Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien varpajaiset!

Vierailija
19.08.2012 |

Täytyy alkaa uus perinne. Laittakaa ideoita äitien varpaijaisiin.. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on vaikka mitä mielenkiintoista ideaa.. Tissiäiset! :D heh..

Miesten varpajaisissahan vauva ei ole mitenkään pääosassa (jos on ees missään osassa) ainakaan yleisesti ottaen. Olisko joku irtiottojuhla hyvä äideillekin? Esim just siinä vaiheessa kun alkaa vauvasta irtautumaan.. Tasapuolisuuden nimissä, nääs :)

musta vauvajuhlat on sit asia erikseen.

Terkuin ap

Vierailija
2/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä halua varpajaisia, en usko että olen lapsen syntymän jälkeen heti siinä kunnossa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä halua varpajaisia, en usko että olen lapsen syntymän jälkeen heti siinä kunnossa ;)

Nehän vois olla mitä vaan! En mä mistään ryyppyjuhlista puhunut ;)

Ap

Vierailija
4/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uuden vauvan varpaita laskeskelee?

Mika

Vierailija
5/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veruketta olle miesten ryyppäämiselle. Meille syntyi keskoskaksoset, eikä tullut miehen eikä mun mieleenkään, että hän järjestäisi jotain varpajaisia kun meillä oli kummallakin kädet täynnä vauvojen kanssa kun saimme heidät vihdoinkin sairaalasta kotiin. Löhöilimme toistemme kainalossa aina kun vauvat antoivat siihen nukkumisellaan pienenkin mahdollisuuden...ja rahatkin tarvitsimme ihan muuhun eli lastentarvikkeisiin, ei mennyt turhaan alkoholiin, eikä ole koskaan kaduttanut että uskalsimme jättää moisen touhun kokonaan väliin! Mutta kukin tyylillään, jotkut eivät vaan uskalla tehdä niin kuin itse haluavat...

Vierailija
6/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veruketta olle miesten ryyppäämiselle. Meille syntyi keskoskaksoset, eikä tullut miehen eikä mun mieleenkään, että hän järjestäisi jotain varpajaisia kun meillä oli kummallakin kädet täynnä vauvojen kanssa kun saimme heidät vihdoinkin sairaalasta kotiin. Löhöilimme toistemme kainalossa aina kun vauvat antoivat siihen nukkumisellaan pienenkin mahdollisuuden...ja rahatkin tarvitsimme ihan muuhun eli lastentarvikkeisiin, ei mennyt turhaan alkoholiin, eikä ole koskaan kaduttanut että uskalsimme jättää moisen touhun kokonaan väliin! Mutta kukin tyylillään, jotkut eivät vaan uskalla tehdä niin kuin itse haluavat...

Oma mies jätti myös väliin, totesi, että ihan turha "juhla". Hän halusi enemmin olla vauvan (ja minun) kanssani.

Vierailija
7/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla junttien juttuja

Vierailija
8/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskosvauva oli 2 vko juhannuksena. Aateltiin käydä terassilla parilla ja vedettiin lopulta molemmat pää täyteen.

Ainakin oli lapsella hoitajat huippuluokkaa sillä aikaa.

Vierailija
9/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpajaiset on kotona, ja äidin lisäksi ihastellaan vauvaa. Juhlijat tuo rotinat.

Vierailija
10/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varpajaiset kavereidemme kera.

Syötiin, juotiin ja saunottiin ja illan päätteeksi lähdimme vielä kaupungille. Hauskaa oli.

Vierailija
11/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen lopettajaiset ja vedetää kaksin käsin viinaa. Isä jää hoitamaan vauvaa joka on toivottavasti iältään 8-12 kk.

Vierailija
12/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis imetyksen lopettajaiset!

Vierailija
13/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis imetyksen lopettajaiset!

Vierailija
14/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen lopettajaiset ja vedetää kaksin käsin viinaa. Isä jää hoitamaan vauvaa joka on toivottavasti iältään 8-12 kk.

Vierailija
15/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat varpajaiseni olivat kun ensimmäinen lapseni oli n.2vk, kaverit tulivat meille aloittelemaan ja siitä suunnistimme kaupungille. Isän varpajaiset olivat muutaman päivän kuluttua sairaalasta kotiin tulosta, kutsuin itse muutaman isän läheisen kaverin meille, ottivat pohjia samoin kuin itse tein omissani, ja lähtivät kaupungille. Onko tässä jollekin nähtävissä jotai outia tai ongelmaa? pidän outona ihmisiä, joiden elämään ei kuulu ystäväpiiri enää ollenkaan lapsien syntymän jälkeen, onneksi emme kuuluneet siihen ryhmään.

Vierailija
16/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisperäiset babyshowerit ja sitten suomalaiset rotinat. Edelliset ennen synnytystä, jälkimmäiset sen jälkeen.

Vierailija
17/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat varpajaiseni olivat kun ensimmäinen lapseni oli n.2vk, kaverit tulivat meille aloittelemaan ja siitä suunnistimme kaupungille. Isän varpajaiset olivat muutaman päivän kuluttua sairaalasta kotiin tulosta, kutsuin itse muutaman isän läheisen kaverin meille, ottivat pohjia samoin kuin itse tein omissani, ja lähtivät kaupungille. Onko tässä jollekin nähtävissä jotai outia tai ongelmaa? pidän outona ihmisiä, joiden elämään ei kuulu ystäväpiiri enää ollenkaan lapsien syntymän jälkeen, onneksi emme kuuluneet siihen ryhmään.

kuulua elämään muissakin merkeissä.

Vierailija
18/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuuluukin. Mutta tässä vastakkainaseteltiin nyt hyvä=eristäytyminen kotiin (oletuksena myös miehille) vellomaan omissa liemissään mihin sallitaan vain vauvoja ihailevat vierailut ja paha=minkäänlainen sosiaalinen elämä kodin ulkopuolella, etenkin jos siihen liittyy aikuisten (usein juhlatilanteissa alkoholia sisältävä) ajanvietto ilman lapsi-aiheista kehystä.

Vierailija
19/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuuluukin. Mutta tässä vastakkainaseteltiin nyt hyvä=eristäytyminen kotiin (oletuksena myös miehille) vellomaan omissa liemissään mihin sallitaan vain vauvoja ihailevat vierailut ja paha=minkäänlainen sosiaalinen elämä kodin ulkopuolella, etenkin jos siihen liittyy aikuisten (usein juhlatilanteissa alkoholia sisältävä) ajanvietto ilman lapsi-aiheista kehystä.

jossa pyöritellään silmiä ja luennoidaan, jos ei vielä halua jättää vauvaa niin pitkäksi aikaa, tai ei muutenkaan tunne, että olis hyvä ajatus bilettää tai olla poissa kotoa.

Esim. mulle riitti vauvattomaksi harrastukseksi jumpassa ja ratsastamassa käynti, ja suurimmaksi osaksi riittää edelleen, vaikka vauva on kohta vuoden.

Vierailija
20/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joss ollaan hiljaisesti omahyväisiä siitä, että ollaan kotona symbioosissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi