normaaliluokassa on ollut kokoajan, toivottavasti saa jatkaa samoin yläkoulunkin.

Hänelle kaikkein tärkeintä on, ettei kukaan saa tietää diagnoosista, sitä kun käytetään haukkumasanana. Kunnioitan hänen toivettaan, eli opettajien kanssa tehdään yhteistyötä, mutta edes kaverit eivät tiedä. Joskus joku nimittelee adhd:ksi, poikani tokaisee vaan että taidat muuten ite olla tms... Ei siis myönnä diagnoosiaan. Eikä tarvikaan, miksi pitäisi?

Vierailija
66/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisluokalle/erityisopetukseen? Miksi juuri minun lapseni joutuu kärsimään siitä?

miksi muut lapset joutuvat pois sen takia ettei yksi lapsi pysty opiskelemaan jos on häiriötä?

Asian voi ajatella myös näin päin...

Vierailija
67/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan osa siis kyseleekin semmosia että oikein sais tekosyyn syytellä vanhempia. Tupakointi, alkoholi nyt vaan kohtuukäyttönä ovat kulttuurissamme, en siitä vielä syyllistämään alkais.

Voi näitä pulmia tulla täydellisillekin vanhemmille.

tupakoitko raskausaikana? EN joitko alkoholia? EN onko teillä oikeasti aikaa lapselle vai juoksutatteko harrastuksissa? ON AIKAA, TEEN LYHYEMPÄÄ TYÖAIKAA JUURI TÄSTÄ SYYSTÄ onko perheväkivaltaa? EI saako lapsi tehdä mitä haluaa rajoitta? EI SAA hyssytteletkö riehujaa vai laitatko kuriin?PIDELLÄÄN KIINNI KUN RIEHUU ETTEI SATUTA ITSEÄÄN TAI MUITA

oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
68/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnutkaan, millaisia ajatuksia adhd täällä herättää...

Olen pahoillani, että minun lapseni häiritsee muita. Lapsenikin on siitä pahoillaan. Olen pahoillani, että lapseni saa niin paljon negatiivista palautetta ja hänelle tulee siksi huono itsetunto. Olen pahoillani, että äitinä minua arvostellaan ja että lapsen aivobiologinen sairaus kyseenalaistetaan. Olen pahoillani, mutta lapseni on keskinmääräistä älykkäämpi eikä kuulu erityisluokalle oppimisvaikeuksista kärsivien kanssa. Olen myös helvetin pahoillani, että maailma nyt on tällainen.

Itse kuitenkin haluan uskoa, että vaikka tieto lisää tuskaa, se lisää myös hyväksyntää ja ymmärrystä. Lapsen adhd ei ole salaisuus.

ap

En tajunnutkaan, millaisia ajatuksia adhd täällä herättää...

Olen pahoillani, että minun lapseni häiritsee muita. Lapsenikin on siitä pahoillaan. Olen pahoillani, että lapseni saa niin paljon negatiivista palautetta ja hänelle tulee siksi huono itsetunto. Olen pahoillani, että äitinä minua arvostellaan ja että lapsen aivobiologinen sairaus kyseenalaistetaan. Olen pahoillani, mutta lapseni on keskinmääräistä älykkäämpi eikä kuulu erityisluokalle oppimisvaikeuksista kärsivien kanssa. Olen myös helvetin pahoillani, että maailma nyt on tällainen.

Itse kuitenkin haluan uskoa, että vaikka tieto lisää tuskaa, se lisää myös hyväksyntää ja ymmärrystä. Lapsen adhd ei ole salaisuus.

ap

Olen samaa mieltä, kun erityislapsista aletaan puhua avoimesti, niin muutkin lapset osaavat paremmin hyväksyä heidät.

Vierailija
69/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ei ole peruste erityisluokalle siirtymiseen. Sinne johtavat vakavammat syyt.

Yleensä adhd-lapsellekin hiljalleen tekee hyvää olla muiden lasten kanssa normaaliluokalla. Kyllä niitä kavereita tulee sosiaalistumisen myötä.

Älkää vaan alkako adhd:n vuoksi (pulmista niitä pienimpiä oikeasti) eristämään lasta muista lapsista!

Aina kun jonkun oikeuksia ihmetellään, pitää hieman katsoa peiliinkin. Myös adhd-lapsella on oikeus opetukseen.

Luokassa kaikilla on oikeus opetukseen, toki aikaa käytetään paljon niille jotka sitä enemmän tarvitsevat. Ne jotka pärjäävät hyvin eivät aivan niin paljon tarvitse yksityishuomiota vaan usein se yleinen "kaikille yhtaikaa" opetus on riittävää.

"

[/quote]

Mikä oikeus on tällä yhdellä viedä enemmän opettajan aikaa kuin muilla? Mä haluan mun lapselle yhtä paljon aikaa, erikoisoikeuksia ja rauhaa opiskella ilman, että yhden yksilön jaloittelu vie siltä keskittymiskyvyn. Tätä keskustelua seurattuani, taidampa ottaa reksiin yhteyttä, että miksi integraatio muiden kustannuksella varsinkin pääkaupunkiseudulla,jossa erityisluokka on nurkan takana!!!"

Vierailija
70/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, kun erityislapsista aletaan puhua avoimesti, niin muutkin lapset osaavat paremmin hyväksyä heidät.

mutta lapseni ei tarvitse toimia diagnoosin esiintuojana ja taistelijana ellei niin halua. Hänellä on myös oikeus olla hiljaa asiasta niin halutessaan. Silti olen sitä mieltä minäkin, että näistä on hyvä puhua julkisesti. Mutta poikani ei tahdo olla se joka puhuu..

t. 47

Vierailija
71/71 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsesi taitaa kärsiä ihan saman verran kuin muutkin normaalit lapset luokalla, ja lisäksi vanhemmasta joka tuijottaa vaan omaan napaan.

Ei siellä koulussa ole pakko olla. Hanki sitten yksityisopetusta, Suomessa on kuitenkin oppivelvollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan