raskaus + vauvalahjat
Kysymykseni on kaksiosinen:
1.Kuuluuko teidän mielestä lähisuvun ostaa syntymättömälle vauvalle "lahjoja"?
2.Jos joku erittäin läheinen ihminen ei olisi osoittanut muuta kuin neutraaleja tai vähätteleviä tunteita sinua ja syntymätöntä lastasi kohtaan, loukkaantuisitko? Siis tätä ihmistä ei ole hetkauttanut raskauteni millään tapaa. Ja tätä ei tarvitse liittää ensimmäiseen kysymykseeni.
Kommentit (50)
1. Ei kuulu, mutta on se mukavaa. Tai no jos totta puhutaan, niin kyllä kummeksuisin jos esim. äitini ei ostaisi vauvalle mitään. Meillä siis minä raskaana ja vanhempieni ensimmäinen lapsenlapsi, joten pitäisin outona jos heitä ei yhtään kiinnostaisi.
2. Vähättelevistä kommenteista loukkaantuisin, neutraaleista en. En ole muutenkaan juuri positiivisia kommentteja saanut, ihmisten ensireaktiot ovat olleet lähinnä järkyttyneitä ja sellaisia "ootko tosissas" -tyylisiä. Kieltämättä kyrsii.
tulevan pienemmän maailmannapansa kanssa.
Siis oletko sä ihan aikuinen ihminen, henkisesti? Mitä vauvalahjoja, siis jollei se vauvasi ole vielä herranjumala sentään edes syntynyt? Sun pää taitaa olla hormoneista aivan sekaisin, joten kannattaisko VÄHÄN järkiintyä! Helou.
tulevan pienemmän maailmannapansa kanssa.
Siis oletko sä ihan aikuinen ihminen, henkisesti? Mitä vauvalahjoja, siis jollei se vauvasi ole vielä herranjumala sentään edes syntynyt? Sun pää taitaa olla hormoneista aivan sekaisin, joten kannattaisko VÄHÄN järkiintyä! Helou.
joo, arvasin että nyt tulee heti näitä maailmannapa- syytöksiä ja yritin muotoilla kysymykseni niin, ettei sellaista kuvaa saa että jotenkin niitä lahjoja odottelisin. Mun mielestä se nyt on ihan normaalia, että kun perheeseen tulee vauva, niin lähisuku, eli lähinnä perheen naiset ÄITI JA SISKOT, ovat sen verran innoissaan ja hössöttävät ja HALUAVAT ostaa jotain vauvanvaatetta tms. Keneltäkään en tällaista vaadi! Se vaan olisi omakin reaktioni jos vaikka saisin kuulla siskoni olevan raskaana: innoissani menisin hypistelemään vauvanvaatteita ja ostaisin jonkun kivan. Kyllä mä koiranpennuillekin aina ostan luita ja leluja ja kaikkea kivaa. KYSYMYS EI OLE SIITÄ ETTÄ VAATISIN LAHJOJA!!! Ja kyllä, olen aikuinen 30v ihminen kun joku kohta sitäkin kysyy ja olen parisuhteessa, tienaan omat rahani etc.
Ap:n kysymyksissä on niin kamalaa ? Mä ainakin ymmärrän täysin !
1. Kyllä mä ainakin olen saanut vauvatavaroita nyt raskaana ollessani. Niin perheeltä kuin kavereiltakin. En kavereilta niin odottais lahjoja ennen syntymää vaikka niitä sainkin. Mutta kyllä minäkin ihmettelisin ja loukkaantuisinkin jos oma tai miehen äiri ei Mitään olis ostanut (ei lahjoja mutta jtn pakollisia ja tarpeellisia tavaroita). Ja olemmekin saaneet paljon apua molemmilta :).
2. Esim. Miehen sisko on vähän sillä asenteella ettei vois meidän lapsi vähempää kiinnostaa. Ei koskaan kysy miten voin, tai sano onpas madu kasvanut tms. Kyllä vähän surettaa kun kummiski nähään usein :/.
väännetään siis rautalangasta ja liitetään nämä kaksi kysymystä yhteen: Onko teistä siis omituista, kun eräs 100% samaa geeniperimää kantava ihminen kuin minä, vähättelee raskauttani ja oireitani, ei ole millään tapaa osallistunut koko odotusaikaani, ei kysele kuulumisia, eikä ole edes onnitellut. Laskettuun aikaan on kaksi viikkoa, joten ei ole alkuraskaus ja sen aiheuttama hämmennys kyseessä, vaan täysi aikaisemmin hyvin lämpimien suhteiden totaali kylmeneminen. Hän siis on sulkenut minut elämästään ja oon todella loukkaantunut ja hämmentynyt. Miksi?
kun kohta joku taas alkaa itkemään jotain, eli miksi hän käyttäytyy näin?
väännetään siis rautalangasta ja liitetään nämä kaksi kysymystä yhteen: Onko teistä siis omituista, kun eräs 100% samaa geeniperimää kantava ihminen kuin minä, vähättelee raskauttani ja oireitani, ei ole millään tapaa osallistunut koko odotusaikaani, ei kysele kuulumisia, eikä ole edes onnitellut. Laskettuun aikaan on kaksi viikkoa, joten ei ole alkuraskaus ja sen aiheuttama hämmennys kyseessä, vaan täysi aikaisemmin hyvin lämpimien suhteiden totaali kylmeneminen. Hän siis on sulkenut minut elämästään ja oon todella loukkaantunut ja hämmentynyt. Miksi?
Siitä kuka se On
Sä olet minusta vain laajennetusti jotenkin todella mm. huomionhakuinen ja itsekeskeinen tuossa. Mullemullemulle. Koko maailman ilmeisesti pitäisi pysähtyä, kun SINÄ nyt mahtavasti ja upeasti lisäännyt? No voi elämä.
Siis ihan aidosti ilman mitään ilkeyttä, hellittäisit noista hormonihuuruistasi. Ja koita nyt tajuta ettei sun elämän keskipiste ole sitä samaa muille! Sä olet kyllä itsekäs, jos sä oletat että muut kerääntyvät sun elämään ihan sun elämääsi. Tiedätkös kun muilla on ne omansa.
Haluaisi itsekin vauvan ja tulla äidiksi...? Ja siksi reagoi kuten reagoi.
Tai sitten sinä ylitulkitset asiaa.
Ja kiitos niistä kahdesta asiallisista vastauksesta, mitä olen saanut :) Ja yllä oleva, kyseessä sisko.
koko viestiketjun ja lisäämäni kommentit ennen kuin tulet vittuilemaan?
Sä olet minusta vain laajennetusti jotenkin todella mm. huomionhakuinen ja itsekeskeinen tuossa. Mullemullemulle. Koko maailman ilmeisesti pitäisi pysähtyä, kun SINÄ nyt mahtavasti ja upeasti lisäännyt? No voi elämä.
Siis ihan aidosti ilman mitään ilkeyttä, hellittäisit noista hormonihuuruistasi. Ja koita nyt tajuta ettei sun elämän keskipiste ole sitä samaa muille! Sä olet kyllä itsekäs, jos sä oletat että muut kerääntyvät sun elämään ihan sun elämääsi. Tiedätkös kun muilla on ne omansa.
Mutta selvästi haluat ottaa vastaan vain myötäilyä hörhöilyihisi.
Kun omasta vauva-ajasta on jo aikaa, niin minä en osaa ainakaan ylenpalttisesti intoilla toisten vauvoista saati että kokisin tarpeelliseksi mennä hypistelemään jotain lastenvaatteita. Toki ristiäislahjat olen ostanut ja uutisesta kerrottaessa onnittelin.
Minulla oli etenkin veljen jälkimmäisen vauvan kohdalla vaikea muistaa, että heille on vauva ylipäätään tulossa. Eikä ole siitä kiinni ettenkö olisi heidän puolestaan iloinen - minulla ei vain tässä vaiheessa elämää enää pysy mielessä kuka on raskaana ja kenellä on montakin lasta, jos harvoin nähdään. Uusien lasten nimien oppimisessa menee tolkuttoman kauan ja myös sen muistamisessa, että nyt siinä ja siinä perheessä on se kolmaskin/toinenkin lapsi.
Silloin kun eli itse niitä vauvavuosia, niin tuli eri tavalla intoiltua jokaisesta uutuuskansalaisesta. Nyt olen enemmän kiinnostunut muista asioista.
Kun omasta vauva-ajasta on jo aikaa, niin minä en osaa ainakaan ylenpalttisesti intoilla toisten vauvoista saati että kokisin tarpeelliseksi mennä hypistelemään jotain lastenvaatteita. Toki ristiäislahjat olen ostanut ja uutisesta kerrottaessa onnittelin.
Minulla oli etenkin veljen jälkimmäisen vauvan kohdalla vaikea muistaa, että heille on vauva ylipäätään tulossa. Eikä ole siitä kiinni ettenkö olisi heidän puolestaan iloinen - minulla ei vain tässä vaiheessa elämää enää pysy mielessä kuka on raskaana ja kenellä on montakin lasta, jos harvoin nähdään. Uusien lasten nimien oppimisessa menee tolkuttoman kauan ja myös sen muistamisessa, että nyt siinä ja siinä perheessä on se kolmaskin/toinenkin lapsi.
Silloin kun eli itse niitä vauvavuosia, niin tuli eri tavalla intoiltua jokaisesta uutuuskansalaisesta. Nyt olen enemmän kiinnostunut muista asioista.
Tässä on kysymys perheen ensimmäisestä, eikä siskollakaan ole lapsia.
Mutta selvästi haluat ottaa vastaan vain myötäilyä hörhöilyihisi.
Kertoisitko, missä kohtaa hörhöilen?
kovin uorasukaisesti joten kirjoituksen perusteella oletan kyseessä olevan ap:n (iso)sisko joka on kateelline raskaudesta koska ei itse ole saanut lasta jostain syystä vaikka olisi halunnut. (syyt: fysiologinen lapsettomuus itsellä tai miehellä, sinkkuus,tai vaikka siskon raskauden myötä tajuaminen siihen että hän haluaa myös lapsen eikä pysty sitä enää ennen ap:ta saamaan)
syitä voi olla monia. kysy suoraan että;eikö sinua kiinnosta tulla tädiksi/enoksi/sedäksi/muu lähisukulainen.
todennäköissesti syy on sinusta typerä(esim. äitisi ei vielä halua olla mummo(ikäinen) koska on omast mielestään nuori) mutta ko. henkilölle suuri.
iloitse muun lähipiirisi kanssa raskaudestasi, vastahakoiset tulee perässä, jos on tullakseen...
1. Ei kuulu. Vanhempi kansa myös uskoo siihen että tuottaa huonoa onnea ostaa jotain etukäteen. Sukulaisilta en saanut mitään ennen syntymää, työkavereilta jotain kun jäin pois.
2. Neutraaleista en loukkaantunut, vähättelevistä kyllä.
kovin uorasukaisesti joten kirjoituksen perusteella oletan kyseessä olevan ap:n (iso)sisko joka on kateelline raskaudesta koska ei itse ole saanut lasta jostain syystä vaikka olisi halunnut. (syyt: fysiologinen lapsettomuus itsellä tai miehellä, sinkkuus,tai vaikka siskon raskauden myötä tajuaminen siihen että hän haluaa myös lapsen eikä pysty sitä enää ennen ap:ta saamaan)
syitä voi olla monia. kysy suoraan että;eikö sinua kiinnosta tulla tädiksi/enoksi/sedäksi/muu lähisukulainen.
todennäköissesti syy on sinusta typerä(esim. äitisi ei vielä halua olla mummo(ikäinen) koska on omast mielestään nuori) mutta ko. henkilölle suuri.
iloitse muun lähipiirisi kanssa raskaudestasi, vastahakoiset tulee perässä, jos on tullakseen...
No joo, oikeassa oot. Oon itse miettinyt, että ehkä hän kokee minun vievän "kaiken huomion" ja sillä tapaa on mustasukkainen. Ehkä on myös kateellinen kun ehdin ensin... en tiedä. Joka tapauksessa nää on aika kypsymättömiä syitä katkaista kontaktit. Mua surettaa tosi paljon, mutten halua kyllä alkaa nöyristelemään ja lämmittämään hänen katkaisemaansa suhdetta. Kyllä mulla olisi ihan muitakin asioita, mihin keskittyä. Ehkä hän tajuaa sitten joskus.
Ei vielä edes koko vauvaa elämässä ja sä jo vaadit lahoja ja rahaa lapsellesi? Oikeesti!!