Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmuus hukassa

Vierailija
10.07.2012 |

Onko minun äitini ainoa lajissaan? Hän ei juuri ollenkaan auta minua lasten kanssa. Minulla on vaikea elämäntilanne takana ja nyt yh;na yritän sinnitellä. Oma äitini sai paljon apua omilta vanhemmiltaan kun minä olin pieni. Vietin kesät mummolassa. Nyt en osaisi kuvitellakkaan, että lapseni viettäisivät koko kesän mummon hoidossa. Kun menemme kylään, joudumme viemään omat eväät, koska ei hänellä ole mitään varattuna syötäväksi. Ei siis edes näkkileipää.

Tuli mieleen kun sumplin kesän lastenhoitoa, että olispa ihanaa jos lapset voisivat viettää lyhennettyä hoitopäivää ja aloittaa aamu ja iltapäivä mummon hoiteissa. En siis ajatellut että olisivat kokopäiväisesti mummon kanssa.

Ei se minusta mitään kivaa lapsillekkaan jos pelaisivat ja katsoisivat telkkaa kokopäivän. Eihän hyvän hoidon peruste ole se, että Lapset pysyvät elossa. Vaan että olisivat ja puuhastelisivat yhdessä, mutta jotenkin tuntuu että se on liikaa pyydetty.

Vai olenko minä liian vaatelias?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele kantasi että isovanhempien ei tarvitse osallistua lastenhoitoon. Minusta tuo niin kylmä ja tunnevammainen elämänasenne. Ap

mä perustelen sulle vaikka ton näin:

neljä lasta kasvatettu maailmalle, yksi vielä kotona,

ELi ku n musta joskus tulee mummi niin mä hoidan lapsia ainoastaan kun itse jaksan ja haluan.

Sillon olen omani saanut isoksi ilman muiden apuja TODELLAKIN ja aion nauttia vapaista päivistä jos terveys suo.

En todellakaan rupea hoitamaan viiden lapseni lapsia.

Vierailija
42/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kenelläkään ole velvollisuutta hoitaa lapsia, paitsi vanhemmilla. En ymmärrä tätä elämästä nauttimisesta kommenttia. Voi sitä nauttia muutenkin, kuin viinilasi kädessä lentokoneessa. Ettekö te muka nauti lastenne seurasta? Minusta he ovat aivan ihania pieniä ihmisiä ja tuovat aivan valtavati iloa ja rakkautta minun elämääni. Samaten suhde isovanhempien kanssa, iloa ja riemua yhdessäolosta. Kuinka mikään asia voisi olla parempaa? Sanooko sana lähimmäisenrakkaus mitään? Ap

Missä on oma lähimmäisenrakkautesi? Etkö halua elämääsi riemua ja yhdessäoloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo on lapset ihania mutta toiset ei nyt vaan jaksa niitä kovin hyvin. Äitisi ilmeisesti kuuluu näihin ihmisiin. Olitko sinäkin ehkä vahinko?

Vie lapsesi päiväkotiin, siellä on ainakin koulutettua hoitoväkeä, joihin voinet luottaa.

Ei tietenkään kenelläkään ole velvollisuutta hoitaa lapsia, paitsi vanhemmilla.

En ymmärrä tätä elämästä nauttimisesta kommenttia. Voi sitä nauttia muutenkin, kuin viinilasi kädessä lentokoneessa. Ettekö te muka nauti lastenne seurasta? Minusta he ovat aivan ihania pieniä ihmisiä ja tuovat aivan valtavati iloa ja rakkautta minun elämääni. Samaten suhde isovanhempien kanssa, iloa ja riemua yhdessäolosta. Kuinka mikään asia voisi olla parempaa?

Sanooko sana lähimmäisenrakkaus mitään?

Ap

Vierailija
44/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei nyt edes halua nähdä asiaa myös äitinsä kannalta. Ja suuttuu kun ei saa yhtään häntä tukevaa mielipidettä.

Ikävää että yrität vielä verhota omat itsekkäät, kohtuuttomat vaatimuksesi jonkun lähimmäisenrakkauden huuteluun.. Hoidat itse lapsesi kun olet ne hankkinutkin.

Vierailija
45/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhempani ovat eläkkeellä, ja melko sairaita. haluavat kuitenkin vielä pyörittää jonkinlaista maatilaa, jossa me autamme miten pystymme. vastavuoroisesti tyttäremme on siellä kuin kotonaan, ihan aina tervetullut. toki minä haluan pääsääntöisesti olla lapseni kanssa itse, mutta on myöskin selvää, että jos esim. lapsi sairastuu, minä ja mies käydään töissä, ja mummu hoitaa. miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta hakevat viikonloppuhoitoon aina, jos meillä on jotain menoa

Vierailija
46/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitää leskenkin maksaa laskut ja elättää perhettään.

Vierailija
47/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isän vanhemmtkaan hoida lasta? Tai oma isäsi?

Vierailija
48/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kyllä suuttunut, uskomattomia ihmisiä täällä.

Itseasiassa perun sanani - isovanhemmilla on velvollisuus hoitaa lapsenlapsia. Ihan samaten kuin lapsilla on velvollisuus huolehtia ikääntyvistä vanhemmistaan. Sitä varten se perhe on.

Joku voisi kertoa minulle mistä sellaisen ison leskeneläkkeen saa, minäkin haluan sellaisen.

Ja kiitos teille jotka ymmärtivät kantani. Ehkä en osannut ilmaista itseäni niin hyvin kuin haluaisin.

Ap

Vierailija
49/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele kantasi että isovanhempien ei tarvitse osallistua lastenhoitoon. Minusta tuo niin kylmä ja tunnevammainen elämänasenne. Ap

mä perustelen sulle vaikka ton näin:

neljä lasta kasvatettu maailmalle, yksi vielä kotona,

ELi ku n musta joskus tulee mummi niin mä hoidan lapsia ainoastaan kun itse jaksan ja haluan.

Sillon olen omani saanut isoksi ilman muiden apuja TODELLAKIN ja aion nauttia vapaista päivistä jos terveys suo.

En todellakaan rupea hoitamaan viiden lapseni lapsia.

Minulla on myös viisi lasta joista vielä kolme kotona. Ja TODELLAKIN aion hoitaa kaikkia lapsenlapsiani niin paljon kuin pystyn vaikka en ole itse käyttänyt mitään hoitoapua ikinä. Eivät lapset haittaa elämääni yhtään.

Vierailija
50/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä perustelen sulle vaikka ton näin: neljä lasta kasvatettu maailmalle, yksi vielä kotona, ELi ku n musta joskus tulee mummi niin mä hoidan lapsia ainoastaan kun itse jaksan ja haluan. Sillon olen omani saanut isoksi ilman muiden apuja TODELLAKIN ja aion nauttia vapaista päivistä jos terveys suo. En todellakaan rupea hoitamaan viiden lapseni lapsia.

Minulla on myös viisi lasta joista vielä kolme kotona. Ja TODELLAKIN aion hoitaa kaikkia lapsenlapsiani niin paljon kuin pystyn vaikka en ole itse käyttänyt mitään hoitoapua ikinä. Eivät lapset haittaa elämääni yhtään.

eli lapsenlapset ovat aina tervetulleita, koska en anna heidän haitata elämääni. Katson televisiota, rupattelen ystäville, olen netissä ihan kuin muutenkin ja lastenlapset saavat sopeutua siihen, että mikrossa voi lämmittää eineksiä.

Vierailija
51/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen on määrittelyt ja millin? Olisiko vuosisata, vuosikymmen sitten vai milloin?

Kertokaa kaikki tietävät av-mammat.

Vierailija
52/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kyllä suuttunut, uskomattomia ihmisiä täällä. Itseasiassa perun sanani - isovanhemmilla on velvollisuus hoitaa lapsenlapsia. Ihan samaten kuin lapsilla on velvollisuus huolehtia ikääntyvistä vanhemmistaan. Sitä varten se perhe on. Joku voisi kertoa minulle mistä sellaisen ison leskeneläkkeen saa, minäkin haluan sellaisen. Ja kiitos teille jotka ymmärtivät kantani. Ehkä en osannut ilmaista itseäni niin hyvin kuin haluaisin. Ap

ja on aika ankeaa vaatia sitä ainoaa elossaolevaa sukulaistasi ilmaiseksi piikaseksi kotiisi.

Lapsille olisi varmaan parasta, että saisit MLL:n hoitajan säännöllisesti leikittäjäksi ja antaisit isoäidin olla isoäiti eikä äiti.

Vierailija
53/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin silloin kun mulle itselleni se sopii. Pikkulasten hoitaminen on sikaraskasta ja vaivoin jaksoin omat lapseni hoitaa. Kyllä se täytyy silleen mitoittaa, että hommaa sen verran lapsia kuin mitä itse varmasti jaksaa. Nykyään kuitenkin saa tosi paljon hoitoapua mm. päiväkodin muodossa eli ei pahimmassakaan tapauksessa tarvitse jäädä ihan yksin.

Vierailija
54/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en kaikkia viestejä lukenut, mutta ei voi kyllä olettaa että isovanhemmilla olisi velvollisuus mihinkään lastenlasten asioihin, eivät isovanhemmat ole mukana päättämässä lastenlastesi hankkimisesta, ei siitä, miten kasvatetaan jne. Miksi olisi siis VELVOLLISUUS hoitaa.

Ei sinullakaan ole velvollisuutta heistä huolehtia, siitä vaan välit poikki jos siltä tuntuu.

Vierailija
55/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kenelläkään ole velvollisuutta hoitaa lapsia, paitsi vanhemmilla.

En ymmärrä tätä elämästä nauttimisesta kommenttia. Voi sitä nauttia muutenkin, kuin viinilasi kädessä lentokoneessa. Ettekö te muka nauti lastenne seurasta? Minusta he ovat aivan ihania pieniä ihmisiä ja tuovat aivan valtavati iloa ja rakkautta minun elämääni. Samaten suhde isovanhempien kanssa, iloa ja riemua yhdessäolosta. Kuinka mikään asia voisi olla parempaa?

Sanooko sana lähimmäisenrakkaus mitään?

Ap

Vierailija
56/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en kaikkia viestejä lukenut, mutta ei voi kyllä olettaa että isovanhemmilla olisi velvollisuus mihinkään lastenlasten asioihin, eivät isovanhemmat ole mukana päättämässä lastenlastesi hankkimisesta, ei siitä, miten kasvatetaan jne. Miksi olisi siis VELVOLLISUUS hoitaa.

Ei sinullakaan ole velvollisuutta heistä huolehtia, siitä vaan välit poikki jos siltä tuntuu.

Vierailija
57/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa perun sanani - isovanhemmilla on velvollisuus hoitaa lapsenlapsia. Ihan samaten kuin lapsilla on velvollisuus huolehtia ikääntyvistä vanhemmistaan. Sitä varten se perhe on.

Joku voisi kertoa minulle mistä sellaisen ison leskeneläkkeen saa, minäkin haluan sellaisen.

Ja kiitos teille jotka ymmärtivät kantani. Ehkä en osannut ilmaista itseäni niin hyvin kuin haluaisin.

Ap

Vain vanhemmilla vaelvollisuus ei isovanhemmilla. Lain mukaan vanhemmilla on velvollisuus huolehtia lapsistaan, ja ainoastaan silloin kun he eivät tehtävään pysty, voidaan isovanhemmat määrätä huoltajiksi. Parasta varmaan neuvotella omien sukulalaisten kanssa, jos tarvitset apua lastenhoidossa, eikä tuohtua muiden ihmisten mielipiteistä.

Vierailija
58/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme uskomattomia koska emme tue näkemystäsi? Olet uskomaton! Ymmärrän äitiäsi miksi sitä näkkileipääkään ei ole, tuksin sekään sinulle kelpaisi. Olet kiittämätön ihminen jolle saatu apu ei ole riittänyt, sen sijaan vaadit lähes mahdottomia.

Onko sinusta ikääntyvistä vanhemmista huolehtiminen sitä, että viedään sinne lapsenlapset ilostuttamaan aamuin illoin?

Vierailija
59/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole läsnä lapsenlapsillesi. Jokainen taplaa tyylillään. Ja onneksi voimme tehdä niin.

Vierailija
60/70 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanotaan et kesällä parin vkon ajan hoitaisi lapsia 2 h aamulla ja 2 h iltapäivällä. Niin ei se nyt ihan mahottoman paljon ole.

Joku muu asia tässä täytyy tökkiä, kun noin rankasti minua arvostelette.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän