Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ikkunat pestä ennen vuokra-asunnosta poismuuttoa?

Vierailija
25.06.2012 |

Lieden taustan pesin jo, samoin suihkunurkan lattiaviemärin. Ikkunoiden kanssa olen vielä kahtamieltä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot elänyt kuin ihmiset eikä edellisestä pesusta ole vuosia, eikä lapset, lemmikit tai vajaaälyiset ole niitä klähmineet.

Vierailija
2/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muuttosiivoukseen kuuluu lattiapintojen, kaappien ja lieden siivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskimuksia olette toden totta. Ei huvittas paskaseen kämppään muuttaa.

Vierailija
4/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yhdessä asunnossa oli ikkuna kuin voipaketilla pyhitty. Kieltämättä se oli ÄLLÖ!!

Vierailija
5/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis noloo jättää jälkensä siivoamatta.

Vierailija
6/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi pestä, noin periaatteessa. Käytännössä tuskin kovin moni pesee, jos ei ole vuosien liat laseissa. Laskuhan siitä voi tulla (tai vähennetään vuokravakuudesta suoraan?) jos joutuu tilaamaan siivousfirman ikkunoiden pesua varten.

Itse pesisin ainakin sisäpinnoilta kaikki lemmikkien/taaperoiden sotkut, vesisateella kukaan ei voi vaatia ikkunoita pesemään ulkoa, eihän sitä edes erota onko pesty vai ei.

Vierailija
7/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lasit. Talvella riittää sisälasi

Vierailija
8/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskimuksia olette toden totta. Ei huvittas paskaseen kämppään muuttaa.

Ihan totta muutat vaan sisään, luotat vieraan ihmisen siivoukseen?

HYI!

Lisäksi toi tieto että ei tarvii jos ei ole paskaiset ikkunat eikä ole pitänyt vuosia pesemättä, tuli viime viikolla radiosta joltain isännöintiliiton tai minkä lie lakimieheltä.

Sinähän se laiskimus olet jos et muuttaessasi siivoa uutta asuntoa!

Vierailija
9/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi pestä, noin periaatteessa. Käytännössä tuskin kovin moni pesee, jos ei ole vuosien liat laseissa. Laskuhan siitä voi tulla (tai vähennetään vuokravakuudesta suoraan?) jos joutuu tilaamaan siivousfirman ikkunoiden pesua varten. Itse pesisin ainakin sisäpinnoilta kaikki lemmikkien/taaperoiden sotkut, vesisateella kukaan ei voi vaatia ikkunoita pesemään ulkoa, eihän sitä edes erota onko pesty vai ei.

.. ja sillä perusteella voi jättää pesemättä. Voi itku. Vettä satoi juuri 30.6. klo 16.00, jolloin muuttoauto tuli pihaan. Keksi parempaa!

Vierailija
10/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kelvata silloinkaan sinulle syyksi.

pitäisi pestä, noin periaatteessa. Käytännössä tuskin kovin moni pesee, jos ei ole vuosien liat laseissa. Laskuhan siitä voi tulla (tai vähennetään vuokravakuudesta suoraan?) jos joutuu tilaamaan siivousfirman ikkunoiden pesua varten. Itse pesisin ainakin sisäpinnoilta kaikki lemmikkien/taaperoiden sotkut, vesisateella kukaan ei voi vaatia ikkunoita pesemään ulkoa, eihän sitä edes erota onko pesty vai ei.

.. ja sillä perusteella voi jättää pesemättä. Voi itku. Vettä satoi juuri 30.6. klo 16.00, jolloin muuttoauto tuli pihaan. Keksi parempaa!

Vierailija
11/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä tarkistamassa asunto ja jos huomaa siivoustarvetta, siivoaa itse tai hankkii siivoojan. Jotain sitä pitää vuokravoitonkin eteen tehdä.

Vierailija
12/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä kuulu isojen vuokrataloyhtiöiden vaatimuksiin muuttosiivouksessa. Poikkeuksiakin voi olla.

Vierailija
13/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen muuttanut talvella niin ei ole edes ollut mahdollista, ja muulloin ikkunat ovat näyttäneet ihan siisteiltä ilman pesuakin niin en ole pessyt eikä kukaan ole koskaan valittanut. Ihan tahmaiset tai lasten/eläinten likaamat ikkunat pesisin, muuten en.

Vierailija
14/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tänä keväänä pessyt ja joka tapauksessa joko vuokranantaja tai viimeistään tuleva vuokralainen ne pesee. Mahdollisesti molemmat. Kukaan ei halua muuttaa asuntoon pesemättä sitä itse kunnolla katosta lattiaan. Eihän?!?

Vierailija
15/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi talvella ei tarvi. Ainakin niissä kämpissä joissa olen asunut on ollut ihan ohje loppusiivoukseen ja siihen kuului ikkunoiden pesu.

Vierailija
16/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asuu 7. kerroksessa eikä uskalla kurkotella siinä avonaisen ikkunan ääressä samaan aikaan, kun lapset kurkkivat ikkunasta ulos?

Vierailija
17/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrakämppään johon oli tehty remontti, tietenkin siivousfirma siivosi asunnon ennen muuttoamme ja kaikki muut oli tiptop paitsi ikkunoita ei oltu pesty (oli kesä).

Ja vuokrasopimuksessakaan ei mainita muuttosiivouksen yhteydessä ikkunoiden pesusta mitään.

Vierailija
18/18 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nykyisessä kämpässämme asunut henkilö muutti kämppään jossa me asuimme.

Ikkunoiden pesemättömyys oli huolista pikkuruisin. Tyyppi ei ollut vaivautunut edes imuroimaan. Ei ollut kuulemma "ehtinyt". Seinien saastaisuuden hän selitti sillä että kun se on sellaista ihme maalia että siitä ei lika lähde millään.

Erittäin tarkka oli siitä ettei meiltä jäänyt pitään pikkuroinaa edellisen kämpän vaatehuoneeseen tai varastoon (meinasi jäädä yksi verhotanko ja jotain hyllylevyjä). Itse oli jättänyt kaiken maailman rämiä lipastoja ja huteria hyllyviritelmiä meidän kämppään yhteensä seitsemän kappaletta. Vinttikomeron ja kylmäkellarin siivous jäi meille.

Itse olin hiki hatussa ja itku kurkussa hinkannut luovutettavaa kämppäämme puhtaaksi ja tunsin huonoa omaatuntoa kun en ollut aloittanut siivousta aiemmin, olisin ehtinyt tehdä sen huolellisemmin. No turhaanpa huolehdin. Kiesus että risoi mielipuolisen siivoussavotan jälkeen raahata kamoja kämppään jossa jalkalistatkin oli todennäköisesti edellisen kerran putsattu joskus edellisellä vuosituhannella.

Ja lattiakaivo, voi kristus, miksei ihmiset puhdista niitä edes silloin tällöin? Oon asunut kolmessa kaupungin vuokrakämpässä ja kaikkien kylppärissä on ollut lattiakaivo muuttovaiheessa täysin järkyttävässä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan