Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette saaneet työpaikkanne?

Vierailija
28.08.2012 |

Normaalin hakumenettelyn kautta vai jotenkin muuten?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin aina normaalin hakumenettelyn kautta.

Nykyiseen työhöni pääsin kun kollega edellisestä työpaikasta tuli ensin tähän firmaan pomoksi ja alkoi sitten vetää perässään parhaita tyyppejä mukanaan :)

Vierailija
2/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten päätin että haen vakituista avointa toimea ja sain sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun silloinen kollega oli jäämässä eläkkeelle, minulle soitettiin ja pyydettiin töihin. Tästä on nyt seitsemän vuotta.

Vierailija
4/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tein jonkun verran keikkaa ja pidempiä sijaisuuksia ja sitten hain ihan norm. käytännön mukaan vakkariksi kun tuli paikka auki.

Vierailija
5/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitoin hakemuksen (pk-seudulla, tstotyötä -> hakijoita parhaimmillaan satoja...), pääsin haastatteluun, ja täällä sitä ollaan! Eli ihanoikeessakin elämässä näin voi käydä, tsemppiä, jos olet sinäkin työnhaussa :)

Vierailija
6/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihin, noin 15 paikkaan, on minulle soitettu, koska olen ollut työvoimatoimistossa työttömänä työnhakijana.

Vierailija
7/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistosairaalassa oli työntekijäpula toimistopuolella, ilmoittauduin työnhakijaksi, seuraavana päivänä haastatteluun ja kysyttiin että voinko aloittaa jo samana päivänä. =) Ensin sijaisuuksia, sitten hain vakipaikkaa ja sain.

Vierailija
8/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija tunsi etäisesti isäni. Ei edes tuttava-asteella, mutta juuri sen verran, että ehkä se auttoi pääsemään sadan muun hakijan edelle.

Vierailija
9/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ oli päättymässä ja olisivat tarjonneet vain osa-aikaista jatkoa.

Näin molin sivuilla vuokrafirman kautta haussa olleen ilmoituksen. Olin ajatellut, että en menisi koskaan vuokrafirmaan töihin, mutta toimenkuva kuulosti kivalta ja vaihtoehtoja ei ollut paljoa.

Kävin ensin vuokrafirman haastattelussa ja paperini lähetettiin yritykseen. Halusivat minut haastatteluun ja sitten selvisikin että kyseessä on eräs isäni firman asiakas ja tunsin sieltä ihmisiä jo valmiiksi. Ilmeni myös, että pomoni mies oli töissä sen hetkisessä työpaikassani.

Minua ei palkattu kyseiseen avoinna olevaan työhön, mutta sain vielä kivemman ja koulutustani enemmän vastaavan toimen, kun halusivat minut sinne töihin.

Olin ensin puolisen vuotta vuokrafirman kautta ja sitten siirryin talon kirjoille. :)

Vierailija
10/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyi olisinko kiinnostunut hänen paikastaan, koska siihen tarvittiin nopeasti joku. Sain paikan ja joitakin vuosia myöhemmin siirryin talon sisällä nykyiseen työhöni. (Asiantuntija rahoitusalalla.)

Vierailija
11/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paikka auki, hain, sain seuraavana päivänä haastattelukutsun ja sain paikan.

Vierailija
12/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tähän palkattiin 6 kk ajaksi vuorafirman kautta, ja sitten vakinaistettiin (mikä oli luvattu jo alussa, mutta eihän noista koskaan tiedä).

Vierailija
13/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä sen täytettyäni soitettiin töihin.

Nyt jäin sieltä työttömäksi ja ensiviikolla menen uuteen paikkaan. Jonka sain laittamalla sähköpostia kyseselle pomolle että olen jälleen käytettävissä.

Eli vanhempainvapaan jälkeen aloin hakemaan töitä ja koko ajan olen ollut töissä.

Vierailija
14/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä haastattelun ja testien kautta

Vierailija
15/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avointa paikkaa hakemalla.

Vierailija
16/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini oli jättämässä erästä työpaikkaa ja hän vinkkasi minulle asiasta. Hain paikkaa joka ei tullut missään vaiheessa avoimeen hakuun ja pääsin töihin. Kylläkin eri projektiin kuin aluksi oli tarkoitus, sillä eräs sisäisellä siirrolla tullut henkilö sai sen homman jota alunperin hain. Kyse on asiantuntijatehtävistä.

Vierailija
17/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena erilaisissa asiakaspalvelutöissä ja niihin oli aivan normaalit hakumenettelyt, siis työpaikkailmoitus johon vastasin, haastattelut jne. Yhteen isoon firmaan taisin soittaa itse ja kysyä vapaita myyjän paikkoja, siitä sitten haastattelujen kautta eteenpäin.

Kaikki ns. vaativammat työni olen kuitenkin saanut muilla tavoilla. Eka paikka tuli niin, että olin töissä asiakaspalvelijana (kassaa ym.) toisessa paikassa, ja pari erään firman työntekijää kävivät asiakkaanani. Siinä joskus juteltiin että opiskelen alaa x ja kun heidän firmastaan sitten vapautui minulle sopiva paikka, he tulivat kysymään kiinnostustani. Soitin ja sain paikan. Kannattaa siis olla mukava asiakaspalvelija :)

Tokalla kerralla eräässä opiskelemani alan (opiskelin siis jälleen uutta tutkintoa) työpaikassa töissä ollut kaverini kertoi, että palaverissa oli suunniteltu palkattavan jossain vaiheessa taidon x hallitseva kesätyöläinen. Koska tiesin hallitsevani kyseisen jutun, soitin firman pomolle, kävin haastattelussa ja sain (pidempiaikaisen) työn. Asiaan varmasti vaikutti se, että tämä kaverini oli suositellut minua, mitään työnäytteitä tm. ei kysytty.

Nykyinen paikka tuli niin, että olin tehnyt kyseiselle yritykselle pieniä free -töitä ja saanut niistä hyvää palautetta. Olin tietysti käynyt silloin tällöin ko. firman toimistolla työasioissa, ja siinä samalla aina jutustellut vakityöntekijöiden kanssa ja kertoillut koulutuksestani ja työkokemuksestani. Kun heistä eräs sai paikan muualta, hän ehdotti, että voisi suositella minua omalle paikalleen, joka siis on vaativampi kuin tekemäni free -hommat. Olin em. hommissa osoittanut olevani työhön sopiva ihminen ja koulutus ym. olivat tehtävään sopivat joten sain paikan. Luullakseni asiaan vaikutti myös se, että olin aina tullut mukavasti juttuun paikan muiden työntekijöiden kanssa.

Yhden harjoittelupaikan sain niin, että sen jo saanut tyyppi saikin paremman paikan, ja suositteli minua tilalle. Hän oli kaverini kaveri, eli ei edes tuntenut minua.

Valitettavasti asia taitaa olla niin, että aika monet paikat menevät suhteiden ja verkostojen kautta. Sinänsä se on kyllä ymmärrettävää, sillä monissa työpaikoissa on tärkeää, että palkattava henkilö on paitsi pätevä, myös kiva ja työporukkaan sopiva tyyppi. Tällaista voi olla vaikea päätellä työhaastattelussa, joten usein otetaan se, josta jo tavalla tai toisella tiedetään ainakin vähän, millainen ihminen on juurikin ns. "tyyppinä".

Vierailija
18/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitettiin kotiin.

Vierailija
19/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos en olisi vaihtanut, olisin siirtynyt yrityskaupan myötä toiseen firmaan.

Vierailija
20/21 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut paikkaa etukäteen. Tämä oli edellinen työni. Nykyisen työn sain kun soitin työnatajalle ja kysyin töitä. Ei ollut heti antaa, mutta muutaman kuukauden päästä sain töitä ja vieläpä toistaiseksi voimassa olevalla työsuhteella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme