Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri 3,4 onko normaali? ev

Vierailija
29.05.2012 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,1 kun on mulla niin alkaa iskee jo tärinät päälle.

t.diabeetikko

Vierailija
2/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin kuluttua oli 4,0 ja 2h kuluttua 3,3.

pitäis mennä taas uudestaan, terveydenhoitaja suositteli. noi edelliset oli edellisen terkan mielestä ok arvot. en tiedä sokeriarvoista itse yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hoitaa" ruokavaliolla eli nopeat hiilarit pois ruokavaliosta eikä pitkiä ruokavälejä niin ei tule oireita.

t hypoglygeemista sukua oleva....

Vierailija
4/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hoitaa" ruokavaliolla eli nopeat hiilarit pois ruokavaliosta eikä pitkiä ruokavälejä niin ei tule oireita.

mä just hoisin tuon verensokerin syömällä croissantin :( eli väärin meni.

ap

kiitos vastauksista!

Vierailija
5/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin olo on sen mukainen.

Mulle muuten toimi ihan toinen, eli aloin syödä vain 3 kertaa päivässä. Totutin kehoni pienellä pakolla oppimaa säätelemään verensokeria paaston aikana siis. Ennen kun söin tiheään, alkoi jo parin tunnin päästä ruokailusta tulla tarve taas syödä, ja 3 tunnin päästä jo päätä särki ja huimasi alhaisen verensokerin takia. Nykyään minulla ei tällaisia ongelmia ole, vaikka ateriaväli päivällinen ja lounaan välillä on 15 tuntia (aamulla vain kahvi).

Ei varmasti kaikille toimi mutta jollekin muullekin voisi. Sopeutumiseen meni kyllä muutama viikko ja sinä aikana oli usein todella kaamea olo.

Vierailija
6/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

th silloin aikanaan sanoi ettei minulla ainakaan diabetes ole, kun kävin sokerirasituksessa ylipainon vuoksi raskausaikana.

Nyt kun aloin googlailla, ne pyörryttämiskohtaukset mitä saan toisinaan, voisiko siis johtua tuosta?

Vaihteleeko verensokeriarvot raskaudesta toiseen, esim. viime raskaudessa juuri nuo matalat 3.3-4.0 arvot ja nyt tässä raskaudessa olisikin mahdollista että sairastankin raskausdiabetesta?

Vai miten nuo asiat menee?

Vierailija
7/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

th silloin aikanaan sanoi ettei minulla ainakaan diabetes ole, kun kävin sokerirasituksessa ylipainon vuoksi raskausaikana.

Nyt kun aloin googlailla, ne pyörryttämiskohtaukset mitä saan toisinaan, voisiko siis johtua tuosta?

Vaihteleeko verensokeriarvot raskaudesta toiseen, esim. viime raskaudessa juuri nuo matalat 3.3-4.0 arvot ja nyt tässä raskaudessa olisikin mahdollista että sairastankin raskausdiabetesta?

Vai miten nuo asiat menee?

En tiedä onko se totta mutta kai se voisi ollakin.

Vierailija
8/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on matalahko verensokeri (ei insuliinihoitoa). Alimmillaan ollut 3,1, silloin kyllä jo tärisytti ja oli vähän epätodellinen olo.

Eipä kukaan lääkäri tuohon ole kommentoinut mitään. Tuntuu että vain kytätään niitä korkeita arvoja, sama juttu verenpaineen kanssa. Yläpaine on useinkin (varsinkin kotioloissa) sata tai alle.

Tiedäpä tuosta sitten.

Vierailija
10/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90/60, nyt raskausaikana noussut siihen "ihanteeseen" 120/70. Mutta noita pyörrytyskohtauksia tulee, ei tule ilman raskauksia ja huomaan sen olevan ihan erilainen kuin verenpaineen aiheuttama sumeneminen ja kylmä tunne päässä kun nousee liian nopeasti.

Minulla saattaa olla monta kertaa päivässä olo (useimmiten ennen ruokaa) että hengästyttää yhtäkkiä, sydän hakkaa, alkaa pyörryttää ja tuntuu kuin olisi pikkupäissään. Vaatteet kiristää ja puristaa ja yleensä ensimmäinen reaktio onkin avata vaatteita tai vähentää niitä, mutta eihän se tietenkään auta. Itsestään menee ohi sitten kun tarpeeksi kauan kärsii. Joskus juon vettä kamalasti kun toivon että se veisi sen tukalan tunteen pois.

Nyt vasta tajusin että saattaa johtua verensokereista?

Vierailija
11/11 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin olo on sen mukainen.

"hoitaa" ruokavaliolla eli nopeat hiilarit pois ruokavaliosta eikä pitkiä ruokavälejä niin ei tule oireita. t hypoglygeemista sukua oleva....

Mulle muuten toimi ihan toinen, eli aloin syödä vain 3 kertaa päivässä. Totutin kehoni pienellä pakolla oppimaa säätelemään verensokeria paaston aikana siis. Ennen kun söin tiheään, alkoi jo parin tunnin päästä ruokailusta tulla tarve taas syödä, ja 3 tunnin päästä jo päätä särki ja huimasi alhaisen verensokerin takia. Nykyään minulla ei tällaisia ongelmia ole, vaikka ateriaväli päivällinen ja lounaan välillä on 15 tuntia (aamulla vain kahvi). Ei varmasti kaikille toimi mutta jollekin muullekin voisi. Sopeutumiseen meni kyllä muutama viikko ja sinä aikana oli usein todella kaamea olo.

Jos mulla menee (yötä lukuunottamatta) yli 5h ateriaväliä niin tulen kiukkuiseksi ja huonovointiseksi, nälkää en välttämättä tunne. Joskus pukkaa "heikotushiki" ja pahoinvointia. Tuo menee ohi vaikka muutamalla pähkinällä joten en tarvitse mitään tukevaa ateriaa 3h välein. Normaalisti syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja muutaman pähkinän tai ruisleipäpalan illalla.

Onneksi ei ole tarvinnut totuttaa itseään pitkiin ruokaväleihin! Aamulla otettavat veri yms kokeet on monta kertaa jääneet väliin kun olen jo kotoa lähtiessä ollut pyörtymäisilläni....:)

Ps ap - croissantit on ihania... ja juuri niitä mitkä heittää verensokeria ihan ylösalaisin

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä