Lääkäreitä paikalla? Mitä lääkkeitä voin ottaa VIELÄ tähän siitepölyyn!?!
Olen tänään ottanut aamulla Histecin (10mg), Kestine Lyon, (20mg), kaksi Ventoline Diskus -inhalaatiota ja kaksi suihkaisua Nasonexiä (50 mikrogrammaa).
Kolme tuntia sitten otin toiset kaksi Ventoline Diskus -inhalaatiota.
Nyt otin toisen Kestine Lyonin (20mg) ja kaksi suihkaisia Nasonexiä.
JA EN KESTÄ ENÄÄ!!! Jos tämä on se apu, joka tähän allergiaan on saatavilla, ei ole järkeä elää.
Silmät on ihan punaiset ja tekisi mieli raapia ne irti päästä. Nenä valuu kuin joku pieni tonttu kaataisi vettä suoraan sieraimen sisältä ämpärillä ja hengitys kuin vetäisi jauhoja keuhkoon koko ajan.
Milloin yliannostukset paukkuvat? Paljonko näitä voi vetää? Onko olemassa jotain tehokkaampia lääkkeitä?
Voinko marssia johonkin sairaalaan ja vaatia, että eristävät minut tästä yhteiskunnasta koivun siitepölyn ajaksi?
Kommentit (18)
en valitettavasti osaa sanoa tuohon mitään neuvoa. Ehkä voisit soittaa sairaalaan ja kysyä? Millainen koti teillä on (ilmanvaihtoa mietin)?? Oisko mahdollista linnoittautua sisälle esim. viikoksi kahdeksi (tiedän että toiset pahasti koivulle allrgiset saavat esim. sairaslomaa tässä vaiheessa koska ulos ei voi mitenkään lähteä)? Käytkö töissä tms?
Yksi hyvä hankinta olisi teille Elixir ilmanpuhdistin. Siitä voisi olla apua ainakin sisäilman suhteen. Meillä miehellä paha koivuallergia ja nuo lääkkeet tuntuvat olevan täysin tyhjän kanssa. Töissään on koneellinen ilmastointi ja siellä voi paremmin, vitsailtiinkin jo että pitäisköhän hänen jäädä toimistolle pariksi viikoksi majailemaan...
Ja se kyllä puhdistaa tehokkaasti ilmaa. Sairasloma ei auta yhtään mitään, koska olen jo nyt niin puhtaissa ilmoissa kuin ikinä pystyy olemaan 50km säteellä. Paitsi se eristys jossain sairaalassa.
En edes uskalla ajatella, että yöllä pitää taas mennä nukkumaan. Olen pessyt peitot, tyynyt ja lakanat joka päivä sekä pessyt makuuhuoneen lattian. Mies nukkuu olohuoneessa, koska nukun ilmanpuhdistin korvan juuressa täysillä.
Aargh.
ap
onko sulla silmätipat käytössä? Zaditen tipat tosi hyviä.
Minä hengitän joka kevät Seretideä, joka oikeastaan astmalääke, siinä on avaavan lisäksi myös kortisoni. Silti joudun melkein joka vuosi myös kortisoni-kuurille (Prednison) Se tehoaa kyllä kaikkeen.
Mutta jos mulle sopisi niin käyttäisin Duactia, se on aivan paras. Mulle vaan ei sovi se pseudoendorfiini siinä, se valvottaa mua.
KAikki luettelemani reseptilääkkeitä paitsi silmätipat eli mene lääkärille, turhaan kärsit.
kyllä ottaa useamman tabletinkin päivässä. Pyydä lisäksi resepti allergiasilmätipoille, tunnut tarvitsevan niitä.
lääkäri
ei auta mitään ja niiden annostusta ei kai saisi lisäillä. Syön kyllä Telfastia, mutta ei siinä juuri ole tehoja.
kyllä ottaa useamman tabletinkin päivässä. Pyydä lisäksi resepti allergiasilmätipoille, tunnut tarvitsevan niitä.
lääkäri
sitä Zaditeniä vai mikä se oli.
Niin ja joudun lisäksi syömään kalium- ja rautatabletteja, koska rytmihäiriöt pahenevat entisestään antihistamiineista.
Olen käynyt lääkärissä, silloin sain silmätipat ja Ventolinen.
ap
Se lievitti kovasti meidän lasten allergiaoireita. Allergialääkkeitä menee vieläkin, mutta nyt niiden avulla jo pärjää ihan hyvin.
Duact on siis tablettimuodossa, voi ottaa useamman päivässä ja aukaisee nenän ja poskiontelon hetkessä.
Luulisi noilla oireilla jo sulle määrätyn?
sitten toi Duact ei ehkä käy...
t 5 taas
Duact on siis tablettimuodossa, voi ottaa useamman päivässä ja aukaisee nenän ja poskiontelon hetkessä.
Luulisi noilla oireilla jo sulle määrätyn?
ap
Se lievitti kovasti meidän lasten allergiaoireita. Allergialääkkeitä menee vieläkin, mutta nyt niiden avulla jo pärjää ihan hyvin.
Minä meinasin tunkea sen hunajapurkin sinne, missä aurinko ei paista, mutta kiitin kuitenkin.
Palstailen muuten saunasta käsin. Täällä on vähiten siitepölyä koko talossa.. Kylmä sauna ja kovat lauteet. Kyllä on kiva olla näin allerginen.
ap
vaatimaan itsellesi siedätystä. Se aloitetaan syksyllä, joten ensi kevääsi on sitten ihan erilainen.
Jos et ole käynyt allergialääkärillä, niin varaile aika sellaiselle. Sitä kautta saat siedätyshoidon alulle.
Jos et ole käynyt allergialääkärillä, niin varaile aika sellaiselle. Sitä kautta saat siedätyshoidon alulle.
Tämä kevät on tosin pahin pitkiin aikoihin, ehkä normaalitilanteessa pystyisin elämään ihan vain perusantihistamiineilla.
ap
Täällä toinen kohtalotoveri. Mulla ongelmana lähinnä astma. En elä keväisin ollenkaan - ainut mitä teen on, että olen kotona ja töissä. Töissä ikkunat kiinni ja kotona on ikkunoissa ilmansuodattimet + ilmanpuhdistin surraa lisäksi.
En tunnista kaikkia sun lääkkeitä,, mutta äkkisilmäyksellä näyttäisi, että sinulta puuttuu tablettimuotoinen kortisoni. Sillä oireet kyllä varmaan häviää vähemmäksi.
Mulla menee:
symbicort 8 hengityksellistä vuorokaudessa
keuhkoahtaumalääke 1 hengitys vuorokaudessa
teofylliini tablettimuotoisena (vanhanaikainen astmalääke)
nasonex tai vastaava
2x kestine
singulair (uudenmuotoinen astmalääke)
systeeminen kortisoni 5-20 mg vuorokaudessa
Näillä dropeilla pystyn siis olemaan sisätiloissa. Arvata saattaa, että kuolisin, jos olisin 5 min ulkona... No menee se elämä näinkin, kun ei ole vaihtoehtoja. Mullekin on ehdotettu kyllä, että sairaalassa päivät ja yöt kotona, mut oon tuhma ja käyn töissä ja syön kortisonia.
mutta pystyn hyvin syömään Duactia, kun otan myös beetasalpaajan (Propral). Hillitsee ainakin tykytyksen hyvin. Duact on minulle ihan loistolääke, poistaa limakalvoturvotuksen poskionteloista. En ota sitä enää kolmen jälkeen ip, jotta ei häiritsisi unta.
t- koivuallergikko myös
Huuhtele nenä muutaman kerran päivässä sarvikuonokannulla, sen huuhtelun jälkeen sitten sumute.
Huuhtele silmätkin, esim. lääkeruiskun avulla. Hämmästyin miten paljon tämä auttoi, mutta pitää huuhdella ihan kunnolla. Suihkussa on vielä parempi, silmät vaan auki ja suihkupäällä vettä suoraan silmiin (ei liian kovalla paineella tosin, tuntuu ikävältä muuten). Ja tämän jälkeen sitten tipat silmiin.
Kolmas vinkki, hanki lemmikkejä. Ennen lemmikkejä minun oireeni olivat todella pahat lääkkeistä huolimatta aina näin koivun kukinnan aikaan. Nyt on eka kevät lemmikkien kera, ja ihmeekseni pelkkä tablettilääke riittää, en ole tarvinnut sumutteita ja silmätippoja niin kuin aiempina vuosina. Jopa ruoka-aineallergiat ovat helpottaneet sen jälkeen kun nuo karvapallot meille muutti.
en valitettavasti osaa sanoa tuohon mitään neuvoa. Ehkä voisit soittaa sairaalaan ja kysyä? Millainen koti teillä on (ilmanvaihtoa mietin)?? Oisko mahdollista linnoittautua sisälle esim. viikoksi kahdeksi (tiedän että toiset pahasti koivulle allrgiset saavat esim. sairaslomaa tässä vaiheessa koska ulos ei voi mitenkään lähteä)? Käytkö töissä tms?
Yksi hyvä hankinta olisi teille Elixir ilmanpuhdistin. Siitä voisi olla apua ainakin sisäilman suhteen. Meillä miehellä paha koivuallergia ja nuo lääkkeet tuntuvat olevan täysin tyhjän kanssa. Töissään on koneellinen ilmastointi ja siellä voi paremmin, vitsailtiinkin jo että pitäisköhän hänen jäädä toimistolle pariksi viikoksi majailemaan...