Vuokratyöntekijänä firmassa, ei työsopimusta - työpaikan vaihtaminen
Eli vuokrafirman kautta olen töissä eräässä ketjussa. Mitään en ole kirjoittanut paperiin, työsopimusta ei siis ole. Sen verran tuttu ja säännöllinen työntekijä kumminkin olen, että olen työvuorolistassa kuten muutkin. Palkan minulle maksaa kumminkin vuokratyöfirma.
Nyt haluaisin vaihtaa työpaikkaa paremmin perhelliselle sopivien työvuorojen vuoksi. Ilmoitin asiasta tänään työpaikalla, ja vastaus oli että "teet sitten kahta vuoroa, koska olet luvannut olla täällä kesänkin." Mitään virallista ei ole sovittu, edes tuntimääristä ei ole puhuttu vaan on alkukeväällä kysyessäni kuinka paljon vuoroja voisin olettaa olevan kesällä kun kysyivät olenko käytettävissä jos tarvitsee, vastaus oli "ehkä sen ja sen verran." Ja suosittelivat viime kuussa vielä toista paikkaa, mihin mennä jos haluan "täydet tunnit."
Miten on, onko joku irtisanomisaika olemassa vuokratyöntekijälläkin? Olen ajoissa liikenteessä, kuukaudenkin irtisanomisaika riittäisi vielä. Ajattelin huomenna soittaa varuiksi ammattiliittoon.
Ihan hullua, että sanotaan perheelliselle noin, "teet sitten kahta vuoroa". 16h päivässä. Huh.
Kommentit (4)
Ei kai 1 kk irtisanomisaikaa voi olla jos ei ole säännöllistä työtäkään. Säännöllinen työ ajaa työkkärissäkin pätkien yli.
ilmoita asiasta vuokratyö firmaan,älä työpaikalle. Se on vuokratyö firman asia hoitaa sinun tilallesi uusi tekijä,ei kuulu sulle.
Irtisanot itsesi vuokratyöfirmasta ja irtisanomisaikasi voi olla 2 viikkoa tai kuukauden maksimissaan, riippuen siitä kuinka kauan olet työpaikassa ollut.
ilmoita asiasta vuokratyö firmaan,älä työpaikalle. Se on vuokratyö firman asia hoitaa sinun tilallesi uusi tekijä,ei kuulu sulle. Voit vaikka heti kieltäytyä työstä koska tosiaan olet toisen firman kautta,se hieno puoli noissa vuokrausfirmoissa onkin,voit halutessasi kieltäytyä ja olla menemättä töihin.