Kaverini viestititi, että irtisanoo ehkä itsensä kun työhön ei "taloudellista pakkoa"
jotenkin ärsytti. Kaverini ei siis ole isotuloinen, eikä miehensäkään, mutta lainoja heillä ei ole, joten hän hyvin voisi olla liiton rahoilla. Ärsytti tuo viesti, varsinkin kun hän varmaan tietää että minulla on taloudellinen pakko työssäkäyntiin
Kommentit (6)
Mutta ajattelepa niin, joillakin ei ole pakko olla töissä!
Ei minullakaan ole ja siksi saatoin olla vuosia kotona lasten kanssa.
Tasan ei käy onnen lahjat.
Kyllähän sinä kaverina tiedät heidän taloudellisen tilanteensa ja hän tietää sinun. Ystävyyssuhteissa ideana on yleensä se, että hyväksyy toisen erilaisen elämäntilanteen ilman kateutta, katkeruutta ja kyräilyä.
Kaverisi varmaan haluaisi keskustella sinun kanssasi ratkaisusta, työelämän ulkopuolelle jättäytyminen on iso ratkaisu vaikka siihen periaatteessa varaa olisikin. En usko, että kaverisi tarkoitti kehuskella asialla tai piikitellä sinua.
ettei kolmen kuukauden karenssi haittaisi koska sen ajan olisivat ulkomailla. He tienaavat periaatteessa vähemmän kuin me, mutta heillä ei ole talolainaa kuten meillä. Asuvat vuokralla eikä kalliita vakuutuksia, joten siksi mahdollisuus olla liitonrahoilla. No, ei harmittanut, mutta ärsytti. Ehkä kateus sitten, vaikka iloinen hänen puolestaan olisinkin.
Oli hän pitkään kotona lastenkin kanssa, juuri koska vaikka pienet tulot niin pienet menot
ei tullut ollenkaan ilmi sun ekasta viesistäsi. Kotona oleminen on todella rasittavaa kateellisten ja uteliaiden ihmisten takia. Kaverisi todennäköisesti vain halusi keskustella asiasta sun kanssa ja miettiä tekeekö oikean ratkaisun.
Jos minun kaverillani olisi niin hyvin asiat, että voi rillutella ulkomailla ja irtisanoa itsensä, niin mua ei ärsyttäisi. Oisin vaan ihan jumalattoman kateellinen ja vaihtaisin osia hänen kanssaan milloin vain.
Eikö kavereille kerrota elämään liittyvistä asioista? Olisitko ollut ärsyyntymättä, jos hän olisi viestittänyt, että sai potkut töistään ja itkisi, että miten nyt pärjätään? Miksi et ole onnellinen kaverisi puolesta, vaan kadehdit häntä, koska sullakaan ei ole mahdollisuuksia samaan?