Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te lihavat jaksatte? (vilpitön kysymys)

Vierailija
23.08.2012 |

Olen itse normaalipainoinen ja aina kun olen herkutellut liikaa, minulla on seuraava aamu ja päivä yhtä helvettiä. Ihan kuin elimistö olisi jotenkin tulehtunut. Hiottaa ja on turvonnut olo. Jos herjuttelen edellisenä iltana, saatan jättää amupalan välistä, koska en pysty kertakaikkiaan syömään...

Miten te ylipainoiset ihmiset jaksatte jatkuvaa "tulehdustilaa"? Itse olen tälläisessä tilassa pahantuulinen enkä saa mitään aikaiseksi...

Ihmettelen vaan... vai eikö teillä ole tälläisiä oireita?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan tuollaista ole. Mutta toisaalta, ylipainoni ei ole kertynyt siksi että ahdan itseni jatkuvasti aivan täyteen, vaan siksi koska olen tehnyt ruokailussani vääriä valintoja, eli syönyt liian vähän kasviksia ja liikaa pääruokaa, syönyt suklaapatukoita, juonut energiajuomia jne. Määrällisesti en ole järkyttäviä määriä syönyt, joskin ehkä hieman isompia annoksia kuin normaalipainoiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mullakin 50-kiloisena tukala olo jos oli mässyn tai juopottelun jälkeen muutama kilo nesteturvotusta, mutta ei nyt 70-kiloisena ole minkäänlaista tukalaa oloa - paitsi tietysti jos hankin normaalin ylipainoni päälle turvotusta.

Eli ei tietenkään se että on tasaisesti kerännyt ylipainonsa tunnu samalta kuin valtava tilapäinen nesteturvotus kehossa.

Vierailija
24/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, mulla ei ole mitään tulehdustilaa eikä muitakaan oireita. Ihan kivasti menee, siitäkin huolimatta että olen läski.

Vierailija
25/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei... eli ylipainoiset on tottuneet tähän tilaan eivätkä edes huomaa, missä kunnossa elimistö on.

Aamulla aktsoin sen Kiminkisen(?) ja siinä oli joku tutkijalääkäri, joka puhui juuri tästä "tulehdustilasta". Se tulee ihmiselle, jotta ihminen tajuaisi lopettaa syömisen. Tosin sanoi, ettei monetkaan ihmiset syömistään tulehdustilasta huolimatta lopeta. Muhun se kyllä tepsii

Vierailija
26/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole saavuttanut tuota kyseistä lukua hulluna mässäämällä. Alkoi vaan yli 30v aineenvaihdunta hidastua ja ihan normi syömisellä paino nousta.

Pidän ihan tavallisesta ruoasta ja olen aina tykännyt syödä hyvin.

Vierailija
27/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei... eli ylipainoiset on tottuneet tähän tilaan eivätkä edes huomaa, missä kunnossa elimistö on.

Aamulla aktsoin sen Kiminkisen(?) ja siinä oli joku tutkijalääkäri, joka puhui juuri tästä "tulehdustilasta". Se tulee ihmiselle, jotta ihminen tajuaisi lopettaa syömisen. Tosin sanoi, ettei monetkaan ihmiset syömistään tulehdustilasta huolimatta lopeta. Muhun se kyllä tepsii

Luitko ollenkaan noita vastauksia? Kellään vastaajista ei ollut tuollainen olo kuin sinulla!

Vierailija
28/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienosti aloituksessa yrität saada kuulostamaan tilaasi kuin olisit sen itse keksinyt, "Ihan kuin elimistö olisi jotenkin tulehtunut". Sitten:

joku tutkijalääkäri, joka puhui juuri tästä "tulehdustilasta".

Vierailija
29/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ollenkaan noita vastauksia? Kellään vastaajista ei ollut tuollainen olo kuin sinulla!

niin...?

johan mä sanoin,e ttei lihaat ihmiset huomaa koko tlehudstilaa, koska heidän elimistö on jatkuvasti "tulehdustilassa"

Vierailija
30/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin vakavasti ylipainoinen, nykyisin indeksi on vain 22. silloin ei hiostanut kuin esim. vaatteet ja turvavyö jaksoin silti kävellä lähes päivittäin sellaiset 16 km :)

lopulta kyllästyin siihen että painoni ei vain pudonnut, inhosin itseäni, sairastuin itseinhooni, pudotin parissa kuukaudessa painoni. Nykysyin sitten kun syön jtn raskasta tai rasvaista tai liikaa, tulee kauhean turvonnut olo käsiin ja muualle kroppaan, en pysty liikkumaan kun kehoni ahdistaa :)

Vierailija
31/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huomannut tämän ilmiön jo ajat sitten ja nyt kun sen aamulla kuulin tv:stä niin päätin ottaa puheeksi.

Teille se ei mikään kelpaa...

Vierailija
32/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin...?

johan mä sanoin,e ttei lihaat ihmiset huomaa koko tlehudstilaa, koska heidän elimistö on jatkuvasti "tulehdustilassa"

Kysymyksesi ei ollut vilpitön, vaan olit etukäteen päättänyt että meillä kaikilla on elimistö jossain tulehdustilassa, ja jos meille ei tule samoja oireita kuin sinulle, me emme vain huomaa sitä.

Ja hienosti viittaat tutkimuksiinkin aiheesta, Kiminkinen ? ja "joku tutkijalääkäri". Upeaa.

Vierailija
33/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0203/3.htm

Tulehduksia aiheuttavat paitsi virukset ja bakteerit myös negatiivinen stressi ja saasteet. Mutta myös teollisesti muokattu ravinto ja suoja-aineiden puute ovat merkittäviä tulehdusten aiheuttajia.

- Toisin sanoen, jos halutaan vastustaa kudosvaurioita, olisi syötävä tulehduksia vähentävää ruokaa. Ja vastaavasti kartettava elimistössä tulehdusta aiheuttavia ruokia sekä muita tekijöitä.

Kasvirasvat ja sokeri aiheuttavat tulehduksia

- Rasvat ovat elintärkeä rakennusaine mm. aivoille ja solukalvoille. Jotta solukalvojen tietyt ominaisuudet ja niiden säätelykyky pysyisivät normaaleina, elimistön on saatava oikeassa suhteessa erilaisia rasvahappoja. Rasvoista omega-6-rasvahappojen tiedetään lisäävän tulehdusta kun taas sen vastavaikuttaja omega-3 lievittää tulehdusta. Näiden rasvojen ihanteellinen suhde olisi 1:1.

- Nykyään kasvirasvoja ja etenkin transrasvoja sisältäviä hydrogenoituja kasvirasvoja syödään suhteessa muihin rasvoihin aivan liikaa. Sen jälkeen kun teollisuus siirtyi 1900-luvun alkupuolella käyttämään "terveellisiä" kasvirasvoja ja ihmiset ovat meilläkin oppineet välttämään "pahoja" eläinrasvoja, sydäntaudit ovat johtaneet kuolinsyytilastoja niin meillä Suomessa kuin USA:ssakin.

- Toinen keskeinen kudostulehdusta aiheuttava aineryhmä ovat hiilihydraatit. Varsinkin puhdistettu sokeri ja valkoiset jauhot sekä paljon tärkkelystä sisältävät kasvikset kuten peruna syövät elimistön tärkeitä hivenaine- ja antioksidanttivarastoja. Elimistössä ne muuttuvat nopeasti sokeriksi.

- Sokeri on jo sinänsä voimakkaasti kudos-ärsytystä ja tulehdusta aiheuttava aine. Se stimuloi insuliinin eritystä, ja insuliininhan tiedetään suoraan aiheuttavan verisuonivaurioita. Ei siis ihme, että nopeita hiilihydraatteja sisältävä ravinto ärsyttää ja vahingoittaa elimistöä.

- Eläinrasvat sitä vastoin ovat hyvin vakaita eivätkä aiheuta elimistössä tulehdusreaktioita. Ne eivät myöskään muodosta happiradikaaleja kuten epävakaammat kasvirasvat.

Myös liika rauta vaurioittaa suoraan verisuonten seinämiä. Antti Heikkilä mainitsee lisäksi vielä homokysteiinin:

- Nykykäsitysten mukaan homokysteiinin suhde sydäntauteihin on paljon ilmeisempi kuin kolesterolin. Mielestäni käsitykset verisuonien ahtautumien aiheuttajista voivatkin kääntyä lähitulevaisuudessa päälaelleen. Se mitä nyt pidetään totena on vain teoriaa, jota ei ole koskaan pitävästi todistettu.

t

Vierailija
34/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt kyllä ihan väärässä. Se olo josta omalla kohdallasi puhut, on nestetasapainon muutoksista johtuvaa huonoa oloa. Siis se joka tulee mässäilyn jälkeen pariksi-muutamaksi päiväksi hoikallekin. Se ei johdu lainkaan mistään tulehduksesta. Ei hoikalla eikä ylipainoisella.

Se on totta, että jos ylipainoon liitty metabolinen oireyhtymä, silloin on päällä rasvakudoksen inflammaatio eli tulehdustila. Mutta kaikilla ylipainoisilla ei todellakaan ole metabolista oireyhtymää eikä mitään tulehdusta. Eikä niilläkään joilla todella on metabolinen oireyhtymä yleensä ole mitään jatkuvaa huonoa oloa päällä.

Vierailija
35/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt kyllä ihan väärässä. Se olo josta omalla kohdallasi puhut, on nestetasapainon muutoksista johtuvaa huonoa oloa. Siis se joka tulee mässäilyn jälkeen pariksi-muutamaksi päiväksi hoikallekin. Se ei johdu lainkaan mistään tulehduksesta. Ei hoikalla eikä ylipainoisella.

Se on totta, että jos ylipainoon liitty metabolinen oireyhtymä, silloin on päällä rasvakudoksen inflammaatio eli tulehdustila. Mutta kaikilla ylipainoisilla ei todellakaan ole metabolista oireyhtymää eikä mitään tulehdusta. Eikä niilläkään joilla todella on metabolinen oireyhtymä yleensä ole mitään jatkuvaa huonoa oloa päällä.

voi olla hyvin mitä sanot, mutta se kyllä tuntuu ihn tulehdukselta. Kuumotta, joskus saattaa jopa kuume vähän nousta. Kyllä se on tulehdusta vaikka mitä sanot

Vierailija
36/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei usko vaan väittää että muut valehtelee. Koska tää vilpitön kyselijä, joka ei siis ole itse ylipainoinen, silti tietää miltä ihan jokaisesta ylipainoisesta tuntuu. Kiminkinen ja joku tutkijakin on niin sanoneet telkkarissa.

Sovitaanko nyt kuitenkin, ihan vilpittömästi, että mä jaksan ihan hyvin. Ei tunnu pahalta, ei vaikka kuinka niin vilpittömästi uskoisit.

Vierailija
37/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0203/3.htm" alt="http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0203/3.htm">http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0203/3.htm</a&gt;

Tulehduksia aiheuttavat paitsi virukset ja bakteerit myös negatiivinen stressi ja saasteet. Mutta myös teollisesti muokattu ravinto ja suoja-aineiden puute ovat merkittäviä tulehdusten aiheuttajia.

- Toisin sanoen, jos halutaan vastustaa kudosvaurioita, olisi syötävä tulehduksia vähentävää ruokaa. Ja vastaavasti kartettava elimistössä tulehdusta aiheuttavia ruokia sekä muita tekijöitä.

Kasvirasvat ja sokeri aiheuttavat tulehduksia

- Rasvat ovat elintärkeä rakennusaine mm. aivoille ja solukalvoille. Jotta solukalvojen tietyt ominaisuudet ja niiden säätelykyky pysyisivät normaaleina, elimistön on saatava oikeassa suhteessa erilaisia rasvahappoja. Rasvoista omega-6-rasvahappojen tiedetään lisäävän tulehdusta kun taas sen vastavaikuttaja omega-3 lievittää tulehdusta. Näiden rasvojen ihanteellinen suhde olisi 1:1.

- Nykyään kasvirasvoja ja etenkin transrasvoja sisältäviä hydrogenoituja kasvirasvoja syödään suhteessa muihin rasvoihin aivan liikaa. Sen jälkeen kun teollisuus siirtyi 1900-luvun alkupuolella käyttämään "terveellisiä" kasvirasvoja ja ihmiset ovat meilläkin oppineet välttämään "pahoja" eläinrasvoja, sydäntaudit ovat johtaneet kuolinsyytilastoja niin meillä Suomessa kuin USA:ssakin.

- Toinen keskeinen kudostulehdusta aiheuttava aineryhmä ovat hiilihydraatit. Varsinkin puhdistettu sokeri ja valkoiset jauhot sekä paljon tärkkelystä sisältävät kasvikset kuten peruna syövät elimistön tärkeitä hivenaine- ja antioksidanttivarastoja. Elimistössä ne muuttuvat nopeasti sokeriksi.

- Sokeri on jo sinänsä voimakkaasti kudos-ärsytystä ja tulehdusta aiheuttava aine. Se stimuloi insuliinin eritystä, ja insuliininhan tiedetään suoraan aiheuttavan verisuonivaurioita. Ei siis ihme, että nopeita hiilihydraatteja sisältävä ravinto ärsyttää ja vahingoittaa elimistöä.

- Eläinrasvat sitä vastoin ovat hyvin vakaita eivätkä aiheuta elimistössä tulehdusreaktioita. Ne eivät myöskään muodosta happiradikaaleja kuten epävakaammat kasvirasvat.

Myös liika rauta vaurioittaa suoraan verisuonten seinämiä. Antti Heikkilä mainitsee lisäksi vielä homokysteiinin:

- Nykykäsitysten mukaan homokysteiinin suhde sydäntauteihin on paljon ilmeisempi kuin kolesterolin. Mielestäni käsitykset verisuonien ahtautumien aiheuttajista voivatkin kääntyä lähitulevaisuudessa päälaelleen. Se mitä nyt pidetään totena on vain teoriaa, jota ei ole koskaan pitävästi todistettu.

t

älkää ottako faktana ihmeessä. On siinä osa ihan tottakin mutta rajuja yksinkertaistukai ja vääriäkin väitteitä. Esim. yksioikoisesti sanotaan että kasvirasvat aiheuttavat tulehdusta, vaikka ei näin ole, vaan liika omega-6 -rasva suhteessa omega-3 -rasvaan lisää tulehdusalttiutta. Ja kaikissa kasvirasvoissa ei ole sitä omega-6:tta edes, esim. oliiviöljyssä ei.

Samoin tuo väite insuliinin aiheuttamista verisuonivaurioista on melkoinen yksinkertaistava virheellinen väite. Insuliinihan ei ol mikään myrkky vaan keholle ihan välttämätön aine joka on otettava ruiskeena jos ei haima sitä itse tuota. Toki siitä haittaa alkaa olla jos syödä mussuttaa vähän väliä jotain hiilaria ja insuliinireaktiot on päällä koko ajan, mutta muutama kerta päivässä saa ihan nopeaa hiilariakin syödä ilman "tulehdusreaktioita".

Vierailija
38/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin tekee jtn mitä muilla ei, esim. minulla ruukaa alkoholin oton jälkeen sininen jalka ja en pistä sitä painon syyksi (normipaino)

minullakin ilmestyy tuota turvotusta, jota en laske tulehdukseksi. Toiset voivat sitä ihan rauhassa tulehduksena pitää.

Vierailija
39/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää miltä ihan jokaisesta ylipainoisesta tuntuu. Kiminkinen ja joku tutkijakin on niin sanoneet telkkarissa.

Vierailija
40/97 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei hei. ja olen pahoillani nyt jos joku loukkaantui. ei ollut tarkoitus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan