Lauantaita joulumammat !
Kommentit (16)
...viime yö oli kamala,tässä tämä viikonloppu meneekin,rakasta esikoista hoitaessa...tyttö on tosi kovassa flunssassa=(,yskä ei anna nukkua ja eilen oli sänkykin lopulta oksennuksessa,yöllä heräili monta kertaa ja aika lääkärille 12.20,en ehdi koko aikaa maanantaista synnytystä jännittää(vaikka koko ajanhan se silti on mielessä heh).
Kovin on tyttö itkuinen ja yskii vaan ja niistää,voi pikku raukkaa!
Quarralla jännät paikat,toivottavasti kuulemme hyviä uutisia mahdollisimman pian.
Lunta sataa,siitä tyttö raukka koitti hetken edes riemuita äsken vaikka ei ulos pääsekään.Maha-asukki vaan myllertää eikä tiedä että eräpäivä hänelle määrätty=).
ihanaa,olis jo maanantai.Muille jaksamista jotka vielä ähisette mahojenne kanssa.
äitiliini ja vauva rv 39+1
Yhdessä koossa täällä ollaan vieläkin,mutta kuinkahan pitkään....
Aamusella oon havainnut limatulpan irtoamista...
No,eipä se vielä merkitse,että pitäis olla jo laitokselle menossa.
Pojalla limatulppa alkoi irtoamaan ma ja sitten pe vasta lähdettiin laitokselle ja lauantaina poika syntyi.
Odottamisen odottamista täällä siis...huoh...
ONNITTELUJA jokaiselle nyyttinsä jo lunastaneelle!!!!
Ja äitiliinille tsempitykset maanantaille!!
Minny ja masu 39+2
Täällä on nukuttu jopa puoli kahdeksaan normaalin kuuden sijaan. Tosin valvoinhan taas aamuyöllä muutaman tunnin pissareissun päälle..
Vauva tuli eilisen käynnistyspäätöksen jälkeen paljon todemmantuntuiseksi, voin jo ihan nähdä pikkuisen nyytin sylissä..
Aamuyönkin mietin vaan vauvaa.. ja synnytystäkin. Lääkäri lupasi spinaalipuudutuksen, olisi vaan pitänyt vaatia kirjallisena!! Vaikka sittenhän sen synnytyksessä näkee kuinka koko homma menee.
Poika on lähdössä muffan kanssa autoiluhommiin, vissiin koko päiväksi. soranajoa ja jotain korjaushommaa. päästäämpäs tytön kanssa kunnolla shoppilemaan. ainakin niin kauan kun jaksan taapertaa kaupungilla..
Eipäs meille mitään erikoista!!
Ai niin, onnea Hilarius-hiirelle ja muille vauvansa saaneille!!
lahja
Hohhoi, mikäs aamuvirkku meikäläisestä on tullut.. No, tähän on kai hyvä totutella. Tuskinpa vauva antaa nukkua maratoniöitä. Ajatukset ovat pitkälti Quarrassa, toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaisesti ja pian kuullaan lisää vauvauutisia! :)
Äitiliinille ja Lahja-Unelmalle onnittelut sektio- ja käynnistyspäivistä! Ja Minnylle onnittelut limatulpasta. :D Oi voi, mua alkaa niin kadehdituttaa, kun omassa navetassa ei tapahdu tosiaan mitään ja vahvasti veikkaan, että lasketun ajan yli menee roimasti. Turhahan sitä on miettiä, kun ei voi tietää, mutta tiedän sen, että oma kroppani on noin niinku yleensä aika hidas muutoksille. Eipä tässä koko raskausaikana oo mitään mielettömiä suppareitakaan vielä koettu! Hei haloo pötsi, ollaan viimeisillään raskaana! Saa jo tapahtua! No jooo, tiedän, että _vauva_ tulee sitten, kun on siihen valmis. :) On se muuten jännä, miten sitä oikein nyt toivoisi kunnon kipuja kehiin. :DD
No, olishan mulla tuossa vielä vauvan villahaalari vaiheessa, joten jotain hyvää kai tässäkin vartoomisessa. Sitten pitäisi pestä ja lanoliinittaa nuo hahtuvapöksyt ja tilailla sisävaippoja. Ja vessakin kaipaisi kunnon kuurausta. Onhan tässä siis tekemistä. Niin ja ajattelin värjätä ja muotoilla kulmat oikein hienoiksi. Täytyyhän siellä synnärillä olla parhaimmillaan. :))
Hih, vielä toistaiseksi on iloinen mieli, mutta eiköhän se kerkeä muuttua tässä päivän aikana.. :) Täällä Turkkusessakin näyttäisi olevan hieman lunta maassa. Ihanaa. Jaksaisikohan sitä vääntäytyä joulukaupungin avajaisiin, saas nähdä.
Voikaahan hyvin ja yrittäkääpä poksahdella! :)
-Pilkku & Ramses 39+3-
Minä pitkästä aikaa kirjoittelen...Jee tänään 37 viikkoa täynnä...ja viisi viikkoa lepohoitoa takana:) Meinasi vauva tulla ulos jo vk:lla 31 ja jotain...Välillä olen ollut sairaalassa ja välillä kotona...Aikaisempi lapsi syntyi keskoksena,niin osasi ottaa vakavasti nuo supistukset:(
Nyt meinasin alkaa leipomaan lasten kanssa pipapreita.
Supistuksia on päivittäin...mutta saas nähdä koska sitten alkaa tapahtumaan...Mutta nyt lähden touhuilemaan...Päivän jatkoja kaikille...
Aamuyöllä kun vessaan könysin,oikeen säikähdyksestä henkäsin..LUNTA ulkona sataa lunta ja kaikenlisäks näyttäisi jäävän (ei kyllä varmaankaan lopullisesti) maahan.Nyt siellä on parin sentin kerros!!Voi miten valosaa!!!! :DDDDDDDDDDDD
[color=violet]Kikerolle vielä onnea tytöstä!!!![/color]
Quarraa minäkin ajattelen.. :/ jännittää hänen puolesta niin etttä polvet tutisee.Yritin rohkasta sitä eilen mesessä mutta itsekin kyllä varmasti olisin vellit huosussa jos olis hänen tilanteessa..Mutta kaikilla meillä se synnytys on edessä,tavalla tai toisella...ei auta enää.Kukaan ei ainakaan mulle oo kertonu missä se peruutus- tai hätä/seis-nappula on :OOOO
Joten rohkeena vaan tulevaa kohti.
Ja Äitiliinille..ihanaa että pääset sinäkin kohta masustasi eroon..mahtaa olla kevyt olo ;)) Koitahan jaksella.Harmi että typy sairastui :/
En uskalla kirjottaa pitkästi vaikka asiaa olis.Tää rakkine töppöilee taas huolella.Onneks ukon kaveri tulee tänään fiksaa tätä kuntoon!!ja sitten ne lähtee lumilautaostoksille..Ja meikkis jää himaan siivoo :P Kyllä meillä on viime aikoina ollu siistiä kun mä oon yrittäny ' käynnistellä' ;)
Voi arvatkaa mikä himo mulla iski rinteeseen kun näin nuo lumet!! :PPP Taitaa vaan tänä talvena jäädä laskettelut/lautailut vähiin.Mutta jos nyt kerran keväällä pääsis niin hyvä niin!!Innokkaita hoitajia meidän pienelle ainakin löytyy (vähän liikaakin!!)
Jaadejaadejaa..tuun myöhemmin jaarittelee lisää jos ne äijät saa tätä vehjettä edes johki jamaan ://
Palataan!!!!!!!!!!
-Tiggr&Nasu 39+2
Vaikka tuntuu kyllä ihan aamulta... Iskän kanssa tuossa nukuttiin 10.30:een kun tyttö katseli lasten ohjelmia...(nolonolo). Äitiliini: meillä myös tyttö kauheessa yskässä ja oksensi samoten kunnon yskä session jälkeen yöllä sänkyyn, on hurissut pyykkikone sitten koko yön kun kaikki petivaatteet meni uusiksi...
Omaan napaan ei kummempaa, eikä tosin vielä tarvitse kuuluakkaan, kun viikkoja vasta vähän päälle 35. Mutta olo on kyllä aika valasmainen, melkein 20 lisäkiloa tuovat kyllä oman raskautensa arkeen ja vielä kun tuo maha roikkuu tuossa edessä, niin joutui mies laittamaan jo kengätkin mulle jalkaan, että päästiin ulos:) Että vissiin sitten ollaan sisällä aina niin kauan kun mies tulee töistä tästä eteenpäin aina eräpäivään saakka...
Täällä meilläpäin ei vain jaksa sataa lunta, maa on aivan vihreä ja huomasin tuossa äskön, että pihasyreenikin alkaa puskemaan jo uusia silmuja ja muutaman päivän päästä on JOULUKUU! Mutta aina vaan toivotaan ja toivotaan parempia ilmoja.
Quarralle virtuaali tsemppiä ja muillekkin lähiaikoina koitokseen alkaville!
T:Meimi79+touhutonttu rv 35+3
Ai että on kivaa... meillä on satanut sakeasti lunta koko päivän! Aikaisin aamulla alkoi eikä loppu näy, kyllä on heti hieman virkeempi olokin! Tuli se talvi kuitenkin!!
Mulla vaan kylkikipu silti vihoittelee mut kai mun on vaan kestettävä. Johtuukohan se jotenkin siitä että jumppaveikka työntää itteensä yleensä just oikeelle puolelle ja tohon kylkiluiden alle.
Eilen käytiin anoppilassa saunassa ja mä joka en yleensä istu lauteilla kun n. 5 min ni parkkeerasin lauteille jopa melkein puoleksi tunniksi? Tuntui niin makialta :) Tänään oonkin sitten jo tekaissut ensimmäiset piparkakkuset ja suolasen piirakan, ootellaan anoppilasta kahvivieraita.
Meimi, mulla on vähän sama juttu, mut sukkien kanssa :) Kengät kyllä saan nippanappa mutta miestä huutelen kaveriksi laittaan sukkia. Tuntuu kyllä jo tosi avuttomalta tommonen, mut minkäs teet kun massu pömpöttää suoraan eteenpäin.
Taas oli ilmoittautunut uusia vauvoja! Jee, " hyvä tytöt \o/ " !!
Paljon onnea vaan uusille perheenjäsenille!
Lumista viikonloppua!
m.tt 35+5
Täällä olo on jo aika kärsimätön ja flunssainen..
Mielelläni jo synnyttäisin ja ihanaa kun jotkut ovat jo päässeet tositoimiin. Quarran puolesta jännään täällä nyt =)
Mukavaa viikonloppua kaikille..
-Anu ja tonttu rv 37+5 ( <- esikoinen syntyi tällä rv)
Ihanaa, meil on lunta jo varmaan yli 10cm, sitä on tullut kokoyön ja edelleen sataa tosi sankasti:DD Odottelen just et tyttö heräis päikkäreiltä niin päästäis ulos!
Nyt on öistä tullu yhtä helv...ä, hyvä et nukun putkeen edes tuntia ja sit herään aina johonkin kipuun. viime yönä odottelin miestä saunaillasta enkä tainnut sen takia nukkua kovin hyvin, mut sit kyl ravasin vessassa (en pisulla vaan isolla, hih) ainakin kolme kertaa!!! Ja siis tuohon päälle myös kävin vain pisullakin! Ja vatta on edelleen jotenkin ihan sekasin:( Ja olo on muutenkin ihan kamala! On se sit kiva kun tulee tällänen sympatia rapula:(( Närästys on tullut akasin ja nyt aivan kamalana, joka kerta kun alkaa närästään niin tuntuu et laatta lentää ja rennie kyl auttaa, mut se saa sen oksennus tunteen vielä pahemmaksi:/ Ja nyt on päivän aikana supistellutkin pitkästä aikaa (no joo, olihan tos varmaan viikko kun ei pahemmin supistellut). Ny oonkin sit vaan löhöilly ja löhöilly ja olo on sen mukainen,MÄ TARVIIN HAPPEE!!!!!!
Vauvat on melskannu ihan kamalasti koko päivän, molemmat puskee aina johonkin päin ja vatta on ihan ihmeen muotonen:O Ja nyt heti kun siitä puhun niin nyt tuntus rauhottuvan, alkoivatko lie vihdoin hetkeksi nukkumaan ;) Kone hurisee varmaan niin rauhottavasti;)
On muuten kummallista kun mun ei tee pahemmin mieli karkkia, eilen pyysin porukoitten tuomaan ja niit on varmaan menny alle 10kpl!!! Ja se on ihme, yleensä ois menny jo koko pussi!! Hyvähän se tietty vaan on, mut tuli vaan mieleen et mikähän nyt on kun ei herkkuperseelle namit kelpaa:P
Kiva kuulla et moni on saanut tahtonsa läpi näissä käynnistys ym sektio asioissa! Kovasti myös odottelen kuinka Quarralla on mennyt, miehellekkin tos puhuin et jokohan yksi jouluinen on jo syntynyt kun tänä aamuna lähti käynnistykseen. Tiedän et se voi kyl kestää, itellä käynnistettiin la aamuna klo 9 ja tyttö syntyi la-su yönä 00.57.
Voih, heräispä tuo tyttö tuolta, ei viittis kauheesti herätellä, mä haluun ulos lumeen pyöriin (no se oiskin näky kun vetäisin maate tonne hankeen ja pyörisin, lumivalas;))
Taidanpa taas surffailla hetken ja ootella tytön heräämistä;)
Rölli-peikko ja tylpykät vihdoinkin rv 35 täynnä (vaik sais kyl olla jo ainakin 37)
Nyt yritän kirjoitella vain aivan pikaisesti (heh heh..), kun eilen pisti niin vihaksi kun tää kone vissiin temppuilee jotain silleen et kaks melkosen pitkää viestiä katos johonkin. Aikas ärtsyä!
Äitiliinille: Tosi hienoa että saitte eräpäivän nyt sovittua, ja näin pian. Koetahan nyt jaksaa vielä hetki.. Tais olla sullakin eri lääkäri ku viimeks? Mä olin siihen mun tämän kertaseen aivan mahdottoman tyytyväinen.
Ei me nyt sit tosiaan taideta ainakaan synnärillä törmätä, niin paitsi jos mun uni käy toteen (sen mukaan vauva ulostautuisi 27.pvä, eli huomenna..). Ei kyllä ainakaan näillä tuntemuksilla... :(
Oman navan kaivelua: EI mitään uutta länsirintamalla.. Tänään koetin jopa siivota, mutta tuloksena ainoastaan selkäkipu. Sen ois saanu kyllä ihan pyytämättäkin :/ Taitaa muut ässät ainakin tältä päivältä jäädä käyttämättä, kun miekkosella on tosi myöhään töitä. Höh.
Josko sitä vaikka kävis vielä siivoilemas tallinkin, jos sieltä irtois muutakin kun toi selkäkipu.. No, toivossa on hyvä elää (sano lapamato).
Ja illalla voisin tuhrata kans noi kulmat kuntoon, niinkuin joku muukin oli suunnitellut.
Nyt ulos lumisateeseen!
Lizzbeth ja myyryläinen 36+4
[color=orange][b]Ensin onnittelut kaikille onnellisille joulupakettinsa saaneille :) sekä tietysti tsempitykset teille, joilla käynnistys tai sektio tiedossa![/b][/color]
Kylläpäs on miljoona kertaa mukavampi katsella tuosta ikkunasta ulos, kun on puskat ja maa nätisti puhtaan lumen peitossa. Ihan litimäriksi kyllä kastuttiin niin ihmiset kuin koiratkin kun aamupäivällä oltiin ulkona koko sakki. Meille on tulossa mukava talvi, kun 2-vuotias poika ei tykkää ollenkaan lumesta ja haluaa olla koko ulkoilun sylissä! ;) Sanoo, että on " sotkua" . Enpä ole ennen tämmöistä nähnyt...
Meillä kaikki muut nukkuu pitkiä päiväunia, mutta minä vaan naputtelen täällä koneella. Taidan kumminkin mennä laittamaan kalakeiton tulelle ja alkaa herätellä perhettä, ettei mene yöunet ihan plörinäksi. Miehelle on kyllä varmaan ihan tervetullutta saada viikonloppuisin ottaa päikkärit, minähän pääsen pikkutirsoille lähes joka iltapäivä muksujen kanssa samaan aikaan.
[color=orange][b]Sumunen[/b] 35+3
LIZZBETH:joo,onneksi ja todella oli eri mies lääkärinä,niin mukava ja puhelias mies,naureskeli ja vitsailikin" minne vauva oot toisen jalan ja reisiluun nyt piilottanut..." ja " onpas sulla komean kokoinen maha.
Seppo Varpuluoma jos oikein muistin,koko ultrauksenkin ajan selitti tarkkaan,outoa edelliskertaisen jälkeen.
EIKÖ KUKAAN VOIS TULLA SEINÄJOELLE SYNNYTTÄÄN MAANANTAINA?=) ei taida Lizzbethkään olla kamuna...olispa kiva kun joku tuttu olis siellä yhtäaikaa vaan eipä ole...pitkiä ne päivät siellä mutta onneksi on se ihana nyytti jota hoivata.
VOI PARANTAKAA JOTENKIN TUO MEIDÄN ESIKOINEN,on niin surkeana eikä lääkärikään muuta kuin melkein lässytti tytölle ja voivotteli kun kerroin millaista on ollut.Kolmas eri yskänlääke ja toinen nuhatippa kokeiluun mutta aika surkeana ja itkuisena on.
Onko muuten tietokoneita sairaalassa jolla potilaat vois kirjoittaa?heh,nettinörtti kyselee.ei taida olla??noh,ilmoitan vauvauutiset sitten kun joskus kotiudun.
äitiliini ja maha vielä,edelleen 39+1 taikka ultran mukaan jo 39+6 eli eka laskettu aika huomenna=)
..voisi jo luntakin olla, ettei tuo pojan kärsivällisyydellä muokkaama elämänsä ensimmäinen lumiukko (lue:klöntti) sula heti ensi yönä pois...
Onnitteluja kaikille jo helpotuksen kokeneille, nyt alkaa olla jo tuskainen olo, kun vähintään puolen tunnin välein pitää nousta ylös elvyttämään puutuneita käsiä..
No, jos me voimme lohduttautua mystiikan ennusteisiin, niin nyt siirryttyämme Jousumiehen merkin alle sanoo horoskooppi meidän masuvaaveille:
* Olet ollut pitkään taustalla, harmaana eminenssinä. Nyt tulet kuitenkin esiin ja uusi tulemisesi voi tapahtua rytinällä. Varo kuitenkin liioittelua äläkä yritä keinolla millä hyvänsä saada ääntäsi kuuluviin...*
että eiköhän niitä ala kohta tulemaan lissääkin.. ;D
*J 38+3
IHANAA KUN ON LUNTA! Nyt vasta ehdin koneelle, on ollut mukava ja touhukas päivä. Aamusella heti ulos pulkkailemaan kunnes oltiin läpimärkiä, ja nyt iltasella tyttö kokeili ekan kerran suksia, aika hyvin pääsi eteenpäin, tosin kävelemällä, mutta siitä se lähtee.
Ja mulle tuli tänään joulufiilis, varmaan tuosta lumesta sekin. Kävin ostamassa jouluvalotkin. Yleensä olen laittanut joulua vasta joskus kolmannen adventin tienoilla, mutta tänä vuonna ajattelin aikaistaa, jouluna ei varmaan kauheesti ehdi enää touhottaa. Samalla kauppareissulla katselin jo vähän joululahjojakin, mutta en löytänyt mitään mitä etsin... onneksi vielä ehtii. Tytölle ja isille ostin jo joulukalenterit.
Supistuksia on tullut tänään harvinaisen paljon, mutta eipä tässä vielä olla synnyttämään lähdössä. Joku muukin täälä tuumasi odottavansa kipua, täällä toinen masokisti. Eilen juuri ihmettelin, että missä vaiheessa se ihmisen mieli näin pahasti vinksahtaa, että koko ajan odottaa koska alkaa sattumaan ja kunnolla. Omituisia nämä raskauden ajan aatokset!
Äsken sain ensimmäisen tekstiviestin, jossa kysyttiin vieläkö voin paksusti. Jotenkin ärsyttävää... torstaina kaupan avajaisissa näin pari työkaveria, ja molempien ensimmäinen lause oli :" jaa sä oot vielä yhtenä kappaleena" . Joo, olen, kiitos kun huomasit. Eikö raskaana olevalta voi kysyä että mitä kuuluu tai kuinka voit, tai todeta että kiva nähdä? Vaikka tässä sitä synnytystä odotetaankin, niin eihän se ihan koko elämä kuitenkaan ole.
No joo, menee taas purkautumisen puolelle, joten parempi lopettaa. Lumisia joulufiiliksiä kaikille, kyllä tämä tästä!
T:Emppu&" Nestori"
Aikaisin aamusta jo koneen vieressä, jostain syystä ei vaan uni maistunut ja pyörin sängyssä jo neljästä lähtien. Puol seitsemältä nousin ylös imuroimaan ja nyt on lähes koko kämppä siivottu katosta lattiaan.... Sairasta, ei kuulu ollenkaan tapoihini tämmöinen siivousinnostus... Mitä lie hormoonitoiminnan sekoilua!
Ihanan moni on jo " joulupakettinsa" noutanut, onnittelut heille kaikille. Omassa navassa ei mitään ihmeempiä tuntemuksia ole, pieniä vihlaisuja silloin tällöin, kivuttomia supistuksia ja menkkamaista jomotusta aina välillä. Mutta eipä tässä vielä kiirettä olekaan, maanantaina vasta tulee 37 viikkoa täyteen. Olenkin asennoitunut odotukseen oikein pidemmän kaavan mukaan ja kyselijöille vastaankin aina, että menee varmaan tammikuun alkupäiville....
Kovin on vaan yksinäistä tämä äitiyslomalla olo. Töistä pois jääminen on ollut paljon kovempi paikka, mitä edes osasin kuvitellakaan. Muutenkin tuntuu, että varsinkin ei-lapselliset ystävät ovat " unohtaneet" minut kokonaan. Mihinkään juttuihin ei enää pyydetä mukaan, vetoavat aina siihen, että " Sähän oot raskaan, ei me aateltu, että sä jaksaisit tulla...blaa blaa..." Eivät enää kysele edes kuulumisia, vaikka olen yrittänyt jättää vauvajutut mahdollisimman vähiin. Miten teillä muilla? Onko kavereissa, siis etenkin näissä ei-lapsellisissa näkynyt muutosta? Välillä on v----tus niin kova, että vannon ettei " ystävien" tarvitse sitten vauvaakaan tulla katsomaan, jos ei seurani kiinnostanut raskaana ollessakaan! Muutenkin pelottaa jo etukäteen tuleva yksinäisyys vauvan kanssa. Mies on kyllä oikein ihana, mutta omat kaverini ja kaikki sukulaiseni asustelevat kaikki kotipaikkakunnallani 50 km päässä ja se tuntuu olevan monelle ylitsepääsemättömän pitkä matka.... Naurattaa tuo matka, sillä ennen ajoin sen päivittäin edestakaisin kun vielä töissä kävin.
Tulipas valitusta kerrakseen... No, joka tapauksessa hauskaa alkavaa viikonloppua kaikille, näyttää maakin taas valkoiselta jopa täällä eteläisessä Suomessa, ainakin hetkellisesti.
NiiskuPiisku (ahkera taustailija, laiska kirjoittelija =)