Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diana Gabaldon - Outlander?

Vierailija
27.09.2014 |

Oletteko lukeneet Diana Gabaldonin kirjoja tai katsoneet Outlander tv-sarjaa?

(Jos joku haluaa katsoa ilmaiseksi: http://www.tubeplus.me/player/2144856/Outlander/)

Kommentit (269)

Vierailija
61/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:51"]

Joko se on tiedossa mitä Jamie oikein hommaa siellä kirjan alussa Clairen ikkunan alla, kun Frank huomaa sen? Ja oliko se Jamie itse vai pelkkä haamu? Ja onko tulevaisuudessa tirkistelevä Jamie nuori vai vanha? Oletteko saaneet selkoa näihin tärkeisiin kysymyksiin? :D :P

[/quote]

Tätä mäkin olen aina ihmetelly!

Vierailija
62/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin tän kirjasarjan 2005. Oih mitä ihanaa rakkautta ja Jamie - täydellinen!!!

Facebookissa on kaikkia fanisivuja tälle kirjasarjalle ja kirjailijalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen maailmansota on juuri ohi, kun Claire ja Frank Randall lähtevät lomalle Frankin esi-isien synnyinseudulle Skotlannin ylämaalle. Sillä aikaa kun Frank tutkii vanhoja papereita, Claire vaeltelee nummilla ja keräilee lääkekasveja. Pahaa aavistamatta Claire astuu muinaisen kivikehän halkeamaan. Yhtäkkiä hän löytää itsensä keskeltä 1700-lukua ja klaanisotien riepomaa Skotlantia.

Clairen on pakko hyväksyä uskomaton tosiasia: hän on siirtynyt ajasta toiseen ja hänestä on tullut muukalainen, sassenach. Pian hän tutustuu punatakkikapteeni Jonathan Randalliin ja moneen muuhun Frankin tarinoista tuttuun aikalaiseen. Frankin esi-isät eivät Clairea kuitenkaan viehätä - sen sijaan salskea nuori skotti alkaa vetää Clairea vastustamattomasti puoleensa. Claire saa pian vakoojan ja noidan leiman otsaansa, siksi oudolta hän sairaanhoitajan taitoineen vaikuttaa. MacKenzien klaanin suojissa hän kokee pakoretken toisensa perään.

Ja pian Claire saa havaita, että hänellä on aviomies yhdellä ja rakastettu toisella vuosisadalla

http://cdon.fi/kirjat/gabaldon,_diana/muukalainen-22108848

Vierailija
64/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:39"]

ekan kauden vika jakso vasta huhtikuussa 2015! Hemmetti.

[/quote]

Siis eikö ne loppupuolen jaksot vasta ala silloin?

Vierailija
65/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä auttaa mun vieroitusoireisiin;

The Scot And The Sassenach: An Outlander Podcast

Aito skottimies, joka ei tunne Dianan kirjoja ennestään ja kirjat tunteva amerikkalainen muukalaisnainen (:D) kommentoivat jokaista sarjan jaksoa ja tekevät sen todella hyvin, koska ovat itse tarinan kerronnan ammattilaisia. Näiden keskustelut on tosi mielenkiintoisia, kuunnelkaa ihmeessa. :)

Vierailija
66/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Scot And The Sassenach: An Outlander Podcast - Episode 0

Tässä ensimmäinen jakso, jossa esittelevät itsensä ja tarinan.

Vierailija
67/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:40"]

Nämä auttaa mun vieroitusoireisiin;

The Scot And The Sassenach: An Outlander Podcast

Aito skottimies, joka ei tunne Dianan kirjoja ennestään ja kirjat tunteva amerikkalainen muukalaisnainen (:D) kommentoivat jokaista sarjan jaksoa ja tekevät sen todella hyvin, koska ovat itse tarinan kerronnan ammattilaisia. Näiden keskustelut on tosi mielenkiintoisia, kuunnelkaa ihmeessa. :)

[/quote]

Iik! Googlailin näitä tyyppejä ja ne on aviopari. Outlanderista tykkäävä skotti kelpais kyllä mullekin...

Vierailija
68/269 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:39"]

ekan kauden vika jakso vasta huhtikuussa 2015! Hemmetti.

[/quote]

Siis eikö ne loppupuolen jaksot vasta ala silloin?

[/quote]
Jep, huhtikuun 7 jatkuu taas.

Vierailija
69/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

·

Vierailija
70/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika mihin puuduttavaan kielikeskusteluun tämä ketju on vajonnut? Tehkää oma kettinki moiselle, olisi mukavaa jos tässä ketjussa juteltaisiin Outlanderista :)

Ja siis omg miten joku voi olla sitä mieltä että hääjakso oli vaivaannuttavaa katseltavaa? Minusta se oli seksikkäintä tv:tä vuosiin! Vaikka rakastankin GoT:ia niin siinä on sellaista seksiä joka ei kiinnosta itseäni millään lailla, ihan merkityksetöntä panemista.

Outlanderissa taas oli ihana seurata Jamien ja Clairen pakkoavioliiton muuttumista ihan aidoksi rakkaudeksi ja haluksi :)

Vierailija
71/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko seuraava kielenjankkaaja vaikkapa lukea ketjun läpi ja vastata esitettyihin kysymyksiin? :) Eniten mua kiinnostaa se, missä järjestyksessä lordi john ja jamie&claire kirjat pitäisi lukea, että tapahtumat olisivat öh.. "oikeassa järjestyksessä"? Ensin tietenkin Muukalainen, mutta missä välissä kannattaa hypätä Lordi Johniin?

Vierailija
72/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lukenut julkaisujärjestyksessä, ja se toimii ainakin. Tarina selviää silloin siinä järjestyksessä kuin kirjailija on sen ajatellut selviävän. Esim. Scottish Prisonerissa taisi tulla sellaista tietoa, joka tietysti Jamien aikajanassa oli ennen myöhempien Jamie&Claire-kirjojen tapahtumia, mutta koska kirja on kirjoitettu myöhemmin kuin nuo Jamie&Claire-kirjat, niin kirjailija tietenkään ei viittaa niihin mitenkään.

Vierailija
73/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 04:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:33"][/quote] Onneksi Sam Heughan on näytellyt homoseksikohtauksia aiemminkin. [/quote] Kröhöm. Luin oman kommenttini ja kuulostipa vajaalta. :/ Ei siis sillä että homoseksin ja raiskauksen välillä olisi yhtäläisyysmerkki. [/quote] Mitäköhän Samin työsopparissa lukee alastomuudesta, toivottavasti nähdään muutakin kuin paljas peba!? Ja ainakaan Samin ei tarvitse turhaa "jännittää" intiimiä kohtausta toisen miehen kanssa, jos on tehnyt niitä ennenkin. Tobias Menzies, taas... :P Toisaalta jaksot on jo varmaan kuvattu ja koko homma purkissa.

[/quote]En kyllä osaa nähdä noita Randallin ja Jamien välisiä kohtauksia mitenkään "intiimeinä" tai "homomaisina". Kyseessä on väkivalta ja raiskaus, ei mikään kiihkeä seksikohtaus. Jamieta on jo ainakin ruoskittu tässä vaiheessa, sekin väkivallan uhrina olemista. 

Vierailija
74/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 04:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:33"][/quote] Onneksi Sam Heughan on näytellyt homoseksikohtauksia aiemminkin. [/quote] Kröhöm. Luin oman kommenttini ja kuulostipa vajaalta. :/ Ei siis sillä että homoseksin ja raiskauksen välillä olisi yhtäläisyysmerkki. [/quote] Mitäköhän Samin työsopparissa lukee alastomuudesta, toivottavasti nähdään muutakin kuin paljas peba!? Ja ainakaan Samin ei tarvitse turhaa "jännittää" intiimiä kohtausta toisen miehen kanssa, jos on tehnyt niitä ennenkin. Tobias Menzies, taas... :P Toisaalta jaksot on jo varmaan kuvattu ja koko homma purkissa.

[/quote]En kyllä osaa nähdä noita Randallin ja Jamien välisiä kohtauksia mitenkään "intiimeinä" tai "homomaisina". Kyseessä on väkivalta ja raiskaus, ei mikään kiihkeä seksikohtaus. Jamieta on jo ainakin ruoskittu tässä vaiheessa, sekin väkivallan uhrina olemista. 
[/quote]
Lähinnä ajattelen itse 'kuvaushetkeä' todella intiiminä.

Vierailija
75/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö randall kieroutuneella tavalla koe rakastelevansa jamiea? Eikö se kirjassa ollut välillä hellä, välillä raju.

Vierailija
76/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, sori! Ihan vaan viimeinen kielikommentti.
Itse luen ihan mitä vain mieluiten omalla kielelläni, koska vieras kieli on aina vieras kieli ja tekstiin pääsen ihan eri tavalla sisään, kun se on äidinkieltäni. Sori vielä..! :x

Vierailija
77/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:33"][/quote]
Onneksi Sam Heughan on näytellyt homoseksikohtauksia aiemminkin.
[/quote]
Kröhöm. Luin oman kommenttini ja kuulostipa vajaalta. :/ Ei siis sillä että homoseksin ja raiskauksen välillä olisi yhtäläisyysmerkki.
[/quote]
Mitäköhän Samin työsopparissa lukee alastomuudesta, toivottavasti nähdään muutakin kuin paljas peba!? Ja ainakaan Samin ei tarvitse turhaa "jännittää" intiimiä kohtausta toisen miehen kanssa, jos on tehnyt niitä ennenkin. Tobias Menzies, taas... :P Toisaalta jaksot on jo varmaan kuvattu ja koko homma purkissa.

Vierailija
78/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
79/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:41"]

Ja eikö randall kieroutuneella tavalla koe rakastelevansa jamiea? Eikö se kirjassa ollut välillä hellä, välillä raju.

[/quote]
Ja sekoitti Jamienkin pään tuomalla mielikuvan Clairesta raiskaustilanteeseen :/
Mua oikeasti ahdistaa mitä kaikkea hirveyksiä Jamie joutuu kokemaan kauden viimeisissä jaksoissa. Jo se ruoskinta meinasi olla liikaa meikäläiselle...jotenkin luettuna ne asiat oli helpompi kestää kuin katsottuna.

Vierailija
80/269 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 05:05"]

# Sori superohis mutta löysin IHANAN Tobias Menzies leffatrailerin! Onko kukaan nähnyt leffaa Forget Me Not, 2010??? Apua tää tyyppi on niin mun uus märkä päiväuni. <3<3

[/quote]
Tobias on kyllä kuuma ja loistava näyttelijä myös! BJR on hyytävä :/ Emmy-nominaatioita sun muita odotellessa :)