Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa töissä teidän 14-18-vuotiaat käyvät?

Vierailija
03.05.2012 |

kun täällä monissa ketjuissa aina mainitaan, että lapset maksavat itse esim. ajokorttinsa. Meidän lapset ovat saaneet koulun ohella tehdyistä töistään niin pientä palkkaa, että se riittää hädin tuskin paljon pienempiin menoihin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se, joka totesi että turhat hankinnat, kuten ajokortti, tulee hankkia itse.

Ja itse olin siis 17-vuotiaana kaupassa töissä, tein n. 30 h/vko ja tienasin n. 1000 e/kk käteen.

Kyllä siitä yhen autokoulun helposti maksoi, kun muuten kuukausimenot oli 100-200 e luokkaa.

Toki jos vanhemmat olettaa koulun ohella työskentelevän nuoren maksavan kaiken itse vuokrineen muineen, niin ei varmasti sitten...

Vierailija
2/4 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se työttömyys sitten periytyy...

Todellakaan ei alaikäisille ole tarjolla sellaista työtä, josta jotain palkkaa saisi. Edes aikuiset eivät meillä päin löydä niitä kauppatöitä, joissa 1000€/kk saisi. Puhelinmyyntiä ei lasketa...

Paremmasta on toivoa, kun ammattikoulunsa päättävä on jo ainakin kesätyötä saanut.

Kun itse ei aikanaan saanut kotoa juuri mitään, niin sen verran paremmassa asemassa olen nyt omiin vanhempiin verrattuna, että ajokortin ja pikkuista "pesämunaa" omaan asuntoon olemme pystyneet lapsillemme tarjoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v ei tietenkään ole edes hakenut mitään kesätyötä. Ensi kesäksi hakee ja toivottavasti saakin.

18v on hakenut kesätyötä, mutta ei ole ainakaan vielä saanut. Kaksi edellistä kesää on ollut töissä, mutta enää ei samaan paikkaan pääse, koska on jo 18v.

Meillä lasten ei tarvitse kouluaikana työssä käydä. Emme ole edes keskituloisia ja lapsia on useita, mutta pystymme kyllä rahoittamaan lastemme elämän koulun loppuun.

Esikoiselle ajokortti ja auto juuri maksettu

Vierailija
4/4 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on kyllä surkea työhön kulutettuun aikaan nähden, mutta saavatpahan vähän taskurahaa. Kauan saisivat jakaa ja säästää, jos jakajan palkalla meinaisivat ajokortit maksaa. Kesätöitä he eivät ole saaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi