Mitä kaikkea tuolla ensimäisellä neuvolakäynnillä tehtiinkään? (ov)
Esikoinen syntyi 2009 loppuvuodesta, eli noista äitiysneuvoloista on hetki aikaa, enkä kuollaksenikaan muista että mitä ensimäisellä käynnillä tehdään. =D
Pissanäyte otetaan aina, sen muistan, mutta eikai siellä vielä mitään kohdun kokoa mittailla, kun eihän se vielä ole edes niin iso että sen saisi mitattua? o.O
Vähän ot, mutta:
Ehkä hieman ärsyttää jo etukäteen nuo käynnit kun tuota ylipainoa on noin 10kg ja ko. terkka on aika pilkuntarkka kaikessa ja olen varma että saan nyt sen 7kk ajan kuunnella taas sitä että olen ylipainoinen.
Mulla on syömishäiriötaustaa, joten huomauttelut painosta osuu pahemmin kuin "normaaleille" ihmisille.
Ennen kuin huomautatte mitään: Kuntoilen ja "laihdutan" edelleen. Tarkkailen syömisiäni ja liikun edelleen aktiivisesti, kropan viestejä kuunnellen. Jos tulee huono olo, niin lopetan tekemisen. Syön aikalailla suositusten mukaan, 5 ateriaa päivässä, paljon kasviksia ja marjoja sekä proteiinia. =) "Laihduttaminen" on enää sitä että tarkkailen sitä mitä suuhuni laitan. En esim osta jäätelöä, vaan jos tekee mieli herkkuja, ostan kirsikoita tai mansikoita, enkä muutenkaan ahda naamaani kaikkia asioita mitä tekee mieli.
Menipäs tämä nyt avautumiseksi. =D Kiitos jos vastaatte alkuperäiseen kysymykseeni.
Kommentit (3)
Muistaakseni siellä lähinnä jutellaan, punnitsemisen ja pissojen lisäksi. Ultrataan, jos neuvolassa on ultra.
Jos Th huomauttelee painostasi jatkuvasti, voit mielestäni huomauttaa hänelle asiasta, tai pyytää vaihtamaan terkkaa, mikäli se on mahdollista.
Aloitettiin neuvolakortin täyttäminen, määrättiin ekat labrat. Otettiin paino ja verenpaine.
En usko että täällä on neuvolassa ultraa, koko kunta on säästökuurilla. Toisaalta ei siellä vielä mitään näkemistä olekaan, en noista esikoisen np ultristakaan oikein saanut mitään selvää. =D
Toisaalta en vielä haluaisikaan nähdä sikiötä kun tuo keskenmenon riski on vielä aika suuri.
Täälläpäin ei kai ole terkan vaihtaminen mahdollista. Kesällä ainakaan. Luultavasti sanon jos hän siitä painosta joka kerta huomauttaa. Paino on junnannut ennen raskautta samoissa kiloissa jo pitkään, senttejä sensijaan on lähtenyt aika reippaastikin pois.
Onko muuten kenelläkään kyselty sen aiemman äitiyskortin perään? Itse nimittäin heitin sen menemään. Oli todella repaleisessa kunnossa kun esikoinen sai sen käsittelyynsä. Siinä kortissahan oli että se pitäisi säilyttää "seuraavia raskauksia varten".
AP