Millasille vanhemmille nauratte?
Rumille? Oudoille? ja mikä tekee oudoksi? Vanhoille?
Kommentit (25)
"Lähdettäiskö kotiin?", "Tulisitko tänne vaa'alle?", "Mentäiskö kauppaan?" Olen lastenneuvolan terkkari, ja nykyään otan jo kursailematta lapsen kainaloon ja nostan siihen vaa'alle, jos vanhemmat eivät siihen itse kolmevuotiastaan saa. Oikeasti jotkut alkavat siinä kohtaa neuvottelemaan lapsen kanssa ja suostuttelemaan häntä. Lapsen mielipidettä saa kyllä kysyä kun on sopiva hetki, mutta aikuinen päättää suurimman osan leikki-ikäisen asioista.
Eilen kaupassa eräs äiti parivuotiaan kanssa ostoksilla. Äiti sitten kysyi pojalta, että pitäisiköhän ostaa leikkelettä, pojan käteen tarttui jahtimakkarapaketti, äitiä hieman arvelutti kun ei ollut oikein tuttu tuote. no jahtimakkaraa ostivat. Onneks pojan käteen ei osunut roiskeläppäpizza tai vastaavaa.
se ollut aivan helvettiä, jos tuollaista saastaa olisi ostanut, ja vielä syönyt! Mä kyllä sanon kaupassa lapsille, että ottakaa _jotain_ leikkelettä, tai muuta, ja mulle on ihan sama mitä ottavat koska itse sen syövätkin.
sellaisia jotka naurattas. lähinnä itkettäs.
mua naurattaa leikkipuistossa nörtti-vanhemmat. sellaset nykyajan ekorillipirut, joiden lapset on puettu mahd rumasti. lapsia kannetaan repuissa, korvissa killuu halvat kehitysmaakorvikset ja kädet on ranteita myöten täynnä tatskoja. opiskelevat tuhannetta vuotta yliopistossa ja rikkaat maalaisvanhemmat kustantaa elämisen statissa.
mua naurattaa leikkipuistossa nörtti-vanhemmat. sellaset nykyajan ekorillipirut, joiden lapset on puettu mahd rumasti. lapsia kannetaan repuissa, korvissa killuu halvat kehitysmaakorvikset ja kädet on ranteita myöten täynnä tatskoja. opiskelevat tuhannetta vuotta yliopistossa ja rikkaat maalaisvanhemmat kustantaa elämisen statissa.
Mites itse puet lapsesi? Tekstistäsi paistaa, että olet kuin koulukiusaaja, vain aikuisten maailmassa... Säälittävää, ei naurata.
nauattaa lähinnä sellaiset vanhemmat, jotka tuntuvat kuvittelevan, että lapsen kasvun, kehityksen ja mielenterveyden kannalta olennaista on se, kuinka kalliita/muodikkaita vaatteita lapsen päälle pukee, millaisissa vaunuissa tämä kulkee, ja myöhemmin millainen kännykkä, mopoauto jne... Ja ylenkatsovat ns. alempaa sosiaaliluokkaa.
sellaisille jotka on jotenkin pihalla todellisuudesta ja eivät mitenkään voi käsittää että heidän lapsensa olisi tehnyt jotain pahaa.
Kerran eräs äiti oli huojentunut, kun puhuttiin tietokonepelien ikärajoista, että "meillä pelataan onneksi vain pleikkarilla, onneksi ei tarvitse kantaa huolta tuollaisesta"
Tätä tyhmyyttä alkaa vanhemmilla esiintymään vasta siinä vaiheessa, kun lapset ovat isompia. Maailma on muuttunut, mutta kaikki ei pysy perässä.