Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä äitäni:(

Vierailija
23.05.2012 |

Hän koko ajan syyllistää minua mm siitä ettei näe tarpeeksi lapsenlapsiaan tai etten auta häntä tarpeeksi yms yms. Asun eri paikkakunnalla ja minulle on erityistukea tarvitsevat lapset; olen myös täystyöllistetty sairaan isäni asioita hoitaessa; myös miehelläni on krooninen sairaus joka rajoittaa elämäämme. Ja kyllä -autan myös äitiäni sen mukaan kuin pystyn ja voin, mm olen vienyt lääkäriin ja hoitanut paljon kelan asioita. Äitini on jo ikäkäs ja eläkkeellä sairauksineen. Tuntuu silti tooosi pahalta kun mikään mitä teen niin ei kelpaa/on väärin. Puhuu koko ajan pahaa myös muista läheisistään. Olen suunnilleen ainoa läheinen joka häntä vielä kestää... Kaikkiin on onnistunut välit katkaisemaan. Äskenkin löi minulle luurin korvaan.

Lapsuuteni oli vanhempien alkoholin huurruttama, silti olen mielestäni yrittäny olla "kunnon tytär". Miten minun pitäisi tämä asia ajatella jotta jaksaisin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee siihen isääsikin.

Sinä olet ensisijaisesti vastuussa omasta perheestäsi ja lastesi hyvinvoinnista.

Vierailija
2/3 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitisi on aikuinen ihminen.

On erillaisia palveluita joita voi käyttää, aina minibussikuljetuksista kaupoille tai tilata kenties ostoksia kotiin?

Äitisi voisi vaikka mennä harrastamaan jotain? Käsitöitä tai mummovesijumppaa!

Mitä sun äiti tarttee? Siivoojan saa kotiin.

Et sä voi kaikkea hoitaa yksin.

Miten usein Kelassa teidän tarttee asioida? Voisiko vaikka sossu tehdä sen sun puolesta jos äitisi ei osaa/kykene?

Mistä asiasta äitisi löi luurin korvaasi? Tottakai hän saa loukkaantua mutta ehkä hän kokee itsensä yksinäiseksi? Joku mummokahvila voisi piristää yksinäistä vanhusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, äitini varmaan tuntee olonsa yksinäiseksi ja yrittää "elää kauttani" mutta ei hän voi sellaista tehdä. Hän on sellainen tyypillinen marttyyrityyppi. Suuttui sen takia kun soitin hänelle (yhdestä auttamisjutusta) ja alkoi valittamaan että hänet on "suljettu pois lasten elämästä" ja että hän kohta matkustaa kauas pois ja haistattaa pitkät kaikille...

No joo, ihan vapaasti mun puolesta...