Millaisia ökyasuntoja olet opiskelijoilla nähnyt
Silloin kun itse opiskelit tai nyt kun lapsesi opiskelevat?
Kommentit (29)
Tampereen keskustassa jugend-talossa kolmiossa kahdestaan miehen kanssa. Opiskelukaverit vähän pyöritteli silmiään ;)
Oma vai vuokra?
Oliko mies jo töissä vai miten ihmeessä!
Tampereen keskustassa jugend-talossa kolmiossa kahdestaan miehen kanssa. Opiskelukaverit vähän pyöritteli silmiään ;)
Oma vai vuokra?
Mitä väliä kuka rahoitti?
Oma vai vuokra?
Osuiko jotenkin arkaan kohtaan? :D
Oma vai vuokra?
Töölössä 50 neliön yksiössä opiskeluaukana. Enkä tehnyt töitä ollenkaan. Ei sitä kukaan ääneen ihmetellyt, mutta olihan se aika makee opiskelijakämppä...
Minä asuin koko opiskeluaikani Helsingin keskustassa upouudessa 100m2:n ullakkohuoneistossa, josta näköala merelle. Asuimme kahdestaan poikaystävän kanssa. Myöhemmin vaihdoimme sitten isompaan. Ajoin myös saksalaisella autolla ja matkustelin ulkomailla lähes joka toinen kuukausi. Esim. opintolainaa minulla ei ole koskaan ollut pennin latia.
Oma vai vuokra?
70 neliötä 1900-luvun alussa rakennetussa talossa Tampereen keskustassa. Kai se on jollekin ökyasunto, tytölleni se on koti. Asuminen on joka tapauksessa halvempaa kuin vuokralla yksiössä.
70 neliötä 1900-luvun alussa rakennetussa talossa Tampereen keskustassa. Kai se on jollekin ökyasunto, tytölleni se on koti. Asuminen on joka tapauksessa halvempaa kuin vuokralla yksiössä.
runeberginkadulla kaksikerroksinen kerrostalohuoneisto. pappa betalar.
Minkä verran asumiskulut kuukaudessa?
Vierailija - 20.08.12 03:19 (ID 15420174)
Vesimaksu on ihan sama, oli niitä neliöitä 100 tai 10. Sähköä kuluu yhdellä ihmisellä saman verran, oli huoneita 1 tai 3 (ei kaikissa kuitenkaan voi koko ajan olla). Ja vastike + korot on vähemmän kuin yksiön vuokra.
kun ei ilmeisesti ole lainaa lyhennettävänä :) Mietinkin jo, että mitä minä olen tajunnut väärin opiskeluaikana, kun asuin vuokrayksiössä...
vain yhden ökyasunnon. Opiskelin Tampereella ja tää tyyppi, jolla oli ökyasunto, oli jonkun sikarikkaan maajussin lapsi. 60 neliön kaksio Pyynikillä ja siihen maailmanaikaan todella ylellinen, kaikki kodin tekniikka viimeistä huutoa, poreammekin jota siihen aikaan ei varmaan suurin osa ollut koskaan edes nähnyt.
Omista lapsistani vain yksi on niin vanha että opiskelee muualla. Hän asuu vuokralla. Mutta sen mitä tuttavapiiristä olen kuullut, niin hirveän monella nuorella on ostettu oma asunto viimeistään siinä vaiheessa kun opiskelu alkaa. En tiedä, ovatko ne ökyasuntoja, mutta yksiöitä tai kaksioita tuntuvat olevan. Moni ostaa oman, koska vuokrat ovat niin kalliita ja siinä maksaa tavallaan koko ajan muiden seiniä joten ymmärrän sen täysin.
Soluasunnossa ei asu kukaan tuntemistani opiskelijoista.
Helsingin yhdessä arvostetuimmalla alueella, 215 neliön omakotitalo, iso piha. Ja kyllä sain ihmetystä osakseni.
Asuin siinä, koska en halunut/olisi ollut tyhmää muuttaa vuokralle yksiöön ja maksaa siitä, kun omakotitalo oli vapaana. Vanhempani muuttivat Nykiin, opiskelujeni alussa, joten talo oli tyhjä.
kymmenen vuotta sitten semmoinen olisi ollut vielä ökyä...
ja vuokrasi sitä edelleen soluina. Sai vuokrasta aika hyvin maksettua korkoja ja lyhennettyä asuntoa. Asunnossa oli tilava olohuone, sauna, hieno keittiö jne. Hän oli saanut säästettyä sen ASP määrän töillä, joita teki ennen kuin aloitti opinnot.
kun ei ilmeisesti ole lainaa lyhennettävänä :) Mietinkin jo, että mitä minä olen tajunnut väärin opiskeluaikana, kun asuin vuokrayksiössä...
vaan sillä kompensoidaan hankittua omaisuutta. Ei lainasummia oteta huomioon tuottolaskelmissa, niissä on tuotot ja kulut.