Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diana Gabaldon - Outlander?

Vierailija
27.09.2014 |

Oletteko lukeneet Diana Gabaldonin kirjoja tai katsoneet Outlander tv-sarjaa?

(Jos joku haluaa katsoa ilmaiseksi: http://www.tubeplus.me/player/2144856/Outlander/)

Kommentit (269)

Vierailija
201/269 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin lukemaan kirjoja teini-iässä, kun äitini oli saanut 5. kirjan lahjaksi, eikä koskenutkaan siihen.
Kirjan takakannessa ei mainittu, että kyseessä on sarja ja kirjaa lukiessa ihmettelin, että onpas töksähtävä alku ja omituinen juoni. Myöhemmin luin kaikki kirjat järjestyksessä ja 1. osaa luen vieläkin jatkuvasti uudestaan, siihen ei kyllästy ikinä.

Vierailija
202/269 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:27"]... Jenny, oletko se sinä?
[/quote]
Jenny Frasier?
[/quote]
Takoitit varmaan Jenny Murray..?
[/quote]
Toki... :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/269 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sam Heughan on todella suloinen - se vaikuttaa jopa vähän ujolta. :) Jenkeissä kuulemman jotkut katsojista pitävät sitä ihan vääränä rooliin, koska kuvittelevat sitä homoksi.

Vierailija
204/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:24"]

No mun oma mummo rakastaa näitä ja sen ystävät myös. :) Mutta varmasti monen ikäistä porukkaa faneista löytyy.

[/quote]

Mun mielestä nämä on kaiken ikäisten kirjoja, tai no ei lasten, mutta kaikkien muiden.

On aina mukavaa tavata toinen outlander fani, ja juttua riittää, vaikka muuten ei olisikaan mitään yhteistä iän yms. puolesta.

Vierailija
205/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:08"]

No eiköhän suurin osa immeisistä kuitenkin osta kirjansa mieluummin omalle äidinkielelleen käännettynä. Toki kirja silti on olemassa. :D

[/quote]

Mun mielestä suurin osa lukee kyllä englanniksi kirjat, vai olenko väärässä? Itse en lue ikinä käännöksiä englannista ja ruotsista.

Yritin kerran lukea suomeksi black dagger brotherhood (kyllä, luen oikein paljon ns. roskakirjallisuutta) kirjaa, ja meinasin kuolla nauruun, se kääntäminen toi jonkun kamalan koomisen vivahteen siihen. Traumatisoivaa.

[/quote]

Minä taas en tunne ketään joka ei lukisi suomeksi käännettynä. Tyttäreni (20v.) lukee joskus englanniksi. Mutta kyllä se minun ikäluokassani on harvinaista, eihän kaikki edes lue kirjoja ylipäätäänkään. Äitini ei pysty edes kauniita ja rohkeita katsomaan ilman tekstejä (59v.) 

Mahtaneeko kirjakaupat Suomessa myydä enemmän suomenkielisiä teoksia kuin muun kielisiä?

Vierailija
206/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:29"]

Minä taas en tunne ketään joka ei lukisi suomeksi käännettynä. Tyttäreni (20v.) lukee joskus englanniksi. Mutta kyllä se minun ikäluokassani on harvinaista, eihän kaikki edes lue kirjoja ylipäätäänkään. Äitini ei pysty edes kauniita ja rohkeita katsomaan ilman tekstejä (59v.) 

Mahtaneeko kirjakaupat Suomessa myydä enemmän suomenkielisiä teoksia kuin muun kielisiä?

[/quote]

Tuosta en kyllä tiedä, olen tilannut jo niin kauan kaikki kirjat ad libriksen ja bookdepositoryn kautta etten ole esim. suomalaisessa käynyt, akateemisessa kyllä joskus, mutta siellähän on hyvä valikoima muilla kielillä.

Ad libriksesta ainakin löytyy melkolailla kaikki alkuperäiskielellä, mutta sehän on kai ruotsalainen kauppa.

Vierailija
207/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"]On aina mukavaa tavata toinen outlander fani, ja juttua riittää, vaikka muuten ei olisikaan mitään yhteistä iän yms. puolesta.
[/quote]
Oletko tavannut paljonkin kirjafaneja? Mä en ole ikinä edes nähnyt että näitä olisi mainostettu missään.

Vierailija
208/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"]On aina mukavaa tavata toinen outlander fani, ja juttua riittää, vaikka muuten ei olisikaan mitään yhteistä iän yms. puolesta.
[/quote]
Oletko tavannut paljonkin kirjafaneja? Mä en ole ikinä edes nähnyt että näitä olisi mainostettu missään.
[/quote]
Selkokielellä siis; kukaan mun tuttavapiirissä ei ole koskaan kuullutkaan Diana Gabaldonista.

Vierailija
209/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ollut kuullut kirjailista ennen tämän tv-sarjan alkua. 7. jakso oli kyllä vaivaannuttavaa katseltavaa... ovatko ne kirjatkin täynnä pelkkää paneskelua?

Vierailija
210/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:24"]Minäkään en ollut kuullut kirjailista ennen tämän tv-sarjan alkua. 7. jakso oli kyllä vaivaannuttavaa katseltavaa... ovatko ne kirjatkin täynnä pelkkää paneskelua?
[/quote]
Kirjat on täynnä seksiä, mutta kirjoissa se toimii paremmin kuin tv:ssä. Hääyö herätti mussa lähinnä myötähäpeää näyttelijöitä ja sarjan tekijöitä kohtaan, koska toteutus oli niin huono ja täysin erilainen kuin kirjassa. Olin odottanut juuri sitä jaksoa ja oli ihan järkyttävä pettymys!

Vierailija
211/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:12"]

Mun mielestä suurin osa lukee kyllä englanniksi kirjat, vai olenko väärässä? Itse en lue ikinä käännöksiä englannista ja ruotsista.
[/quote]
Mielenkiintoista, että peilaat muita ihmisiä _omiin_ lukutottumuksiisi.

Vierailija
212/269 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tv-Clairesta; yläluokkainen hienohelmabimbo, kiroilu on täysin epäuskottavaa ja vahvan ja fiksun naisen sijaan vaikuttaa tyhmältä ja pelokkaalta (hääyö!). Geillis Duncan puolestaan on herkullinen pahis. Odotan ihan onnessani noitaroviota. :D

Ron D. Mooren kertoman perusteella Clairen näyttelijä valittiin viimeisenä. Aika oli loppumassa kesken ja kuvausten piti alkaa, eli taisivat valita hätäpaniikissa jonkun viimeisistä ehdokkaista, jolla sentään synkkasi Jamien kanssa. Viis siitä, ettei nainen edes ole näyttelijä vaan ex-malli. :/

Vierailija
213/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:24"]

Minäkään en ollut kuullut kirjailista ennen tämän tv-sarjan alkua. 7. jakso oli kyllä vaivaannuttavaa katseltavaa... ovatko ne kirjatkin täynnä pelkkää paneskelua?

[/quote]

Kovasti tuntuu tv-sarjan tekijöitä kiinnostavan raiskaus tai siis raiskauksenyritys-kohtausten filmaamiset...

Vierailija
214/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:12"] Mun mielestä suurin osa lukee kyllä englanniksi kirjat, vai olenko väärässä? Itse en lue ikinä käännöksiä englannista ja ruotsista. [/quote] Mielenkiintoista, että peilaat muita ihmisiä _omiin_ lukutottumuksiisi.

[/quote]

?

Kaikki tuttavani lukevat kyllä mieluiten alkuperäiskielellä, samoin suurin osa perheestäni ja suvustani, mikä siinä on outoa ja itseni peilaamista?

Vierailija
215/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"]On aina mukavaa tavata toinen outlander fani, ja juttua riittää, vaikka muuten ei olisikaan mitään yhteistä iän yms. puolesta. [/quote] Oletko tavannut paljonkin kirjafaneja? Mä en ole ikinä edes nähnyt että näitä olisi mainostettu missään.

[/quote]

Joo, olen kyllä, hauskin oli edinburghissa lomalla, kun käytiin rosslynissa.

En minäkään muista, että aikoinaan outlanderia olisi mainostettu paljon, löysin ekan outlanderini aikoinaan sattumalta. Nykyäänhän monet löytää kirjoja goodreadsin ja muiden vastaavien sivujen kautta.

Vierailija
216/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tätä sarjaa voi katsoa? Linkki ei  ainakaan toimi :(

Vierailija
217/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"]On aina mukavaa tavata toinen outlander fani, ja juttua riittää, vaikka muuten ei olisikaan mitään yhteistä iän yms. puolesta. [/quote] Oletko tavannut paljonkin kirjafaneja? Mä en ole ikinä edes nähnyt että näitä olisi mainostettu missään.

[/quote]

Joo, olen kyllä, hauskin oli edinburghissa lomalla, kun käytiin rosslynissa.

En minäkään muista, että aikoinaan outlanderia olisi mainostettu paljon, löysin ekan outlanderini aikoinaan sattumalta. Nykyäänhän monet löytää kirjoja goodreadsin ja muiden vastaavien sivujen kautta.
[/quote]
Hih, tarkoitin lähinnä Suomessa.

Vierailija
218/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:30"]Mistä tätä sarjaa voi katsoa? Linkki ei  ainakaan toimi :(
[/quote]
Tässä toinen http://watchseries.lt/serie/Outlander_(2014)

Vierailija
219/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Copy pastella toimii...

Vierailija
220/269 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:12"] Mun mielestä suurin osa lukee kyllä englanniksi kirjat, vai olenko väärässä? Itse en lue ikinä käännöksiä englannista ja ruotsista. [/quote] Mielenkiintoista, että peilaat muita ihmisiä _omiin_ lukutottumuksiisi.

[/quote]

?

Kaikki tuttavani lukevat kyllä mieluiten alkuperäiskielellä, samoin suurin osa perheestäni ja suvustani, mikä siinä on outoa ja itseni peilaamista?
[/quote]
Mistä päin olet kotoisin ja oletteko kaksikielisiä?