saako mennä töihin jos on saanut sairaslomaa?
sain loppuviikon , mietin josko sitä silti menisi kun sain lääkkeet läkäriltä.
Kommentit (13)
jollei esitä todistusta ja/tai kerro asiasta?
Saa mennä. Tuo vakuutusjuttu on urbaanilegenda, jota esim. liitot viljelevät.
T. Henkilöstöjohtaja
vaan täyttä totta, et saa mennä.
T. Yrittäjä
Tosin todennäköisyys minkään sattumiselle on niin häviävän pieni, että senkus menet jos siltä tuntuu, oli saikkua tai ei.
lääkärin kirjoittama sairaslomalappu on vain suositus sairaslomasta, mutta sitä ei ole pakko noudattaa. Eri asia sitten on, että kannattaako mennä jos on esim. vaara, että tartutat muita.
täällä on monet jo todenneet, lääkäri ei voi muuta määrätä kuin lääkkettä eikä voi pakottaa olemaan sairauslomalla. Työnantajalla on työsuojelullinen vastuu, että työssä oleminen on turvallista eikä vaaranna työntekijän terveyttä.
yhtiön mukaan lääkärin kirjoittamaa sairaslomaa ei ole pakko noudattaa loppuun, sen katsotaan rauenneeksi silloin kun työtekijä menee töihin.
Vakuutusjuttu tosiaan on urbaanilegenda.
t. ammattiliitossa työskentelevä
Se minun heittoni siitä että "liitot tätä vie eteenpäin" (tai jotakin) oli asiaton. Tein typerän yleistyksen kahden kohtaamani änkyrän perusteella. Hyi minä.
t. Tyhmä henkilöstöjohtaja
Se minun heittoni siitä että "liitot tätä vie eteenpäin" (tai jotakin) oli asiaton. Tein typerän yleistyksen kahden kohtaamani änkyrän perusteella. Hyi minä.
t. Tyhmä henkilöstöjohtaja
Henkilöstöjohtaja saa anteeksi. Kukapa meistä ei yleistäisi.
t. liitossa työskentelevä
Lääkärin mielipide se on että et ole työkuntoinen ja että sun tarttee pysyä kotona.
Et sinä sitä päätöstä tee oletko terve vai sairas, lääkäri sinut on arvioinut.
Toinen pointti on vakuutus; jos jotain tapahtuu ja sinun ei pitäisi olla työssä vaan saikulla niin vastuussa on työnantaja joka sallinut saikulla olevan olla työssä.
ei siis määrää sairauslomalle. Ja jos menee töihin sairauslomalla, kaikki vakuutukset toimivat täysin normaalisti, ei mitään eroa siihen, onko sairauslomalla vai ei. Sama pätee siihen, jos menee vuosilomalla töihin vaikka vain käymään, silloinkin vakuutukset ovat voimassa, jos putoaa mappi päähän tai käsi jää printteriin jumiin.
joiden mukaan sairauslomalla ei saa mennä töihin ja että vakuutukset eivät ole muka voimassa: http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/sairauslomalla+saa+menna+toihin/…
näin mulle on sanottu hr-osastolta.