Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (10654)

Vierailija
10601/10654 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siinä vois tulla vähän tukalat paikat Aasiassa odotella sodan loppumista tai lentoyhtiön uudelleenreititystä kun päivät joka maassa on täynnä ja yhteen maahantulokieltokin. :D

Veikkauksia uusista vaatekaupoista Suomessa? Onko Virve second hand -ostaja? Uusista vaatteista tulee mieleen ainakin Lager 157 jossa on halpaa rytkyä.

Muistelen että Virve olisi maininnut ettei Aasiassa olisi samanlaista second hand -skeneä kuin täällä, mutta taisi jossain sen tyyppisessä liikkeessä silti piipahtaa.

Suomessahan ainakin UFF on jo kauan ollut kalliimpi kuin halpavaateketjut, tuntuu usein älyttömältä että henkkamaukkaa saattaa saada uutena halvemmalla 🙄. Triplasta ainakin löytyy lukuisia pikamuotiketjujen liikkeitä, sinne vaan Sinsayhin tms.

Vierailija
10602/10654 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen ettei Virve oikein tykkäisi siitä että joku toinen asettaa vaatimuksia sille miten usein hänen pitää someaan päivittää. Maksullinen kanava nostaa seuraajien odotukset ihan eri tasolle. Pitää olla säännöllistä sisältöä jonka pitää miellyttää mahdollisimman montaa, pitää kysellä mitä seuraajat haluavat nähdä, pitää jaksaa valitusta siitä miten päivitykset ei vastaa omia kiinnostuksenkohteita jne. Se ei ole ihan niin helppoa kuin luulisi. 

Eikö se nyt ole jokaisen oma asia miten usein päivittää? Eihän sen jokapäiväinen päivittäminen ole välttämätöntä.

Ei enää siinä vaiheessa kun pyydät seuraajilta rahaa sisällöstä. Varsinkaan Suomessa missä kuluttajat on tarkkoja rahoistaan. Kokemusta on. Se mindset että teet somea vaan itsellesi ei vaan toimi siinä vaiheessa kun alat ottaa maksua sisällöstä. 

Seuraaja päättää maksaako vai ei. Yksikin seuraaja tarkoittaa lisätuloja.

Mä en kyllä maksaisi Virven sisällöstä yhtään mitään. Kosmetiikkasisällöstä olisin ehkä harkinnut maksavani, mutta tuskin kumminkaan maksaisin. Eerika Naakka ja Karkkipäivä tekee paljon kiinnostavampaa ja asiantuntevampaa sisältöä ilmaiseksi.

Näistä tyypeistä ei taideta keskustella missään.

Karkkipäivä on ollut iltapäivälehdissä, kun ottanut käsittelyyn kosmetiikkafirmojen valheellista/virheellistä markkinointia. Ei taida paljoa keskustelua Vauva-palstalla asiallisista asiantuntijavaikuttajista...

Tiedän kyllä molemmat. En seuraa kumpaakaan, koska eiväthän he ole kiinnostavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10603/10654 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suunnilleen koko garderoobihan heitettiin taas roskiin ja Suomesta sitten taas uudet vaatteet."

UFFilla vielä tasarahapäivät ens viikolla, keskiviikkona kaiikki euron. Jos siis Virvelle kelpaa käytetty, en ole varma huoliiko.

Vierailija
10604/10654 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siinä vois tulla vähän tukalat paikat Aasiassa odotella sodan loppumista tai lentoyhtiön uudelleenreititystä kun päivät joka maassa on täynnä ja yhteen maahantulokieltokin. :D

Veikkauksia uusista vaatekaupoista Suomessa? Onko Virve second hand -ostaja? Uusista vaatteista tulee mieleen ainakin Lager 157 jossa on halpaa rytkyä.

Muistelen että Virve olisi maininnut ettei Aasiassa olisi samanlaista second hand -skeneä kuin täällä, mutta taisi jossain sen tyyppisessä liikkeessä silti piipahtaa.

Suomessahan ainakin UFF on jo kauan ollut kalliimpi kuin halpavaateketjut, tuntuu usein älyttömältä että henkkamaukkaa saattaa saada uutena halvemmalla 🙄. Triplasta ainakin löytyy lukuisia pikamuotiketjujen liikkeitä, sinne vaan Sinsayhin tms.

UFFilla kannattaa tosiaan hyödyntää tasarahapäivät. Olen itse ostanut esim. uudenveroisia villakangastakkeja muutamalla eurolla. Muutenkin halpaketjuissa laatu on usein (huom ei aina) sen verran kuraa, että vanhempi, parempaa laatua oleva vaate on usein käytettynä parempi ja kestävämpi ostos vaikka hinta olisi sama tai jopa kalliimpi. Toki pitää tietää miten ne laadukkaat vaatteet tunnistaa, osti ne mistä vaan.

Vierailija
10605/10654 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UFFilla kannattaa tosiaan hyödyntää tasarahapäivät. Olen itse ostanut esim. uudenveroisia villakangastakkeja muutamalla eurolla. Muutenkin halpaketjuissa laatu on usein (huom ei aina) sen verran kuraa, että vanhempi, parempaa laatua oleva vaate on usein käytettynä parempi ja kestävämpi ostos vaikka hinta olisi sama tai jopa kalliimpi. Toki pitää tietää miten ne laadukkaat vaatteet tunnistaa, osti ne mistä vaan.

Juu Uffia ja kirppareita muutenkin tulee nykyään käytettyä juuri tuon takia, että sieltä tosiaan on mahdollista vielä löytää vanhaa = ainakin potentiaalisesti laadukkaampaa vaatetta. Ennen vanhaan H&M:ltäkin ostetut perusvaatteet saattoivat kestää tosi pitkään hyvinä käytössä, nykyään tuntuu että laatu on kaikkialla ihan järkyttävää.

Mutta takaisin Virveen, häntä tuskin vaatteiden laatu kauheasti kiinnostaa, siltä on ainakin vaikuttanut että halpa hinta (/iso alennusprosentti) on se ehdoton ykköskriteeri ja tyylikausi saattaa vaihtua erittäin nopeasti, jolloin on kätevää että edellinen vaatekerta on roskiskunnossa muutaman kuukauden käytön jälkeen :/.

Vierailija
10606/10654 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu Uffia ja kirppareita muutenkin tulee nykyään käytettyä juuri tuon takia, että sieltä tosiaan on mahdollista vielä löytää vanhaa = ainakin potentiaalisesti laadukkaampaa vaatetta. Ennen vanhaan H&M:ltäkin ostetut perusvaatteet saattoivat kestää tosi pitkään hyvinä käytössä, nykyään tuntuu että laatu on kaikkialla ihan järkyttävää.

Mutta takaisin Virveen, häntä tuskin vaatteiden laatu kauheasti kiinnostaa, siltä on ainakin vaikuttanut että halpa hinta (/iso alennusprosentti) on se ehdoton ykköskriteeri ja tyylikausi saattaa vaihtua erittäin nopeasti, jolloin on kätevää että edellinen vaatekerta on roskiskunnossa muutaman kuukauden käytön jälkeen :/.

Ruotsissahan Virve osti käytettyjä vaatteita eli luulisi suuntaavan nytkin UFF:lle. Mua itse asiassa kiinnostaa millaisen kapselivaatuksen hankkii itselleen. 

Omassa vaatekaapissa pitäisi suorittaa karsintaa ja kiinnostaa seurata miten vähillä vaatteilla hän pärjää. Mä tosin pukeudun töihin varsin muodollisesti ja harrastan retkeilyä, joten en varmasti yhtä vähällä pärjää. Mutta se Virven saman mustan mekon käyttö kuukausitolkulla oli kyllä toimiva idea. Mulla on parit luottomekot ja samalla idealla mustia suoria housuja ja niihin  sopivia perusneuleita ja kauluspaitoja ja pari jakkua. Aika pienellä työvaatevalikoimalla pärjää ja kukaan ei kiinnitä oikeasti huomiota kuinka ne perusvaatteet vaihtuu, jos vaihtuu. Varsinkin työmatkoilla on hyvä, jos 1-5 päivän kamat saa mahtumaan matkustamoon käyvään laukkuun tai reppuun.

Vierailija
10607/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuulu mitään Vivvestä? 

Vierailija
10608/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kukaan ei seuraa häntä, koska Virven tili on yksityinen. Aiemmin porukka kävi vain katsomassa juorut.

Vierailija
10609/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se edes selittänyt miksi laittoi tilinsä yksityiseksi? 

Vierailija
10610/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan laittoi yksityiseksi kun kävi täällä palstalla ensin räyhäämässä. Mutta minä oon kyllä seuraaja vielä! 

Vierailija
10611/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan laittoi yksityiseksi kun kävi täällä palstalla ensin räyhäämässä. Mutta minä oon kyllä seuraaja vielä! 

Joko siellä ollaan Suomessa?

Vierailija
10612/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virven olisi varmaan nyt hyvä pitää kunnon somebreikki ja keskittyä lepäämiseen. Ylipäätään vähäinen ruutuaika auttaa siinä rauhoittumisessa, ja erityisesti kaikki nopeatempoinen some lyhytvideoineen ja koko ajan vaihtuvat ärsykkeet vaikeuttaa sitä rauhoittumista. Virve on nyt turvassa Suomessa sukulaistensa hoivissa, niin tuskin täällä meidän tarvii olla tällä erää Virvestä huolissaan.

Vierailija
10613/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo parin päivään postannut mitään, viimesimmät kuvat oli lentokentältä. Kotiutuukohan hyvin suomeen vai alkaako heti "setvimään" pankki+muita asioita 🤔

Vierailija
10614/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkäänhän se tili olikin yritystilinä. Ehkä nyt loppui yrittäminen 🤔

Vierailija
10615/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaan mitään kuulunut (olen seuraaja). 🤔

Vierailija
10616/10654 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 seuraajaa on tullut sen jälkeen kun tili muuttui yksityiseksi. Aika paljon seurannut salaa. Eikä tuossa edes kaikki.

Vierailija
10617/10654 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 seuraajaa on tullut sen jälkeen kun tili muuttui yksityiseksi. Aika paljon seurannut salaa. Eikä tuossa edes kaikki.

Mitä välii? Oudon tarkkaan seurailet näitä.

Vierailija
10618/10654 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Virvellä kaikki hyvin, kun ei ole kuulunut mitään sen jälkeen, kun Suomeen tullut?

Vierailija
10619/10654 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvehän saattaa julkaista vaikka mitä stooreja Instassa "vihreällä linjalla" mistä tuskin kukaan meistä olisi tietoinen. Ja joka tapauksessa on läheistensä likeellä eli sen puoleen "hoidossa". Kiva olisi kyllä kuulla hänen kuulumisiaan, mutta nähtäväksi jää miten paljon hän haluaa elämäänsä jakaa vieraille ihmisille - ja tietysti oli miten oli niin toivottavasit hänellä kaikki hyvin. 

Vierailija
10620/10654 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis niin kiva nähdä tavallista elämää Vantalla sisältöä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi