Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diana Gabaldon - Outlander?

Vierailija
27.09.2014 |

Oletteko lukeneet Diana Gabaldonin kirjoja tai katsoneet Outlander tv-sarjaa?

(Jos joku haluaa katsoa ilmaiseksi: http://www.tubeplus.me/player/2144856/Outlander/)

Kommentit (269)

Vierailija
1/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka on pettynyt tv sarjaan? Sam Heughan on ulkonäön puolesta ihan passeli Jamie, mutta Clairen ulkomuotoon olen pettynyt (kuvittelin aina mielessäni rooliin Rachel Weiszin :D). Ulkonäköseikat olis muuten ihan yhdentekeviä, mutta molemmilta näyttelijöiltä puuttuu karisma. Enkä ole ihan vakuuttunut niistä näyttelijän taidoistakaan, jos vertaa muihin sarjan näyttelijöihin, jotka suoriutuvat rooleissaan loistavasti.

Vierailija
2/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut katsoa sarjaa, koska kirja on aivan loistava. Odotukset sen verran korkealla, että sarjan on oltava loistava jotta vastaisi kuvitelmiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kirjoja, ja rakastan sarjaa! Ensimmäisen jakson aikana olin vähän epäilevä, kun Claire ei oikein vastannut mielikuviani, mutta hyvin nopeasti totuin häneen, ja hänestä tuli Claire. Hyvin näytelty ja kirjoitettu sarja.

Vierailija
4/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kaikki kirjat, pitääpä katsoa sarjaa kun ehdin. Odotan että koska ilmestyisi seuraava kirja..?

Vierailija
5/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kirja oli hyvä. Muut oli vähän semmosia "täytyy kirjoittaa tuhat sivua että saa rahaa". En tiennyt tuosta sarjasta. Kiitos vinkistä.

Vierailija
6/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:12"]

Olen lukenut kaikki kirjat, pitääpä katsoa sarjaa kun ehdin. Odotan että koska ilmestyisi seuraava kirja..?

[/quote]Lokakuussa ilmestyy suomeksi Sydänverelläni kirjoitettu.

Vierailija
7/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja on tosi hyvä! Mutta kannattaa katsoa omana kokonaisuutenaan, eikä esim. odottaa että Claire näyttäisi siltä miltä sinun mielestäsi Clairen tulisi näyttää.

Vierailija
8/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ei varmaan muutamaan vuoteen, vastahan viimeisin tuli pari kuukautta takaperin. Neljän tai viiden vuoden välein nuo yleensä näyttävät ilmestyvän, ja välissä sitten jotain Lord John -kirjoja. Eli jos tuon kaavan mukaan mennään, niin seuraava tulisi 2018 tai 2019.

Vierailija
9/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:18"]

[/quote]Lokakuussa ilmestyy suomeksi Sydänverelläni kirjoitettu.

[/quote]

UUuuu :)

Vierailija
10/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut niitä lordi john -kirjoja? Onko niissä ihan eri ihmiset ja kuka se john oikein on??? Olen kirjat joskus lukenut ja ymmärtääkseni se on englantilainen sotilas(?), joka on homo ja super rakastunut Jamie:n. Mutta miksi ihmeessä Jamie kaveeraa sen kanssa ja miten ne on tutustuneet?

Vierailija
11/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:35"]Onko kukaan lukenut niitä lordi john -kirjoja? Onko niissä ihan eri ihmiset ja kuka se john oikein on??? Olen kirjat joskus lukenut ja ymmärtääkseni se on englantilainen sotilas(?), joka on homo ja super rakastunut Jamie:n. Mutta miksi ihmeessä Jamie kaveeraa sen kanssa ja miten ne on tutustuneet?
[/quote]
Siis en niitä johnista kertovia kirjoja ole lukenut, vaan clairesta & jamiesta <3 :D

Vierailija
12/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:35"]

Onko kukaan lukenut niitä lordi john -kirjoja? Onko niissä ihan eri ihmiset ja kuka se john oikein on??? Olen kirjat joskus lukenut ja ymmärtääkseni se on englantilainen sotilas(?), joka on homo ja super rakastunut Jamie:n. Mutta miksi ihmeessä Jamie kaveeraa sen kanssa ja miten ne on tutustuneet?

[/quote]Kyllähän John esiintyy niissä Jamien ja Clairen kirjoissakin vaikka kuinka paljon? No ensimmäistä kertaa tapasivat kun John oli ehkä jotain 15-vuotias ja englantilainen sotilas, John luuli Clairen olevan skottien vankina ja yritti pelastaa hänet, mutta skotit nappasivat kiinni, ja Jamie feikkasi aikovansa raiskata Clairen, jotta sai Johnin kertomaan kaiken sotilaista joiden kanssa oli liikkeellä. Sitten Cullodenin jälkeen Jamieta oltiin ampumassa muiden skottivankien kanssa, kun Johnin isoveli Hal (Lordi Melton) tunnisti Jamien ja toimitti tämän kotiin, pahasti haavoittuneena. Sitten kun Jamie vuosia myöhemmin joutui vankilaan muiden skottikapinallisten kanssa, niin John tuli sinne vankilanjohtajaksi, ja siitä se ystävyys pikkuhiljaa alkoi rakentua. Myöhemmin John hoiteli Jamien m.m. Helwateriin rengiksi, jossa Jamie saattoi sen talon tytön raskaaksi vastoin omaa tahtoaan, ja siitä syntyi Willie. Willien kasvatti hänen tätinsä, jonka kanssa John myöhemmin meni naimisiin. Ja kun vaimo kuoli, Johnista tuli Willien ainoa huoltaja ja kasvatti-isä. Hänen kanssaan Willie sitten teininä kävi kylässä Fraser's Ridgessä.

Vierailija
13/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Ok nyt kun luin tuon viestin, älysin jopa muistavani nuo kohdat :D Mä en silti älyä miten jamie voi kaveerata englantilaisen homon kanssa, vaikka randall raiskasi sen.

Vierailija
14/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jokin aika sitten lukemaan ekaa osaa englanniksi. En ole hirveästi englanniksi kirjoja lukenut, jonkin verran kyllä, mutta tuntuu että siinä on aika paljon vaikeita sanoja, joita saa koko ajan olla tarkistamassa sanakirjasta. Sellaisiakin sanoja, joille olisi kyllä tunnetumpikin tai yleisempikin vaihtoehto.

Vierailija
15/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-sarja on ihan hyvä, mutta "tempo" tuntuu ehkä vähän hitaalta. Tähän mennessä useimmat jakso ovat päättyneet täydelliseen ANTI-cliffhangeriin ja ja olin kuvitellut, että tahti ja juoni tiivistyisi ja lähtisi kunnolla käyntiin hääyön jälkeen, mutta tämän viikon jakson jälkeen seuraa 7kk tauko!?

Vierailija
16/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:15"]Sellaisiakin sanoja, joille olisi kyllä tunnetumpikin tai yleisempikin vaihtoehto.
[/quote]
Kieli johtuu varmaankin ajanjaksoon ja tapahtumapaikkaan liittyvistä seikoista.

Vierailija
17/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta kirjojahan on ilmestynyt nyt mitä, 7? Mitä olette pitäneet vaikka parista viimeisestä? Mielestäni kaksi ensimmäistä ovat parhaita, kolmas ja neljäskin ovat hyviä mutta sarjan edetessä mielenkiinto vähän laantuu, ainakin itselläni.

Vierailija
18/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tajua tuota taukoa ollenkaan!

Vierailija
19/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Jenny, oletko se sinä?

Vierailija
20/269 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:24"]Vähän ohi aiheen, mutta kirjojahan on ilmestynyt nyt mitä, 7? Mitä olette pitäneet vaikka parista viimeisestä? Mielestäni kaksi ensimmäistä ovat parhaita, kolmas ja neljäskin ovat hyviä mutta sarjan edetessä mielenkiinto vähän laantuu, ainakin itselläni.
[/quote]
Mua rupes kyrsiin siinä vaiheessa kun brianna ja sen mies ilmestyivät. Olen ihan liian kuumana "nuoreen jamieen" , enkä halua lukea sen lapsenlapsista. :/