Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko puolitutun lapselle ylioppilaslahjarahaa?

Vierailija
10.05.2012 |

Kahvitilaisuus.

Lasta en tunne ollenkaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin ylioppilaaksi lahjoiksi sain kalevala koruja, muita koruja ja kirjoja. joku antoi rahaa ja olin silti tyytyväinen. itse ostaisin puolitutulle edullisen kirjan ja yhden ruusun. miksi kaikki vie nykyisin vain rahaa?

Vierailija
22/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20e lahjakortteja, joten 20e ylioppilaalle olis kyllä vähän.

En missään nimessä antaisi lapseni viedä tai ottaa vastaan syntymäpäivälahjaksi rahaa (tai rahalahjakortteja) kavereiltaan/kavereilleen. Sen verran täytyy olla viitseliäisyyttä vanhemmilla, että käyvät kaupassa lahjan ostamassa lastensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on työssäkäyvä. Itse olen työtön ja juuri annoin läheiselle kummilapselleni 250 rippilahjaksi. Säästin sitä varten pari vuotta.

Vierailija
24/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan kummilapsille50 e, max. 100. 7

Mutta meillä onkin 10 kummilasta

varsinkin jos on työssäkäyvä. Itse olen työtön ja juuri annoin läheiselle kummilapselleni 250 rippilahjaksi. Säästin sitä varten pari vuotta.

Vierailija
25/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävättären lapselle, joka ei ole kovin läheinen, kaksi soikeaa Teema-lautasta, kysyin äidiltä toivetta. Ei ollut kallis, koska olen pienituloinen yh, mutta ilmiselvästi mieluinen.

Vierailija
26/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ketjut on aina uskomattomia! Kunnon av-mamma on itse nuorena ollut kiitollinen 30 markan lahjasta ja samassa aikoo pysyä.

Tuo 80€ kummilapselle on tosi outo summa. Miksi ei samoin tein tasa summa 100€?

Vierailija
27/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki toivat 50e. Aivan lähisukua lukuunottamatta, he sitten antoivat 100-500e (500e ei todellakaan ole sitten mikään normaali lähisuvun summa!!!). Yksi köyhempi toi 20e, se oli häneltä oikeasti iso raha. Mutta ei se raha, vaan osallistuminen ja muistaminen. Kukatkin olisivat riittäneet. Olin hämmentynyt, kuinka paljon rahaa ihmiset antoivat.

Vierailija
28/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä muka todistaa? Muuta kuin että homma on todellakin karannut käsistä lopullisesti.

ei mitään.

20€ on ihan tarpeeksi, ei yhden vieraan tarvi koko juhlaa kustantaa. Aika paljon se ylioppilas saa kun kaikki kaksikymppiset lasketaan yhteen.

Tää maailma on vaan mennyt aivan ahneeksi, mikään ei enää riitä.

Vierailija
29/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-8e

Lapsen kaverille laitoin 20-30e

Vierailija
30/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jota en siis tunne) ruusun ja pastakauhan, jonka ympärille olin solminut nätin rusetin. Juhlakalu oli oikein ilahtunut konkreettisesta lahjasta. :)

Vierailija
31/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä lahja; esim. S-kortti,koska siinä on niin paljon vaihtoehtoja. 20-30 eur on sopiva summa ei-niin läheiselle.

Itse olen antanut useammalle työkaverien lapselle kattilan! Kotimaisen teräskasarin saa n. 20 eurolla ja on tarpeellinen kotoa muuttaessa. Voi myös kysyä juhlijan äidiltä, kerääkö tämä jotakin astiasarjaa; silloin pienikin tavara riittää, kun on varmasti mieleinen.

Vierailija
32/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin, niin riippuen taloudellisesta asemasta (opiskelija, työtön, töissä jne.) 20 euroa lähtösumma ja tuon voi antaa se köyhä. Jos olet hyväpalkkainen, niin sitten 40 Euroa. jos menette pariskunta tai lasten kanssa, niin 50 Euroa.

Itse ajattelin antaa kummipojalle 80€, ja mennään koko perheellä juhliin.

Mun lapset on saaneet kummeilta 500 e, mutta kummit ovatkin lapsille todella läheiset ja monin muinkin tavoin osoittaneet arvostavansa kummilapsiaan.

en tiennytkään, että rahalla mitataan arvostusta... Jos olisin tämän tiennyt niin olisin tiennyt sylkeä läheisen kummitätini silmille, kun kehtasi tuoda vain 50€.

eli tuo lahja nuorelle oli vain yksi tapa. Tietty jos ei välitä kummilapsesta, niin 50 e on iso raha. Silloin kannattaa muistaa sekin, että kun joskus oma lapsesi pääsee amiksesta, ei hänelle anna kukaan mitään.

Vierailija
33/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni äiti tuntuu muistavan lasta paremmin, paljonko kukakin antoi. Ei siis kannata itkeä, kun oma lapsi muutaman vuoden kuluttua juhlii vastaavasti, ja saa 10-15 euron lahjoja, koska hänen vanhempansa eivät ole halunneet mennä mukaan kulutusjuhlaan.

Vierailija
34/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kun on kutsuttu oikeen erikseen käymään ja tykkään juhlista, lapseni kanssa osallistun kemuihin.

Rahalahja sen vuoksi kun kysyin ja äitinsä niin sanoi, juhlakalu lähdössä opiskelemaan, muuttaa omilleen.

Ymmärrän hyvin, että tarvii rahaa. ap.

Vierailija
35/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. viime vuoden abin äiti, joka kyllä ihmetteli lapsen kanssa kilpaa, jos joltain tuli 50e tai yli! Ne oli siis meidän mielestä liian isoja summia! Tuli vähän vaivautunut olokin ottaa niitä vastaan, vaikka antaja olisi ollut kuinka tuttu.

20e on just hyvä!

Vierailija
36/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. viime vuoden abin äiti, joka kyllä ihmetteli lapsen kanssa kilpaa, jos joltain tuli 50e tai yli! Ne oli siis meidän mielestä liian isoja summia! Tuli vähän vaivautunut olokin ottaa niitä vastaan, vaikka antaja olisi ollut kuinka tuttu. 20e on just hyvä!

summan synttärilahjana kavereilta. Ehkä teillä lapsia ei arvosteta?

Vierailija
37/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjotin 1998 ja suurin yksittäinen summa oli 1000 mk ja sekin mun isoäidiltä. Siitä seuraava summa tais olla 300 mk. Suuri osa toi jotain 50 mk tai Kalevalakoruja. Onko maailma tosiaan muuttunut näin paljon?

No, mulla ei onneks ole kuin yksi kummilapsi, eikä olla nähty ku viimeks joskus 2001, kun oli 3 v. Ei olla enää äitinsä kanssa väleissä, en mä edes tiedä missä ne asuu. Mut en mä kyllä silti tajua tuota summaa!

Alkuperäiseen kysymykseen: 20 e ois varmaan ihan ok.

Vierailija
38/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. viime vuoden abin äiti, joka kyllä ihmetteli lapsen kanssa kilpaa, jos joltain tuli 50e tai yli! Ne oli siis meidän mielestä liian isoja summia! Tuli vähän vaivautunut olokin ottaa niitä vastaan, vaikka antaja olisi ollut kuinka tuttu. 20e on just hyvä!

20 e on todella vähän, johan eskarilaiset saa saman summan synttärilahjana kavereilta. Ehkä teillä lapsia ei arvosteta?

katsos, kun niille on pääasia, että ihmiset tulee paikalle ja onnittelemaan!

Ja meillä ei eskarilaisille, niin kun ei alakoululaisillekaan, anneta 20 euron kaverilahjoja! max 10e

Vierailija
39/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin, niin riippuen taloudellisesta asemasta (opiskelija, työtön, töissä jne.) 20 euroa lähtösumma ja tuon voi antaa se köyhä. Jos olet hyväpalkkainen, niin sitten 40 Euroa. jos menette pariskunta tai lasten kanssa, niin 50 Euroa.

Itse ajattelin antaa kummipojalle 80€, ja mennään koko perheellä juhliin.

Mun lapset on saaneet kummeilta 500 e, mutta kummit ovatkin lapsille todella läheiset ja monin muinkin tavoin osoittaneet arvostavansa kummilapsiaan.

en tiennytkään, että rahalla mitataan arvostusta... Jos olisin tämän tiennyt niin olisin tiennyt sylkeä läheisen kummitätini silmille, kun kehtasi tuoda vain 50€.

eli tuo lahja nuorelle oli vain yksi tapa. Tietty jos ei välitä kummilapsesta, niin 50 e on iso raha. Silloin kannattaa muistaa sekin, että kun joskus oma lapsesi pääsee amiksesta, ei hänelle anna kukaan mitään.

Vierailija
40/42 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ruusut mutta näemmä nykyään on tapana viedä rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi