Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diana Gabaldon - Outlander?

Vierailija
27.09.2014 |

Oletteko lukeneet Diana Gabaldonin kirjoja tai katsoneet Outlander tv-sarjaa?

(Jos joku haluaa katsoa ilmaiseksi: http://www.tubeplus.me/player/2144856/Outlander/)

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:58"]

No voi herranjumala! Tottakai kysyin koska seuraava kirja tulee suomeksi! En minä jaksa mitään englanniksi alkaa lukea. Englantia kyllä ymmärrän hyvinkin, mutta paremmin puhuttuna, englanniksi luettuna tuo olisi aika vaivalloista, kuten joku sanoikin, on sanoja joita ei tiedä kuitenkaan.

[/quote]Mitä ihmettä? En nyt viitsi hyvää ketjua pilata sinun kanssasi tappelemiseen, mutta kyllä yleensä useimmat alle 40-vuotiaat pystyvät lukemaan enkunkielisiä kirjoja ongelmitta, ainakin minun ystäväpiirissäni. Eri asia sitten vanhempi sukupolvi, tai pelkän peruskoulun käyneet. Jos kysyt suomennoksen perään, niin sano että kaipaat suomennosta. 

Vierailija
42/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:24"]

Vähän ohi aiheen, mutta kirjojahan on ilmestynyt nyt mitä, 7? Mitä olette pitäneet vaikka parista viimeisestä? Mielestäni kaksi ensimmäistä ovat parhaita, kolmas ja neljäskin ovat hyviä mutta sarjan edetessä mielenkiinto vähän laantuu, ainakin itselläni.

[/quote]Niitä on kahdeksan. 
Pidän Briannasta ja Rogerista, mutta en ollenkaan jaksaisi niitä Hunterin sisaruksia ja Willietä ja muita samaan kuvioon kuuluvia nuoria, enkä Amerikan vallankumousta.

[/quote]

Tämä on kyllä ongelma niissä myöhemmissä kirjoissa. Sakkia on niin paljon, että tarinat hajoaa ja kaikki henkilöt jää etäiseksi. En tiedä toimiiko telkkarissa paremmin. Ja tosiaan, Jamie ois voinu pysyä ikuisesti nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wedding episode (tv-sarjassa siis) oli kuuma! Jostain syystä katsoin sen toiseenkin kertaan...heh. Ja minun mielestäni Sam Heughan on loistava Jamie! Pelkäsin etukäteen sitä valintaa mutta mieshän on ilmetty JAMMF :D

Vierailija
44/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:56"]Tässä Ylen tietoa asiasta, toukokuussa 2015 on tulossa, torstai-iltaisin klo 21. https://www.facebook.com/suomenyleisradio/posts/10152433003446902?comment_id=10152435787946902&offset=0&total_comments=7
[/quote]
Ihanaa ihanaa I-HA-NAA!!!
Sori...
[/quote]
I'm so happy and exited! !!!

Vierailija
45/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:58"]

No voi herranjumala! Tottakai kysyin koska seuraava kirja tulee suomeksi! En minä jaksa mitään englanniksi alkaa lukea. Englantia kyllä ymmärrän hyvinkin, mutta paremmin puhuttuna, englanniksi luettuna tuo olisi aika vaivalloista, kuten joku sanoikin, on sanoja joita ei tiedä kuitenkaan.

[/quote]Mitä ihmettä? En nyt viitsi hyvää ketjua pilata sinun kanssasi tappelemiseen, mutta kyllä yleensä useimmat alle 40-vuotiaat pystyvät lukemaan enkunkielisiä kirjoja ongelmitta, ainakin minun ystäväpiirissäni. Eri asia sitten vanhempi sukupolvi, tai pelkän peruskoulun käyneet. Jos kysyt suomennoksen perään, niin sano että kaipaat suomennosta. 

[/quote]

No minä juuri torstaina täytin 40v. joten varmaan olen sitten niin vanhanaikainen kun haluan lukea kirjat omalla äidinkielelläni, ja ostaa ne hyllyyni myös sillä kielellä. 

Vierailija
47/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tää taas joku tissejä, tussuja ja nussimisia ruutuun vyöryttävä sarja?

Vierailija
48/269 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:37"]Onkos tää taas joku tissejä, tussuja ja nussimisia ruutuun vyöryttävä sarja?
[/quote]
Ei vaan kertoo naisesta, joka humpsahtaa vahingossa 40-luvulta 1700-luvulle, yrittää päästä takaisin omaan aikaansa, joutuu pakkoavioliittoon ja lopulta rakastuu. Tapahtumat sijoittuvat tarinan alussa Skotlantiin. Sisältää historiaa, seikkailua, väkivaltaa ja ylläripylläri seksiä.

Vierailija
49/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ja katsonut sarjaa, paras sarja pitkään aikaan, ihan loistava.

Vierailija
50/269 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja romantiikkaa!

Vierailija
51/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ja seuraan sarjaa toisaalta ;) Ensimmäinen kirja uudelleenluvussa samaan tahtiin tv-sarjan kanssa.

Vierailija
52/269 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:41"]En aio edes katsoa sarjaa, mielestäni sekä Jamie että Claire ovat niiiin väärän näköisiä :D. Kirjojen perusteella Jamien pitäisi olla kaksi kertaa tuon näyttelijän kokoinen, hiukset ovat väärän väriset, eikä Clairella ole noin tummia hiuksia. Pöh. Eniten tuo Jamie tökki.  Minusta taas on ihanaa, että kirjojen Jamie vanheni, häneen tuli sellaista elämänkokemuksen myötä tulevaa lisäkarismaa ;) [/quote] Sam Heughan on 191 cm pitkä, Jamienko pitäisi olla kaksi kertaa tuon kokoinen? Ja hiukset on värjätty ainakin kirjailijan itsensä hyväksymään sävyyn. :D Suosittelen katsomaan, saattaisit ihastua...niin minäkin tein ;)

[/quote]

Leveyssuunnassa lähinnä ajattelin, on niin kuikelo mies, toisin kuin mielikuvani Jamiesta. Kai se on sitten vilkaistava, jos se on muillekin kelvannut ;)

Vierailija
53/269 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin ole kauhean suosittu kirjasarja ainakaan tällä palstalla... xD
Kysymys teille, jotka kirjoja fanitatte: milloin ja miten löysitte kirjat ensimmäisen kerran? Ja aloititteko lukemisen ensimmäisestä osasta?

Vierailija
54/269 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt todella paljon Lordi John -kirjoista, muita en ole DG:lta vielä lukenutkaan. Jännittäviä tarinoita, kiinnostava historiallinen kuvaus, gayromantiikkaa ja vähän enemmänkin, ja ehkä se Johnin kokema ulkopuolisuuden tunne kolahtaa tänne. En oikeastaan haluaisi nähdä kenenkään esittävän Johnia, koska voisi olla plääh-kokemus.

Jotain Outlander-romaania aloitin, mutta ei ollut aikaa paneutua, teksti vaikutti kyllä ihan hyvältä. Saatan hyvinkin palata asiaan, kun duunit helpottavat.

Vierailija
55/269 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 03:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:19"]Sarja on tosi hyvä! Mutta kannattaa katsoa omana kokonaisuutenaan, eikä esim. odottaa että Claire näyttäisi siltä miltä sinun mielestäsi Clairen tulisi näyttää. [/quote] Mä en pääse yli Clairen höpinöistä! Miksi ihmeessä sen pitää selostaa joka ikinen sekunti. En usko edes unissani että ihmiset jaksaa seurata sarjaa jos eivät ole lukeneet kirjoja ja rakasta niitä. Musta tuntuu että sarjan tekijät pitää katsojia tyhminä.

[/quote]
Sarjalla on massoittain faneja ympäri maailmaa jo nyt, toki osa on näitä hc-kirjafaneja mutta paljon myös uusia, kirjoista mitään tietämättömiä katsojia. Suurinta mielenkiintoa varmaan herättää loistava pääosanesittäjä Sam Heughan. Se mies on syntynyt esittämään Jamie Fraseria, fanitan täysillä :D

Vierailija
56/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se on tiedossa mitä Jamie oikein hommaa siellä kirjan alussa Clairen ikkunan alla, kun Frank huomaa sen? Ja oliko se Jamie itse vai pelkkä haamu? Ja onko tulevaisuudessa tirkistelevä Jamie nuori vai vanha? Oletteko saaneet selkoa näihin tärkeisiin kysymyksiin? :D :P

Vierailija
57/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#83 Lordi John kirjoissa ''gayromantiikkaa ja vähän enemmänkin'' tarkoittaako se sitä että lordin rakkaus- (lue: seksi)elämä on yhtä mehukasta kuin Clairen ja Jamien?

Vierailija
58/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:51"]

Joko se on tiedossa mitä Jamie oikein hommaa siellä kirjan alussa Clairen ikkunan alla, kun Frank huomaa sen? Ja oliko se Jamie itse vai pelkkä haamu? Ja onko tulevaisuudessa tirkistelevä Jamie nuori vai vanha? Oletteko saaneet selkoa näihin tärkeisiin kysymyksiin? :D :P

[/quote]

Diana kertoo vastaukset noihin vasta viimeisessä kirjassa, joten odotetaan.

Vierailija
59/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Diana kertoo vastaukset noihin vasta viimeisessä kirjassa, joten odotetaan.

[/quote]

Hyi mua, mutta kauhulla silti mietin... entäs, jos se ei ehdi kirjoittaa sarjaa loppuun. Eikö se ole jo päälle 60?

Vierailija
60/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kauden vika jakso vasta huhtikuussa 2015!

Hemmetti.