SUNNUNTAITA MARRASMASUT!!!
Hmm, näinköhän ihan kerkesin aloittamaan pinon vai onko kaikki muut jo saanu vauvansa ja mie oon ainut marrasmassu enää?
On ollu muutaman päivän semmonen olo että kohta tapahtuu. Isi ei usko kun sanoo et on jo pari viikkoa kuulemma ollut mulla " semmonen olo" .
Alkas jo!
Niin jotain merkkejä sentään on ilmassa. On tullut semmosta vaaleanpunaista limaa pitkin viikonloppua ja jonkun verran nippaillu. Yölläkin pitää vähän väliä herätä ja kattoa kelloa.
Eilen oikein ahkeroin. Käytiin suolla käveleen ja vedettiin esikoista mukana pulkassa, johon toinen sitten nukahti!!
Sit kävin Lastenkirppiksellä josta löyty kantorinkka. (Savotta merkkinen liekö kenellä kokemuksia?) ja vielä lehtiä&katselukirjoja.
Iltasella isin kaa vielä köytiin Markantalossa ja NAMU ostoksilla. Hirmusäkki eikä miulle ees oikeen maistunut. Tää oli vallan outoa ettei namut maistu...
Yöllä heräsin et on aivan tajuton pissihätä. Hyvä et vessaan kerkesin. Ja sit kohta samajuttu ison hädän kanssa. Että varmaan supisteli jonkun verran taas ja vaikutti noin suoleen yms.
Vaikuttas siihen vauvaan!!!!
Isi on nukkumassa kun on menossa yö vuoroon töihin. jos siis tarviaa...
pilponaatti 40+5
Kommentit (15)
koneelle, kun sukulaiset vierailulla ja kone ollut kiinni vierashuoneessa.
Siis mulla on ollut jo tätä n. 1 h suppareita päivässä meininkiä jo viikon verran. Yöllä kellotin taas n. 45 minsaa suppareita, mutta ei, siihen ne taas lopahti. Kyllä ärsyttää. Ihan jo sellainen hälläväliä fiilis, että olkoon sit tulematta. Kohta en todellakaan osaa reagoida, jos oikea lähtö tulee, kun on jo tottunut tähän eipäs juupas -menoon. Nyt taas yrittää hieman särkeä, mutta mitä hittoa niitä laskemaan, kun ei kuitenkaan tehoa. Olen jo asennoitunut, että kirkkaasti mennään ensi viikolle ja varmaan käynnistetään sittenkin. Hoitoapu pyydettiin jo nyt, kun enteili niin hyvin. No, keskiviikkona ollaan taas omin voimin ja eiköhän se viimeistään silloin sit tapahdu. Murphyn lakiin uskoen...Niin tekisi mieli mennä synnärille katsomaan tilannetta, mutta eihän tässä ole kai mitään syytä. Vauva liikkuu ja äiti liikkuu - jotenkuten.
rv 40+3
NO ette ole enää ainuita kuka kärvistele..!! :D Minäkin täällä vielä ja musta tuntuu että joulukuulle mennään niin että paukkuu.. ei tää tajua tulla ulos ollenkaan :D Ja parempi olla jättä,ättä mua tänne yssisseen xD
Eilen kävin tarpomassa tuolla lumihangessakin pitkän tovin ja aamusta asti jo leivoin kaikennäköistä tilpehööriä (mikä lie vimma) :)
Tänään ajattelin jatkaa tuota leipomista kun kerta se iski.. :)
Mut pitää kyllä lähteä ensiksi äitin kanssa käymään tuolla kaupoilla jos sitä jotain löytyis vielä mukaan :D Juuh ja jos kokeilis vielä tänään pistää tän kämpän uuteen uskoon niin jos tää mönkijä tajuis jo pikkuhiljaa tulla :)
Mutta paljon suppareita kaikille ja toivotaan että päästäisiin tämän kuun uolella vieläjakautumaan.. :D
mammi & poju rv40+1
Musta tulee kohta marrasmarisija, kun tuntuu, että mitään ei tapahdu.
Aamulla aikasin oli menkkamaista jomotusta, olin ihan innoissani, että nyt alkaa tapahtumaan... no kävin sitten isommalla hädällä ja siihen loppui taas kivut. On se jännä, että oikein haluaa, että nyt sais alkaa sattumaan ja kunnolla. Kohta tulee ihan oikeesti masennus.
Ulkoillakin pitäisi, mitkään ulkoiluhousut ei enää mahdu jalkaan, ei edes isännän pöksyt väärinpäinkään. Iskä meni esikoisen kanssa ulkoilemaan onneksi, että se ei ihan kiipeile seinille. Kai sitä pitää jotkut pökät vaan kiskoa ja lähteä iltapäivällä happihyppelylle.
Huomenna sitä onkin oikein riemukas päivä, kun pitää keritä taas kauheen pukemistaistelun jälkeen viemään poika aamupäiväkerhoon ja sieltä rynnätä neuvolaan.
Onneksi on ees lunta ja vähän valoisempaa !
Mukavaa sunnuntaita kaikille.
Tunkeilen teidän päiväpinoonkin toukokuisista... Iski eilen illalla tylsyys ja tekemisen puutteessa päivitin tuon teidän la:t, synnärit ja syntyneet -pinon. Nostin sen nyt ylemmäs kun oli vanha pino vielä tänä aamuna noussut ohi.
Joka päivä olen täällä käynyt teidän kuulumisenne lukemassa. Tsemppiä kaikille viimeisten odotuspäivien jaksamiseen!!!
[color=red]pikku-milli & paco 18+2[/color]
tätä odottamisen iloa ja onnea, tuntuu kyllä aika upeelta!!!
PILPONAATILLE: meilläkin oli eilen herkutteluilta, mutta erikoisen siitä teki sen että mulle ei ole makea maistunut koko raskaudenaikana ja eilen sit vedin oikein kaksinkäsin kaikenmaailman herkkuja...että jospa tämä muutos tietäisi jotain...
Yöllä asentoa vaihtaessa sattui ihan hirveesti tonne oikealla(missä on lapsen hartia) alavatsalle, kestäen muutaman minuutin, helpottaen kun oikein rauhallisesti hengitteli ja sitten kun se meni ohi olen nukkunut todella hyvin, ihan 11h! Mutta toi kipu pisti hieman miettimään ja olin jo kahdenvaiheilla että soitanko synnärille asiasta kysyäkeni, mutta nyt se on loppunut ja lapsi liikkuu reippaasti niin katsellaan ja odotellaan. Muuten ei mitään uutta voinnissa.. Olotila itsellä kyllä ois semmonen, että lähtisin nyt ihan riemumielellä synnyttämään, ihan siis oikeesti odotan sitä tilannetta..hulluuttako...
Nyt me lähdetään päiväkävelylle jospa se sais jotain aikaiseksi...niin ja joulukuulle mekin mennään se on ihan 100varma...
TSUPPAREITA kaikille
t.Tiitis+poju rv40
Tänään se sitten olisi - 40 vkoa täynnä. Yli siis mentiin tämänkin kanssa...:( Joulukuu alkaa siis häämöttää!
Suppareita, siis niitä kipeitä en saa aikaiseksi millään! Ei auttanut aamuiset lumityötkään. Kaipa tämäkin synnytys alkaa yhtä varoittamatta kuin esikoisellakin. Ei auta kuin ootella.
Pikku hiljaa alkaa täälläkin kyllästyttää nuo joko- kyselyt. Kulunut viikko on sadellut niitä ihan kiitettävästi, jospa nyt hiljenisivät kun yli mennään.
Anoppi tosin on joka ilta huomaavinaan voinnissani jotain jonka perusteella yöllä tulee lähtö, aamulla sitten marisee kun olen vielä kotona. Anoppi meillä siis päivystämässä esikoisen takia jotta saan miehen mukaan synnyttämään.
Vetäydyn hetkeksi pitkäkseni ja sitten käväisemään joulumarkinoilla, jos vaikka jotain tarttuisi mukaankin.
Vieteri tasan 40 (itsenäisyyspäivänä taidan laitokselle vasta päästä)
Meille syntyi ihana tummatukkainen poika torstaina 24.11.2005 klo 23.45. Viikot 40+0. Mitat 3900g ja 52cm, pipo 36,5cm. Synnytys käynnistettiin ja oli suht helppo, yritän rustailla myöhemmin jonkunmoista tarinaa siitä miten kaikki meni.
Ikionnellinen Neilikka ja Tiitiäinen pian 3vrk
23.11 Syntyi meidän perheeseen poika! Tää on niin outoa, äskenkin tippa linssissä katsoin kun isi ja poika nukkuu nassut vastakkain ja poika on kiertänyt pienen kätensä isin sormenn ympärille........
Voih, mutta tsemppiä nyt viimisille marrasmasuille!!!
Appelsiinie ja kullanmuru 4pv
Olen kyllä laittanut itseni marrasmammoihin, mutta enimmäkseen tuolla TP-pinossa kirjoitellut.
LA siis oli ja meni 20.11 ja nyt vaan odotellaan, niinkuin me kaikki :)
Mitään tuntemuksia ei ole ollut, vaikka olen käynyt kävelyllä, tehnyt lumitöitä, imuroinut, saunonut joka päivä jne...
Esikoinen meni 6 päivää yli enkä edes odottanut että tämäkään syntyis ennen LA:ta, mutta nyt jo 8 päivää yli ja alkaa henkisesti olla aika kypsää tämä odottaminen.
Onneksi fyysinen kunto ei ainakaan huonontunut, mitä nyt näiden 17 ylimääräisen kilon kantaminen vähän hidastaa tahtia. Ja oli ihan luksusta nukkua viime yönä niin, että kävin vessassa " vain" 2 kertaa :)
Tsemppiä kaikille odotteluun ja paljon paljon supistussäteitä++++++
Joeela 41+0
meillä on pikkuneiti isin kylvetettävänä paraikaa =)
Ja Pikku-Millille kiitokset listan päivityksestä *kumartaa*
Cindi ja " Tellervo" alias Hirmu 3vk 4 pv
alkaa jo pikkuhiljaa riittämään tää raskaana olo.mä olin ihan varma että tää tajuais tulla muutaman päivän etuajassa ja nyt ku tuo la tuli ja meni ni tuntuu että menee niin paljo yli kun vaan antavat mennä.aargh.nukkumisesta ei oo oikein tietoakaan,kyljen kääntäminen on iso operaatio tässä tilassa ja kun ei voi nukkua kuin jommalla kummalla kyljellä niin puutuu tosi äkkiä.viime yönä heräsin kun olin kääntynyt selälleen ja ahisti henkee herätessä niin vietävästi,tuntu että pyörtyy.mitään tietoa tulevasta ei oikeestaan edelleenkään ole,ei supistele eikä muutakaan.lohduttaudun sillä että ei ollu esikoisestakaan.
no toivon kovasti että syntyis vielä tämän kuun puolella..
sherry+masu 40+2
vain niille ketä täällä vilä majailee.. vai olenkohan kohta ainut..? Hitto mie oon täällä jotoista päivää leiponu ihan urakalla ja touhunnu ja ei mitään reaktiota ota tuo pieni ^.^ Vois koitta ymmäertää että äiti haluaa jo sen sylkkyyn..:)
No on yks hyvä puoli tässä et oon leiponu kaikkee et eipähän tartte tehä mitään kahville jos joku tulee sit ku on pieni ..:)
Mie oon oikeesti käyny tänään jollain ihme ylikierroksilla aamusta sti oon touhunnu ja tosiaan leiponu ja lopetin leipomisen tuossa pul 10 illalla :P ei oo kaikki kotona xD
Mitähän sitä vielä keksis.. :) Taidan käydä tisakaamassa nuo astiat tuolta.. :) Suihkussa on jo käyty niin sitten voipikii csi:n jälkeen koisimaan mennä :)
Mutta jatkoaj akikille ja koitetaan vielä vähän jaksaa (vaikka ei auta ees ittee tuo lause xD)
mami & poju 40+1
No niin, mies lähti töihin ja mie vaan sit täällä netissä hengailen. Meinas kyllä mennä hermo(ylläri näinä päivinä) kun en nettiin päässy. yritin varmaan 15 min ennen kuin toimi.
Kyllä on pinkat lyhentyny.
Ooon näpliny iteltäni kaikki näppylät naamasta ja kynnet on revitty/purtu ihan lopun. Varmaan kun vaavi syntyy niin ei oo sormenpäissä nahkoja ollenkaan!!!
Tänään oon puoli väkisin syöny noita namujakin kun tossa näytillä ovat. Ja auringonkukan siemeniä on menny varmaan kilo viikossa. No niissäpitäs olla hyviä rasvoja.
Hohohhoijaa... mäniskö maate...jos se vaikka lähtö tulee yöllä niin oispahan levänny....niin varmaan...
mutta koko päivän on nippaillu tai siis oikeestaan koko viikonlopun. Eikös se jo oo merkki?kovettelee niin paljon ettei meinaa näppäimistölle yltää kun ei pääse tarpeeks lähelle.
Jo vain-.--
Uinumaan. aamulla on aina niin toiveikas olotila..
Pilponaatti
Mitat olivat 3545g ja 50cm. Synnytys oli helppo. olin 4cm auki ku menin synnärille enkä edes ollu tuntenu suurempia supistuksia ja kunnon kipeet ja säännölliset supparit tuli vasta 2 tuntia ennen ku tytsy synty. Tosi hyvä mieli jäi synnytyksestä ja ilman puudutuksia selvittiin.
Terveisin Samir@ ja pikkuneiti 3vrk
Ja ette kyllä jätäkkään minnuu tänne yksikseni!! muuten tulee itku!
mulla ei mittää oireita oo. Enkä kyl ees ihmettele, ei ole ollu kahdest muustakaan. Mun hommat ku alkaa rytinäl ja syösyllä lapset tulee.
Nyt oon NIIIIIIIIIIN kypsä tähän odotukseen, et synnäril sopis mennä. Toisaalta tää on " viimeinen" päivä ku soppii syntyä. Jos ei tänään voi tulla sovinnolla niin sit saapi Himpulan pimpula ootella ensi viikonloppuun. Ja näin hän tuntuu tekevänkin.
Mua kypsyttää nukkumattomuus, en löydä asentoo tai sit o pissihätä tai sit nuorimmainen huutaa..Olkaa onnellisia te joilla on mahkuja saada lapset hoitoon. Mäkin saan hoitoon mut vast sit ku synnytän. Ja tuokin hoitopaikka sulkeutuu tiistaina, alkaa työt taas mammalla. Sit pitää ootella loppu viikkoon et isi tulee rekkahommista takaisin! Viikko vielä tarttis yksin jaksaa kera lasten. Sit isi jää kotiin ja saan apua lasten&koiran hoitoon ja muutenki arkeen. Mulla ku ei oo ajokorttii niin eskari-ja kauppareissut on tehtävä jalan.
Nyt valmistautumaan kirkkoon, esikon eskariryhmä on siellä kynttiläkulkueessa..
Hormoonihirviä ja Himpulan pimpula rv 40++