Miksi joillakin laihoilla on selluliittia?
Olen tämän kesän aikana nähnyt useamman laihan naisen rannalla, joilla on selluliittia sekä takapuolessa että reisissä. Ja ovat vielä noin 25 vuotiaaita.
Itse olen kymmenen vuotta vanhempi ja yli kymmenen kiloa painavampi, eikä mulla ole lainkaan selluliittia.
Kommentit (4)
Kudostyyppi on lisäksi huono ja rinnat roikkuvat vaikka olisivat pienet. Huonot geenit siis.
Yksi lääkärituttuni sanoi, että selluliitissa on kyse tietynlaisesta tulehdustilasta elimistössä. Eikä se katso painoa, vaan tosiaan voi tulla laihoillekin.
Kudostyyppi on lisäksi huono ja rinnat roikkuvat vaikka olisivat pienet. Huonot geenit siis.
Mutta sitten aiheeseen. Esim. Diane Nova -merkkiset pillerit aiheuttavat massiivisen määrän selluliittiä sen vuoksi että niissä on todella suuri määrä naishormoneja.
Selluliitin pääasiallinen syy on juuri naishormoneissa.
Itselläni selluliitti onneksi pääosin myös katosi pari vuotta DN:n lopettamisen jälkeen.
selluliittiä. Tivasin asiaa häneltä kun sain pillerien aloittamisen jälkeen puolen vuoden sisällä tosi ruman muhkuraisen ihon ja olen hyvin hoikka (169/52). Gyne myönsi ilman mitään epäröintejä että se on yksi pillerien lieveilmiöistä.
Googlettakaa aiheesta, etenkin englanninkielisiä tutkimuksia. Faktaa näkyy olevan.