Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko susta ok, jos mies lähtisi ulkomaille työmatkalle, kun laskettuun aikaan on aikaa viikko?

Vierailija
28.08.2012 |

Eli vähän mielipiteitä tästä. Meillä tällainen tilanne tulossa ja itseäni hieman epäilyttää. Miehellä olisi kuitenkin tarkoitus tulla mukaan synnytykseen ja esikoinenkin täytyisi jonkun hoitoon viedä ennen sairaalaan lähtöä. Kaiken lisäksi synnytyksestä ennakoitu nopeaa ja lääkäri kehoittanut lähtemään sairaalaan heti, kun supistukset alkavat.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies olisi Ruotsissa, ei sieltä ehdi ajoissa takaisin. Sun pitää vähintäänkin pystyä järjestämään vanhemman lapsen hoito ennen synnyttämään lähtöä. Liian täpärälle menisi.

Vierailija
22/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tietenkään, eihän mies nyt voi ajatella ja laittaa perhettä ykköseksi"

Mutta en sanoisi, miestä mieheksi, joka akkojen juttuja lätisee vauva-palstalla. Meneppä nyt laittamaa perheesi ykköseksi. Siellä se rouva vaan polkee jalkaa vieressä ja pyörittää teidä arkea kun sinä vaan istut koneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmas synytyi 2vkkoa yli lasketun ajan. Joku tavistyöläinen voi varmaan olla hälytysvalmiudessa jo ennen laskettua aikaa, mutta ei kaikki miehet.

Olin miehen synnystä lähellä olevien työmatkojen aikana pyytänyt jotain ystävää olemaan tarvittaessa valmiina. Naapurinkin kanssa oli sovittu, että heiltä tulee meille joku jos pitää nopasti lähteä ja mies ei kotona. Mun synnytys alkoi yöllä ja mies jäi lasten kanssa kotiin ja mä lähdin taksilla.

Isän ura ei minusta ole pelkästään negatiivinen asia. Kyllä mun miehen työ joustaa tarvittaessa toiseenkin suuntaan. Ja miehen hyvä palkka mahdollistaa pienten lasten kotihoidon ilman rahahuolia.

Vierailija
24/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en oikein tiiä, ehkä haluisin et saan synnyttää rauhassa tai sit voi olla että haluisinki että mies on pitämässä kädestä kiinni.

Ehkä mä kuitenkin suosittelisin jäämään lähelle mua. Koska helpointa sillon on et jos mä tarviin sitä miestä mun lähelle kun synnytän nii se on ainakin käytettävissä sillon!

Vierailija
25/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olisin itse samassa tilanteessa, niin eihän se oikeasti olisi ok.

Ensinnäkin olo viikkoa ennen laskettuaikaa on jo tosi tukala (apu esikoisen kanssa tarpeen) ja jos kerta on sovittu, että synnytykseen mennään yhdessä, niin kyllä se vaatii sitoutumisen olla varuiksi läsnä.

Eli ei olisi ok.

Vierailija
26/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään olisi tilanteeseen tyytyväinen, mutta ymmärtäisin. Jos matkaa ei siis ole mahdollista siirtää.

Eihän ole mitään takeita siitäkään, että lapsi päättäisi syntyä juuri silloin kun on laskettu aika saati juuri silloin kun miehesi on reissussa. Harvoja työmatkoja pystyy siirtämään viikkoja eteenpäin.

Vierailija
27/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen työmatka on hänen työnsä kannalta olennainen ja tärkeä, sitten hänen on sinne lähdettävä.

Sinä voit varmaan sipia hoitajan kanssa, että lähtee heti taksilla tulemaan teille esikoista hoitamaan, kun sinun synnytyksesi alkaa. Maksat vaikka hänelle sitten sen taksin jälkikäteen. Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole? Eli jos siis vain esikoisen hoitamisesta tuo ongelma on muodostunut, niin näinhän sen saisit järjestettyä. Taksilla ei kestä kauaa tulla 30 km päästä. Et kuitenkaan itsekään ihan samalla sekunnilla pääse ovesta lähtemään, kun synnytys käynnistyy.

Vierailija
28/28 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta köyhän, päivärahat yms tulee enemmän, kuin tarpeeseen. Köyhän ei auttaisi tehdä lapsia, mutta minkäs teet, kun aito halu olla vanhempi on niin luja. Todellisuudessa mies kerää pesämunaa ja jää palkattomalle "isyysvapaalle".

A ja b suunniltemat meillä on joka tapauksessa, hyvissä ajoissa suunniteltu ja synnytys saattaa alkaa yölläkin, niin ei tarvitse esikoista lähteä raahaamaan keskellä yötä mihinkään.

Kyllä niitä auttavia käsiä siellä sairaalassa on, kotona sitten taas ei ole, että parampi se on meillä ainakin nyt vielä tehdä töitä vähän enemmän ja sitten pyhittää sitä aikaa perheelle, kun ollaan kaikki kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme