Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te lihavat jaksatte? (vilpitön kysymys)

Vierailija
23.08.2012 |

Olen itse normaalipainoinen ja aina kun olen herkutellut liikaa, minulla on seuraava aamu ja päivä yhtä helvettiä. Ihan kuin elimistö olisi jotenkin tulehtunut. Hiottaa ja on turvonnut olo. Jos herjuttelen edellisenä iltana, saatan jättää amupalan välistä, koska en pysty kertakaikkiaan syömään...

Miten te ylipainoiset ihmiset jaksatte jatkuvaa "tulehdustilaa"? Itse olen tälläisessä tilassa pahantuulinen enkä saa mitään aikaiseksi...

Ihmettelen vaan... vai eikö teillä ole tälläisiä oireita?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinäänsä täytä :) otappas selvää vaikka lääkäriltä miten paljon vesi kuluttaa kaloreita :)

KUKA KÄSKI JUA KAIKKI 2 LITRAA KERRALLA, törppö, pitkin päivää, ei kerralla.

Vierailija
82/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen lääkityksestä.

Sitä on monen vaikea tajuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinäänsä täytä :) otappas selvää vaikka lääkäriltä miten paljon vesi kuluttaa kaloreita :)

Vierailija
84/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keho menee rasitus tilaan ja yrittää suojautua aliravintoa vastaan

on vaikeaa ihmisellä joka on ollut pitkään ylipainoinen koska keho yrittää väkisin hakeutua takaisin korkeimpaan painoonsa.

eli söit tai joit miten tahansa.

Tämä on lääketieteellinen fakta!

Se kestää n. kaksi vuotta, kun ihmisen pitäisi jaksaa olla todella tarkkana syömisissään, sen jälkeen keho toimii kuten pysyvästi normaalipainoisella ihmisellä.

Vierailija
85/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kukaan. Mutta nyt puhutiinkin siitä, voiko vedellä täyttää mahaa.

alkuperäinen keskustelu oli kalori kulutuksesta

Vierailija
86/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen keskustelu oli kalori kulutuksesta

Vierailija
87/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopa litra vetttä, ja kokeile, minkä verran mahtuu sen jälkeen ruokaa mahalaukkuun...

Se vesi ei nimittäin täytä sitä vatsaa kuin lyhyen ajan. Neste imeytyy nopeasti kehoon, joten ei se sitä mahaa kauan täytenä pidä. Tuo on jo kauan sitten kumottu laihdutusvinkki. Toki vedenjuoonilla on muuten vaikutusta laihduttamiseen, mutta ei vatsan täyttämisen kannalta.

Vierailija
88/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopa litra vetttä, ja kokeile, minkä verran mahtuu sen jälkeen ruokaa mahalaukkuun...

Se vesi ei nimittäin täytä sitä vatsaa kuin lyhyen ajan. Neste imeytyy nopeasti kehoon, joten ei se sitä mahaa kauan täytenä pidä. Tuo on jo kauan sitten kumottu laihdutusvinkki. Toki vedenjuoonilla on muuten vaikutusta laihduttamiseen, mutta ei vatsan täyttämisen kannalta.

normaalipainoisetkin käyttävät tätä konstia pysyäkseen mitoissaan

+ tällainenkin taika että aamulla puoli litraa vettä ja sitten hölkälle ni jopa tehoaa

Vierailija
89/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin. en jaksa.

Vierailija
90/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tällä palstalla yhtään lihavaa joka omasta mielestään olisi lihonut siksi että syö liikaa ja väärin? En ole ennen tätä palstaa ymmärtänyt että niin moni ihan oikeasti syyttää geenejä, hormooneja ja aineenvaihduntaa ja itse uskovat siihen. Jokainen saa kyllä syödä miten haluaa ja olla minkä kokoinen haluaa, mutta kun niin moni kuitenkin haluaisi laihtua, niin kyllä ensimmäinen askel olisi se rehellisyys itselle sen suhteen mitä syö ja juo.

Luitko esimerkiksi minun viestini, olin eka vastaaja ap:lle. Viestini kuului näin:

"Mulla ei ainakaan tuollaista ole. Mutta toisaalta, ylipainoni ei ole kertynyt siksi että ahdan itseni jatkuvasti aivan täyteen, vaan siksi koska olen tehnyt ruokailussani vääriä valintoja, eli syönyt liian vähän kasviksia ja liikaa pääruokaa, syönyt suklaapatukoita, juonut energiajuomia jne. Määrällisesti en ole järkyttäviä määriä syönyt, joskin ehkä hieman isompia annoksia kuin normaalipainoiset. "

Tuossa siis kerron syöväni hieman isompia annoksia kuin normaalipaioiset, ja kerron tehneeni vääriä valintoja.

Eli väärät valinnat eivät enää vaikuta elämääsi? Vai jäitkö lihavaksi menneisyyden valintojen takia. Mielestäni et ole tehnyt oikeita valintoja.

Vierailija
91/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus laihtuminen on vaikeaa ihmisellä joka on ollut pitkään ylipainoinen koska keho yrittää väkisin hakeutua takaisin korkeimpaan painoonsa.

eli söit tai joit miten tahansa.

Tämä on lääketieteellinen fakta!

Vai väitätkö, että kehosi on käynyt yksi jääkaapilla ja jättänyt liikunnan väliin? Veisin se kehon terapiaan ja pitäisin sille kurinpalautuksen.

Vierailija
92/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noudatat ateriarytmiä. Vedellä täytettyyn vatsaan nyt ei vaan mahdu niin paljon ruokaa kuin tyhjään vatsaan, jankuta mitä jankutat.

Vierailija
93/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonnollista että aineenvaihdunta hidastuu yli 30v, mutta silloin pitää vähentää syömistä.

Hyvin voi syödä vaikkei söisikään liikaa

mutta en ole saavuttanut tuota kyseistä lukua hulluna mässäämällä. Alkoi vaan yli 30v aineenvaihdunta hidastua ja ihan normi syömisellä paino nousta. Pidän ihan tavallisesta ruoasta ja olen aina tykännyt syödä hyvin.

Vierailija
94/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkohan se on olla, että syntyy keskustelua.

Uskoisin, että eri ihmiset sietävät eri tavoin nälkää. Minä nautin lievästä nälän tunteesta, mutta toisaalta menen täysin toimintaklyvyttömäksi, jos en syö säännöllisesti.

Toisin sanoen, minun on äärettömän hellpo noudattaa täsmälleen sitä ateriarytmiä, minkä avull apaino-ongelmia ei juuri tule. Syön säännöllisesti, pääasiassa normaalia perusruokaa, melko pieniä annoksia ja en napostele.

Jos nyt miettii ihan evoluution kannalta, niin on selvää, että ihmiskunta ei olisi selvinnyt, jos kaikki olisivat, kuten minä. Koska ihmisten on pitänyt pystyä toisaalta sietämään nälkää ja olla silti tomintakykyisiä ja toisaalta voida ahtaa paljon ruokaa silloin kuin sitä on tarjolla.

Minulla on esim. nyt lounaan jäljiltä sellainen olo, että olisin helposti voinunt sydä kaksinkertaisen annoksen, mutta söin vähän kalaa ja salaattia, niin että olen toimintakykyinen iltapäivään asti. Minulla on siis hyvä olo näin. En laihduta, vaan nautin tästä olosta, ollen juuri tarpeeksi kylläinen, että voin tehdä töitä, mutta en ole liian kylläinen.

Eli väitän kyllä, että on olemassa biologisia tekijöitä, joiden avulla toisten on helpompi harkoittaa itsekuria kuin toisten. Sen sijaan omaa makua voi kyllä kehittää ja opetella pitämään terveellisistä ruuista. Tämä on enemmin tahdonalainen asia, väittäisin.

Vierailija
95/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on rumaa, mutta niin on liiallinen laihuuskin. Mikään sössötys ja selittely hitaista aineenvaihdunnoista ja muista ei ole kuin vastuunpakoilua. Nälkämaissa ei ole lihavia, keskitysleireissä laihtui jokainen, sairaalaruokavalioilla laihtuu joka pullukka, samoin ravitsemusterapeuttien ohjeilla. Läski johtuu yksinkertaisesti plösöstä ja nautinnonhluisesta luonteenlaadusta. Jos kulutat ja liikut enemmän kuin syöt, laihdut. Romukoppaan ihmepillert ja sonnanjauhamiset. Katse peiliin ja prkkanaa suuhun, ja lenkille. On se hhemmetti että eräät viitsivät kasvattaa kansanterveysmenoja vain koska tykkäävät syödä ja olla vaan, tai vain koska eivät viitsi paneutua tunne-elämiensä hoitoon ja itsetutkiskeluun ja tuntoihinsa, vaan mättävät pullaa ahdistukseen, suruun ja saadakseen lohtua. Ihan vikapäistä. Raskauskomplikaatiotkin ja sikiön hengenvaarat ja sikiökuolemat lihavilla odottajilla paljon yleisempiä kuin terveenpainoisilla. On se vaan kumma,kuinka moni on syntynyt ilman tahtoa ja selkärankaa. Eikä se tahto meinaa että tahtoo laihtua ja kokeilee ihmekuureja. Tahto tarkoittaa että tekee oikeesti jotakin ja laatii pitkän tähtäimen suunnitelmia, ja pitää niistä kiinni kanssa. Halveksin läskejä, jotka ovat läskejä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, eivät jaksa mitään ja lihavuus on aina jonkun muun kuin omaa syytä, ja sitten vedetään lisää pullaa plösöjen poskien väliin. Mulla on tällasiaa sukulaisiakin monta. Eivät liiku paitsi ihan pakolliset, mutta syövät kolmen edestä.

Vierailija
96/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaas mitä mun pitäisi tehdä?

Laihdutusta takana 4 viikkoa eikä paino ole tippinut kiloakaan. Ruokavalio 1200-1500 kaloria/vrk, liikun siten että sen tuottama "kalorinpoltto" on 2000 kaloria/vko. Miksi paino ei tipu? Lihasta ei tässä ajassa ole voinut tulla. Mikä mättää?

Ja mulla tosiaan taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkitys ja arvot ok.

Vierailija
97/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tällä palstalla yhtään lihavaa joka omasta mielestään olisi lihonut siksi että syö liikaa ja väärin? En ole ennen tätä palstaa ymmärtänyt että niin moni ihan oikeasti syyttää geenejä, hormooneja ja aineenvaihduntaa ja itse uskovat siihen. Jokainen saa kyllä syödä miten haluaa ja olla minkä kokoinen haluaa, mutta kun niin moni kuitenkin haluaisi laihtua, niin kyllä ensimmäinen askel olisi se rehellisyys itselle sen suhteen mitä syö ja juo.

Luitko esimerkiksi minun viestini, olin eka vastaaja ap:lle. Viestini kuului näin:

"Mulla ei ainakaan tuollaista ole. Mutta toisaalta, ylipainoni ei ole kertynyt siksi että ahdan itseni jatkuvasti aivan täyteen, vaan siksi koska olen tehnyt ruokailussani vääriä valintoja, eli syönyt liian vähän kasviksia ja liikaa pääruokaa, syönyt suklaapatukoita, juonut energiajuomia jne. Määrällisesti en ole järkyttäviä määriä syönyt, joskin ehkä hieman isompia annoksia kuin normaalipainoiset. "

Tuossa siis kerron syöväni hieman isompia annoksia kuin normaalipaioiset, ja kerron tehneeni vääriä valintoja.

Eli väärät valinnat eivät enää vaikuta elämääsi? Vai jäitkö lihavaksi menneisyyden valintojen takia. Mielestäni et ole tehnyt oikeita valintoja.

Käytin mennyttä aikamuotoa, koska nyt olen sisäistänyt nuo virheeni ja korjannut ne. Pudotusta on tullut nyt 10 kiloa, ja lisää tulee koko ajan. Väärät valinnat kyllä vielä vaikuttavat, mutta parempaan päin mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan