raskaus + vauvalahjat
Kysymykseni on kaksiosinen:
1.Kuuluuko teidän mielestä lähisuvun ostaa syntymättömälle vauvalle "lahjoja"?
2.Jos joku erittäin läheinen ihminen ei olisi osoittanut muuta kuin neutraaleja tai vähätteleviä tunteita sinua ja syntymätöntä lastasi kohtaan, loukkaantuisitko? Siis tätä ihmistä ei ole hetkauttanut raskauteni millään tapaa. Ja tätä ei tarvitse liittää ensimmäiseen kysymykseeni.
Kommentit (50)
kovin uorasukaisesti joten kirjoituksen perusteella oletan kyseessä olevan ap:n (iso)sisko joka on kateelline raskaudesta koska ei itse ole saanut lasta jostain syystä vaikka olisi halunnut. (syyt: fysiologinen lapsettomuus itsellä tai miehellä, sinkkuus,tai vaikka siskon raskauden myötä tajuaminen siihen että hän haluaa myös lapsen eikä pysty sitä enää ennen ap:ta saamaan)
syitä voi olla monia. kysy suoraan että;eikö sinua kiinnosta tulla tädiksi/enoksi/sedäksi/muu lähisukulainen.
todennäköissesti syy on sinusta typerä(esim. äitisi ei vielä halua olla mummo(ikäinen) koska on omast mielestään nuori) mutta ko. henkilölle suuri.
iloitse muun lähipiirisi kanssa raskaudestasi, vastahakoiset tulee perässä, jos on tullakseen...Edelleenkin peräänkuuluttattaisin odottajalta hieman vähäisempää minäminäminä-asennetta. Sun elämäsi on sun elämäsi. Sun lapsi on SUN lapsi, näin karkeasti vedettynä. Sä OLET todella huomionhakuinen...
Että sä oot sitkeä jankkaaja! Mä oon huomionhakuinen, koska pohdin täällä syitä siihen, miksi siskoni on katkaissut välit mun kanssa?? Sulla on selkeästi jotain vikaa ton sun sisäänlukutaidon kanssa, kun et näköjään ollenkaan pääse asian jyvälle, vaan pitäydyt sitkeästi tossa sun mielikuvassas. PERUSTELE, jos kerran olet tätä mieltä!
kovin uorasukaisesti joten kirjoituksen perusteella oletan kyseessä olevan ap:n (iso)sisko joka on kateelline raskaudesta koska ei itse ole saanut lasta jostain syystä vaikka olisi halunnut. (syyt: fysiologinen lapsettomuus itsellä tai miehellä, sinkkuus,tai vaikka siskon raskauden myötä tajuaminen siihen että hän haluaa myös lapsen eikä pysty sitä enää ennen ap:ta saamaan)
syitä voi olla monia. kysy suoraan että;eikö sinua kiinnosta tulla tädiksi/enoksi/sedäksi/muu lähisukulainen.
todennäköissesti syy on sinusta typerä(esim. äitisi ei vielä halua olla mummo(ikäinen) koska on omast mielestään nuori) mutta ko. henkilölle suuri.
iloitse muun lähipiirisi kanssa raskaudestasi, vastahakoiset tulee perässä, jos on tullakseen...Edelleenkin peräänkuuluttattaisin odottajalta hieman vähäisempää minäminäminä-asennetta. Sun elämäsi on sun elämäsi. Sun lapsi on SUN lapsi, näin karkeasti vedettynä. Sä OLET todella huomionhakuinen...
Että sä oot sitkeä jankkaaja! Mä oon huomionhakuinen, koska pohdin täällä syitä siihen, miksi siskoni on katkaissut välit mun kanssa?? Sulla on selkeästi jotain vikaa ton sun sisäänlukutaidon kanssa, kun et näköjään ollenkaan pääse asian jyvälle, vaan pitäydyt sitkeästi tossa sun mielikuvassas. PERUSTELE, jos kerran olet tätä mieltä!
Toisaalta epäilen sun aivokapasiteetin riittävän siihen.
eli siis kyseessä on isosisko?!?
no sillon syt ovat joko lapsettomuus tai oikean kumppanin puuttuminen. eli sinä siis "etuilet" lapsien "hankkimisessa". ota asia suoraan puheeksi, "sukuaan ei voi valita"- periaatteella. on sitten eriasia hyväksyykö hän raskautesi ja tulevan lapsisi mutta ompahan asia otettu puheeksi ja toivon mukaan selvitetty miksi hän käyttäytyy "kylmästi"
Olet kitisevä pentu lähinnä, kun noita muilta niin kovasti ja sinnikkäästi jotakin vaativia ja odottavia viestejäsi tässä lukee. Mulle tänne heti kaikki mitä mä ikinä haluunkaan, yhyy. Että siihen tyyliin.
Mulla ei ole mitää hajua sun tilanteesta kuule sen enempää, mutta anonyymina sivullisena mielipiteeni tuohon sanon, kun kerran itse aiheesta tänne kirjoitit!
eli siis kyseessä on isosisko?!?
no sillon syt ovat joko lapsettomuus tai oikean kumppanin puuttuminen. eli sinä siis "etuilet" lapsien "hankkimisessa". ota asia suoraan puheeksi, "sukuaan ei voi valita"- periaatteella. on sitten eriasia hyväksyykö hän raskautesi ja tulevan lapsisi mutta ompahan asia otettu puheeksi ja toivon mukaan selvitetty miksi hän käyttäytyy "kylmästi"
on isosisko kyseessä.
-ap
Olet kitisevä pentu lähinnä, kun noita muilta niin kovasti ja sinnikkäästi jotakin vaativia ja odottavia viestejäsi tässä lukee. Mulle tänne heti kaikki mitä mä ikinä haluunkaan, yhyy. Että siihen tyyliin.
Mulla ei ole mitää hajua sun tilanteesta kuule sen enempää, mutta anonyymina sivullisena mielipiteeni tuohon sanon, kun kerran itse aiheesta tänne kirjoitit!
- Sun ensimmäisessä lauseessa ei oo mitään järkeä
- Näyttäisitkö minulle suoran lainauksen kohdasta, jossa jotakin vaadin itselleni?
- jos lukisit kunnolla kirjoittamani tekstit, sinulle ilmenisi etten ole mikään pentu. Minkä ikäinen itse olet?
- Anonyyminä sivullisena sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Pyysin kyllä mielipidettä johonkin ihan eri asioihin, kuin mistä sinä nyt sitä mielipidettäsi niin kiivaasti esität.
- Kun esität mielipidettä, mitä en ole sinulta pyytänyt, on mielestäni järkevää että perustelet mielipiteesi.
niin varmasti onkin varsin vaikeaa kohdata elämän realiteetteja aikuisena. Eikö maailma todellakaan palvokaan minua ja minun ainutlaatuista elämääni ja juuri minun vauvaani ja koiraani ja tila-autoani ja asuntolainaani jajajajaja? Eikö minun lapseni syntymä olekaan valtaisan mediatapahtuman kaltainen tapaus kaikille jotka siitä kuulevat? Jos ei, niin vetäisen prinsessaraivarit. Ja siis pelkät onnitteluthan eivät riitä odotusaikana, on syytä avata rahasto johon koko suku pyyteettömästi lahjoittaa omat varansa, jotta juuri MIIINUUUN jälkeläiseni..
onko siskollasi kumppania?(lapsettomuus) pitkäaikainen sinkku?(lapsettomuus,"etuilu") vela? (ärsyttää muiden huomio sinun syntymätöntä lasta kohtaan) [varsinkin kun suvun ensimmäinen}
todellakin ota asia puheeksi vaikka siitä tulisi vuosisadan riita, " ystävänsä voi valita, sukua ei"
vaikka teille tulisi -välit poikki- riita se on helpompi selvittää sukulaisen kanssa kuin tuttavan jonka kanssa ei ole pakko olla tekemisissä ikinä.
sisko kun nyt on kuitenkin aina sisko tuli sitä toimeen tai ei.
onko siskollasi kumppania?(lapsettomuus) pitkäaikainen sinkku?(lapsettomuus,"etuilu") vela? (ärsyttää muiden huomio sinun syntymätöntä lasta kohtaan) [varsinkin kun suvun ensimmäinen}
todellakin ota asia puheeksi vaikka siitä tulisi vuosisadan riita, " ystävänsä voi valita, sukua ei"
vaikka teille tulisi -välit poikki- riita se on helpompi selvittää sukulaisen kanssa kuin tuttavan jonka kanssa ei ole pakko olla tekemisissä ikinä.
sisko kun nyt on kuitenkin aina sisko tuli sitä toimeen tai ei.
Ja kuten tuossa ketjussa tulikin jo hyvin ilmi, niin aloittaja voisi opetella olemaan vähän vähemmän vaatelias ja itserakas päsmäri.
niin varmasti onkin varsin vaikeaa kohdata elämän realiteetteja aikuisena. Eikö maailma todellakaan palvokaan minua ja minun ainutlaatuista elämääni ja juuri minun vauvaani ja koiraani ja tila-autoani ja asuntolainaani jajajajaja? Eikö minun lapseni syntymä olekaan valtaisan mediatapahtuman kaltainen tapaus kaikille jotka siitä kuulevat? Jos ei, niin vetäisen prinsessaraivarit. Ja siis pelkät onnitteluthan eivät riitä odotusaikana, on syytä avata rahasto johon koko suku pyyteettömästi lahjoittaa omat varansa, jotta juuri MIIINUUUN jälkeläiseni..
mennä muualle purkamaan tota sun angstia. Jos et kerran tunne mua tai tiedä musta mitään, kuten tuolle aikaisemmin totesit, niin tuskin voit olettaa, että mulla on prinsessa-elämä, auto, koira ja asuntolaina(ei muuten ole yhtäkään näistä). Eikä ole rahastoa vauvalle, ei edes säästötiliä mulle itselleni. Taidat olla vähän väsynyt? Jos menisit vaan nukkumaan? Ei hetkinen.... OOTKO MUN SISKO??
onko siskollasi kumppania?(lapsettomuus) pitkäaikainen sinkku?(lapsettomuus,"etuilu") vela? (ärsyttää muiden huomio sinun syntymätöntä lasta kohtaan) [varsinkin kun suvun ensimmäinen} todellakin ota asia puheeksi vaikka siitä tulisi vuosisadan riita, " ystävänsä voi valita, sukua ei" vaikka teille tulisi -välit poikki- riita se on helpompi selvittää sukulaisen kanssa kuin tuttavan jonka kanssa ei ole pakko olla tekemisissä ikinä. sisko kun nyt on kuitenkin aina sisko tuli sitä toimeen tai ei.
Ja kuten tuossa ketjussa tulikin jo hyvin ilmi, niin aloittaja voisi opetella olemaan vähän vähemmän vaatelias ja itserakas päsmäri.
pahoitteluni jos en kirjoita mielestäsi tarpeeksi selkeästi. kysy toki selvennystä jos et ymmärrä jotain suomenkielisiä sanoja tahi sanontoja. aivan täysin kirjakieltä en Sinun takiasi jaksa pelkästään kirjoittaan.
pahoitteluni. lue tai ole lukematta. oma valintasi.
sama koskee ap:tä. et voi vaatia että siskosi olisi pyyteettömästi/aidosti iloiunen lisääntymisestäsi.
voit yrittää keskustella hänen kanssaa syistä miksi hän on "kylmä" raskauttasi kohtaan(esim.syyt joita edellä kirjoitin), ehkä pääsette ymmärrykseen.,tai ette, mutta tiedettehän ainakin sitten minkä takia "riitelette"
sisko kun nyt on kuitenkin aina sisko tuli sitä toimeen tai ei.Ja kuten tuossa ketjussa tulikin jo hyvin ilmi, niin aloittaja voisi opetella olemaan vähän vähemmän vaatelias ja itserakas päsmäri.
Kertokaa mulle, miten oon itserakas ja vaatelias? Ainoa lahja mitä oon esim. äidiltäni vastaanottanut, on yrjörättejä vauvalle, koska niitä en ollut vielä hankkinut itse. Äiti haluaisi mielellään ostaa vaikka mitä, mutta en anna hänen ostaa, koska mun mielestä on vauvalle turha ostaa uutta ja oon itse ostanut jo kaiken tarpeellisen kirpputoreilta. Jos itserakkaus taas on sitä, että suree menetettyä suhdetta siskoonsa, niin on sekin mun mielestä aika omituinen näkökulma. Jos te näitä mielipiteitä esitätte, niin lyökää faktaa pöytää ja näyttäkää mulle missä oon itserakkautta tai muuta tuonut esille! Mun mielestä on aivan uskomatonta miten äidit voi olla näin kylmiä toisiaan kohtaan! Luuletteko te, että mä iloitsen siitä että ylipäätään aloitin koko ketjun? EI, MUA KADUTTAA SE AIVAN SAATANASTI JA TÄÄLTÄ ON TURHA KOSKAAN MITÄÄN ASIALLISIA VASTAUKSIA ODOTTAAKAAN!
Kun rauhoitut, niin mieti oikeasti hetki mitä mm. minä sanoin. Mua rasittaa tuollainen mullemulle -itsekeskeinen asenne ihmisillä yleensäkin, enkä ala todellakaan anteeksipyytelemään mielipidettäni, jonka takana seison! Siinä vain komentelet ja vaadit, enkä mä ainakaan vastaa sulle mitään enää.
Kun rauhoitut, niin mieti oikeasti hetki mitä mm. minä sanoin. Mua rasittaa tuollainen mullemulle -itsekeskeinen asenne ihmisillä yleensäkin, enkä ala todellakaan anteeksipyytelemään mielipidettäni, jonka takana seison! Siinä vain komentelet ja vaadit, enkä mä ainakaan vastaa sulle mitään enää.
Älä sitten vastaa! Mua vituttaa kun et osaa perustella argumenttejasi, ei mikään muu! Näytä mulle kohta tässä viestiketjussa, missä näkyy mun mullemullemulle-asenne??? Ja mäkin seison oman mielipiteeni takana, että olet idiootti ja tämän osaan myös hyvin perustella, kuten olen tuolla ylempänä jo tehnytkin.
okei siis siskosi on lapseton vastentahtoisesti tai omasta halustaan, eikä siis osaa tai halua kuulla/tietää mitään raskaudesta/vauvoista...
tai sitten mieleltään niin nuori ettei tajua sinun haluanvan joatin muutakin huomiota kuin pelkän "aha" raskaus ilmoitukseen.
oli syy mikä vaan niin puhu siskosi kanssa. hänestä on kuitenkin tulossa täti halusi hän sitä tai ei, oli hän väleissä kanssasi tai ei.
"ystävät voi valita, sukulaiset ei"
rakkaalla siskolla kaksi.
1: kummallekin olen ostanut jotain pientä, tossukka ja sellaista jo ennen syntymää. Isovanhemmat vielä enemmän, varsinkin siskon odottaessa esikoistaan.
2: Pakko sanoa, että kun ei itse ole ollut raskaana eikä ole aikeissakaan perustaa perhettä, niin kysymykset toisen olotilasta ei aina tule mieleen. Varsinkin kun tässä vaiheessa tuntuu että vähän väliä joku on raskaana ja joillain kaikki menee ihan ok ja joillain tulee diabetestä, raskausmyrkytystä ja kaikkea. Välillä vasta parin vierailun jälkeen hoksaa kysyä "niin, miten raskaus sujuu? Oletko voinut hyvin?" Eikä johdu siitä ettenkö välittäisi, vaan siitä että ei ole vain tullut mieleen kun kylässä on ollut muitakin ihmisiä ja turistu kaikkea muuta.
Tällä hetkellä odotan tulevaa kummityttöäni saapuvaksi, mutta en tainnut kysyä tulevalta äidiltä (ystäväni vaimo) kertaakaan viime vierailun aikana, miten hän voi. Eikä johdu siitä ettenkö välittäisi. Välitän ja paljon.
[/quote]
okei siis siskosi on lapseton vastentahtoisesti tai omasta halustaan, eikä siis osaa tai halua kuulla/tietää mitään raskaudesta/vauvoista... tai sitten mieleltään niin nuori ettei tajua sinun haluanvan joatin muutakin huomiota kuin pelkän "aha" raskaus ilmoitukseen. oli syy mikä vaan niin puhu siskosi kanssa. hänestä on kuitenkin tulossa täti halusi hän sitä tai ei, oli hän väleissä kanssasi tai ei. "ystävät voi valita, sukulaiset ei"
Niin, näin tässä kai on edettävä. En mä mitään erityiskohtelua ole vaatinut raskauden takia, mua vaan kummastuttaa ettei siihen reagoida kuin negatiivisesti, oli syy mikä hyvänsä. Kai mun on pakko kysyä, mitä meidän suhteelle tapahtui.
rakkaalla siskolla kaksi.
1: kummallekin olen ostanut jotain pientä, tossukka ja sellaista jo ennen syntymää. Isovanhemmat vielä enemmän, varsinkin siskon odottaessa esikoistaan.
2: Pakko sanoa, että kun ei itse ole ollut raskaana eikä ole aikeissakaan perustaa perhettä, niin kysymykset toisen olotilasta ei aina tule mieleen. Varsinkin kun tässä vaiheessa tuntuu että vähän väliä joku on raskaana ja joillain kaikki menee ihan ok ja joillain tulee diabetestä, raskausmyrkytystä ja kaikkea. Välillä vasta parin vierailun jälkeen hoksaa kysyä "niin, miten raskaus sujuu? Oletko voinut hyvin?" Eikä johdu siitä ettenkö välittäisi, vaan siitä että ei ole vain tullut mieleen kun kylässä on ollut muitakin ihmisiä ja turistu kaikkea muuta.
Tällä hetkellä odotan tulevaa kummityttöäni saapuvaksi, mutta en tainnut kysyä tulevalta äidiltä (ystäväni vaimo) kertaakaan viime vierailun aikana, miten hän voi. Eikä johdu siitä ettenkö välittäisi. Välitän ja paljon.
Ymmärrän hyvin, että unohtuu kysyä miten raskaus sujuu jne. Tässä mun tapauksessa siskoni ei ole sitä kysynyt vielä kertaakaan, ja sitä mun on vähän hankala ymmärtää. Eikös se nyt melkeinpä tarkoita sitä, ettei kiinnosta?
miesparkasi ja tuleva lapsiparkasi. Tähti on raskaana, hiljentykää palvomaan.
Edelleenkin peräänkuuluttattaisin odottajalta hieman vähäisempää minäminäminä-asennetta. Sun elämäsi on sun elämäsi. Sun lapsi on SUN lapsi, näin karkeasti vedettynä. Sä OLET todella huomionhakuinen...