Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PPH:t - oman työn sitovuudesta

Vierailija
25.06.2012 |

Olen useammasta paikasta nyt lukenut, kuinka pph:t pitävät hankalana sitä, kuinka oma työ sitoo. Ei pääse pankkiin eikä lääkäriin, kun hoitolapset ovat siinä.

Tai että aamulla pitää olla hereillä jo esim. kuudelta, kun hoitolapset saattavat tulla jo vaikka 6.30.

En jotenkin ymmärrä tätä. Monta työtä olen elämässäni tehnyt, enkä yhdestäkään ole päässyt kesken päivän pankkiin asioitani hoitelemaan.

Jokaisessa työssä on myös pitänyt herätä aamulla ja laittaa itsensä kuntoon ennen kuin työt ovat alkaneet.

Miten tämä on pph:lle rasittavampaa kuin muille?

Onko kyse vain siitä, että sitä ei oikeastaan tajua olevansa töissä, kun tekee töitä kotonaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin tuon kyllä oikeasti raskaana. Ensinnäkin perhepäivähoitajan palkka on verrattain huono ja kai se työ vertautuu omien lasten hoitoon. Kyllähän sitä nyt pankkiin pääse oman lapsen kanssa ja lääkärillekin (vähän vaivasta riippuen tosin).

Ja minä olen kyllä useista töistäni pystynyt hoitamaan tuollaiset asiat kesken päivän. Nykyisestäkin pystyn vaikka en kyllä oikein ehdikään kun ylitöitä tulee kovasti muutenkin mutta siis kun on välttämätön asia niin ehdin sen kyllä hyvin hoitaa.

Kyllä musta pph:n työ on aika sitovaa. Olen itsekin sitä välillä harkinnut.

Vierailija
2/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on kellokortilla ihan mahdollisuus hoitaa oma asia kesken työpäivän jolloin sitä ei lasketa työaikaan. En siis lusmuile asioillani työajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen kanssa sitä ehkä lähtisi asioilleen vaikka sinne pankkiin.

Ap:lla on neljä lasta. Niinä vuosina, kun olen ollut heidän kanssaan kotona, olen kyllä välttänyt viimeiseen asti mihinkään toimistoon tai virastoon menemistä heidän kanssaan.

Vierailija
4/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 4(2omaa ja 2 hoidossa) lasta ja hoito ajat 7-17. Oli tosi vaikea mennä vaikka pankkiin kaikkien kanssa. Ja viiden jälkeen se harvoin onnistu. Lopetin juuri pph:n hommat ja kun palaan normitöihin mulla loppu työt välillä jo klo.15. Lisäksi voin esim. oman lapsen neuvolakäynnin ajaksi ottaa vapaata järjestelemällä työaikoja. Pph:na ei pystynyt koska vanhemmat ei voineet joustaa omista työajoistaan.

Vierailija
5/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika on yleensä pitkä, esim. Minulla yksityisenä eka tulee seitsemältä ja viimeinen haetaan viideltä. Harvemmin nyt tulee johonkin pankkiin asiaa mutta eipä sinne noiden työaikojen puitteessa ehtisi ilman lapsia ja lasten kanssa en voi mennä, liian pitkä matka kävellä eikä autoa mihin kaikki mahtuisivat. Lääkäriin/hammaslääkäriin on joskus pakko mennä mutta ei niitäkään aikoja kunnallisella puolella jaeta ennen seitsemää tai viiden jälkeen.

Toki voi vanhempia pyytää hakemaan kesken päivän mutta siinäkin on sumplimista että neljän eri perheen aikatauluihin se sopii..ja taatusti aiheuttaa narinaa;)

Kun olin töissä päiväkodissa niin ehdin kyllä vuoroni jälkeen vielä pankkiin sekä pystyin ottamaan aikaa sile lääkärille tms.