Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka kerta kun luulen että minulla on kavereita...

Vierailija
07.08.2012 |

..käykin niin, että toiset eivät ole juuri pitäneet minua arvossa.

Järjestin illanviettoa suht uudelle kaveriporukalle (jokainen tehnyt näin vuorollaan sovitusti) ja lopulta jouduin perumaan sen, koska juuri ketään ei ollut tulossa. Ihminen, joka lupautui kokkaamaan ja ilmottautui mukaan ensimmäisten joukossa, oli miettinyt ääneen toiselle että viitsiikö mennä paikalle ollenkaan. Kaksi muuta riiteli mitättömän asian vuoksi ja päätti, että eivät tule paikalle jos toinen tulee. Yhdelle hankalasti tavoitettavalle unohdin mainita tarkan alkamisajan, joten hän loukkaantui ja välttelee minua nyt. Eräs tapaus, jota olen pitänyt läheisenä, vastasi "katsellaan". Ja ihminen, joka olisi tullut, soitti minulle ja epäsuorasti antoi ymmärtää, että minun vuokseni hänen viikonloppunsa on nyt pilalla.

Näin käy joka kerta, kun kuvittelen saaneeni kavereita: omassa päässäni tulemme kaikki hyvin juttuun keskenämme, mutta totuus on jotain ihan muuta. Minut sivuutetaan, päälleni puhutaan, selän takana pohditaan viitsitäänkö edes tulla paikalle. Mielestäni en ole mikään vajaaälyinen, vaan tavallinen ja ystävällinen ihminen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä järjestät juhlat?

Vierailija
2/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kyllä aikomus laittaa ruoka itse, mutta kaveri suorastaan vaati että saa kokata, oli valmiina menu ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsut, kun kaikki eivät /pääse halua tulla paikalle.

Puhut siitä, että teillä on suhtellisen uusi porukka. jos on uusia ihmisiä, niin enpä viitsisi vetää hernettä nenään joidenkin oudosta käytöksestä.

Ihmettelen minäkin, että miksi et tee ruokia itse? tai osta valmiina?

Anna kokkaajan olla tulematta. Ehkö häntä harmitti oma roolinsa kokkina. Tee itse ne sapuskat.

anna riitelijöiden riidellä. Muiden käytökseen et voi vaikuttaa. Ei sinullakaan olisi kutsuilla mukavaa, jos pari vain riitelisi. Hehän arvostavat sinua niin paljon, etteivät viitsi omalla käytöksellään pilata niitä kutsuja.

Anna välttelijän vältellä. jos olen pyytänyt anteeksi unohdustasi, niin sitten asian pitäisi olla ok. Ehkä jonain päivänähäpeää käytöstään, tai sitten ei. joka tapauksessa sellaiseen ei kannata hirveästi tuhlata voimavarojaan.

sillä joka sanoi, että "katsellaan", saattoi olla tiedossa useampia asioita, eikä voinut siksi päättää aiheesta. et tiedä mitä velvollisuuksia hänellä on.

Olisit hyvä ihminen pitänyt kutsut sitten vaikka tuolle yhdelle ihmiselle, joka halusi luoksesi. Jos aina peruutat, kun eivät kaikki tulekaan, niin et voi mitenkään tutustua kunnolla uusiin mahdollisiin ystäviin.

Nyt soitat tuolle yhdelle ja sanot, että tulit toisiin aatoksiin. Pyydät hänet teille tai sitten ulos tms.

Vierailija
4/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäitä ja ilkeitä ihmisiä. Hyvä että selvisi, ei tällaisia kavereita kannata edes ottaa ystäviksi. Vika ei ole sinussa, etsi rohkeasti uutta seuraa. Joskus ystävät saattavat olla vain tuttaviakin joita silloin tällöin näkee. Tämä on nykyiaikaa, jokaisella on omat kiireensä ja oma napa tuijotella.

Vierailija
5/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua alkaa spekuloida sillä, missä vaiheessa juhlapäivänä lapsettomuushoitoni menevät, ja olenko kenties niin kipeä (henk. tai fyys.) etteivät juhlat nappaa. Se ei kuitenkaan tarkoita, etten pitäisi kutsujasta.

Nyt häntä pystyyn, ap :) Sinulla oli vain huonoa tuuria juhlien ajankohdan suhteen.

(Ai niin, minulla on myös erakkoystävä, joka aina etukäteen valittaa saamistaan juhlakutsuista, koska ei pidä sos. tilanteista - sekään ei johdu siitä, ettei pitäisi emännästä, ja menee kyllä lopulta paikalle ja osaa pitää hauskaa, kun "ryhtyy" siihen.)

Vierailija
6/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen, joka laskee ihmisiä kaikkialla ja jos meillä on tavallista pienempi porukka koossa, harmittelee sitä ääneen- eikä siis mitään "harmi kun x ja y eivät päässeet", vaan enemmänkin puhtaasti lukumäärää arvioiden.

En olisi perunut koko juhlaa, mutta tajusin etten kykene emännöimään enää yksiäkään juhlia, joissa olevat eivät viihdy. Sain jo aikaisemmin vaatimuksia ohjelman ym. suhteen, joten sekin ahdisti.

Vierailija
7/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo "katsellaan" ihminen on tosiaan ollut sellainen, jota olen pitänyt läheisenä joten oletin että hän nyt ainakin tulee paikalle miettimättä...siksi se loukkasi ja harmitti.

Vierailija
8/8 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kutsuttu erikseen ainakaan vielä, mutta eipä nähtävästi ollut väliä että minun juhlani jäivät sitten välistä.