Tunnetko ketään aikuisata ihmistä, joka asuisi
Kommentit (6)
Äitinsä kuoli. Nyt asuvat kahdestaan.
Peräkammarin poikia pahimmasta päästä, mutta ihan mukavat muuten.
On hankkinut oman asunnon parinkymmenen kilometrin päästä, mutta tulee aina vapaapäivinään ja viikonloppuisin 'kotiin'. :o
Eikä kyse siitä, että esim. auttaisi vanhempiaan kotitöissä tai missään. On itse sanonut, että haluaa vapaillaan tulla valmiiseen pöytään. Ja hehkuttaa aina vielä kuinka paljon säästää, kun vanhemmat maksavat ruoat jne...
maatalon perillinen, jonka vanha äiti asuu talon toisessa päässä virallisesti kahdessa huoneessa. Hänellä on siellä hana ja keittolevy, mutta käy syömässä ja kuljeskelee koko talon ja pihan alueella. Ja juuperillisen perheessä on puoliso ja lapsia. Eikä ole ongelmia.
Toisessa tuntemassani perheessä vanha äiti asui vinttikerroksessa, mutta kuoli pari vuotta sitten. Muutti vanhainkotiin vasta pari kuukautta ennen kuolemaansa, kun ei enää jaksanut kiivetä sinne ylös vinttiin.
Molemmissa tapauksissa kyse oli siitä, että isän perinnön ja sukupolvenvaihdoksen takia lapset oli muuttaneet samaan taloon ja äidille oli jäänyt asumisoikeus. Pitivät samalla huolta vanhasta äidistä ja ainakin ekassa tapauksessa vanha äiti piti myös huolta lapsista silloin tällöin.
Ja kyseessä siis viisikymppinen naishenkilö. =) On tainnut jäädä opiskeluaikainen käytösmalli päälle...
Ja kyseessä siis viisikymppinen naishenkilö. =) On tainnut jäädä opiskeluaikainen käytösmalli päälle...
aikuisia sinkkuja jotka noin tekevät. Minäkin teen, enkä ole ikinä ymmärtänyt että siinä olisi mitään outoa. Enhän minä vanhemmilla asu, vaan 120 km päässä, mutta en välitä käkkiä pienessä helsinkiläisyksiössäni viikonloppuja ja lomia, kun vaihtoehto on mennä vanhempien kauniiseen omakotitalokotiin järven rannalle ja saada ihmisseuraakin. Tästä nauttivat sekä eläkeläiset vanhemmat että minä.
Hän on 36. Hän vaan on semmoinen nörtti-erakko joka ei kaipaa ollenkaan omaa kotia, ja on vielä pihi joten mielellään asuu vanhemmilla jossa on täyshoito ja saa asua ilmaiseksi. Hän käy töissä ja on aika suurituloinenkin mutta häntä ei vaan yhtään kiinnosta yksin asuminen. Ja kun äiti vielä tykkää passata häntä ja nauttii siitä kun hän on kotona niin eipä tuo taida sieltä ihan heti lähteä. Eikä tarvikaan, kukaan ei tuosta järjestelystä kärsi.