******KESÄkuun kullankerät********
Hejsan
Laitoin taas pinoa pystyyn, kun vanhat on hautautuneet johonkin todella alas.
Meillä on ensimmäinen antibioottikuuri päällä. Neiti oli nuhassa ja yskässä jo toista viikkoa ja vein sitten lääkärille tsekkaamaan korvat ja siellähän oli korvatulehdus. Typy ei ollut ollenkaan räpännyt korviaan eikä ollut muutenkaan itkuisempi kuin aikaisemmin. Sitkeä Sissi toi Neiti!!
Onneksi maha ei ole reagoinut antibioottiin mitenkään :)
Onkos muut kesikset sairastelleet paljon?
Ollaan alettu jo maistelee puuroa iltaisin. Soseet menee hyvin alas ja nyt myös maistuvat makeat hedelmä/marjasoseet. Lihan ajattelin aloittaa vasta joulukuussa.
Millähän lihalla sitä olisi paras aloittaa? Kokemuksia?
Meillä otettiin myös syöttötuoli käyttöön. Syöttäminen sitterissä ei enää onnistunut, koska tyttö kampeaa itsensä ihan etukenoon siinä, vaikka onkin valjaissa kiinni. Istuminen sitterissä on vielä hieman haparaa, mutta harjoitus tekee mestarin!
Vaihdoimme myös turvakaukalon istuimeen, koska neiti viihtyy paljon paremmin autossa, kun näkee ulos. Onneksi mummut ostivat joululahjaksi (hieman etukäteen..) istuimen, sillä ne maksavat maltaita. Valitsimme sellaisen mallin, joka sopii noin 5-vuotiaaksi asti.
Onkos jouluvalmistelut jo aloitettu? Mä aloitin jo korttien väsäämistä, mutta yhtäkään lahjaa ei ole hankittu. Ja me lähdetään vielä etelään kahdeksi viikoksi joulukuussa, missähän välissä sitä tekis kaikki. Pitää ottaa itseään niskasta kiinni.
Meillä alkaa vielä keittiöremppakin tässä paikkoin. Ihanaa mä saan uuden keittiön! Toi meidän vanha on ihan hirvee ja todella epäkäytännöllinen. Ollaan sen kanssa jo pärjättu yli vuosi joten eiköhän tässä vielä jaksa hetken aikaa.
Mutta eiköhän tässä taas enimmät tällä kertaa
Pidetäänhän pino pinnalla, joohan!
Tinna ja Neiti
Kommentit (28)
Kerrankin päästään pinon alkupäähän, jee! Meillä tyttö 5kk +9pvää vanha on toistaiseksi pysynyt terveenä, kop kop (koputetaan puuta). Nyt ovat yötkin rauhottuneet kun hampaiden tulossa taukoa, kaksi hammasta jo löytyy alarivistä.
Puoleen vuoteen asti mennään täysimetyksellä, saa nähdä kuinka ruokien maistelu sitten alkaa sujua, esikoinen kun sai jo kolmekuisena perunaa. Täytyy toivoa, et maistuu.
Juuri palattiin eilen kotiin parin yön hotellireissulta. Univelkaa pikkuiselle kertyi kun on niin uteliasta sorttia, et kauppoihinkin kun menee sisään niin pitää heti herätä vaik normaalisti uni vielä jatkuisikin. kyllä vaan huomaa kuinka helppoa kotona oleminen on kun käy vähän reissussa. parhaillaan neiti kuroo univelkoja kiinni toisilla päikkäreillään. Normaalisti nukkuu päivisin noin 4 tuntia kahdessa erässä, useimmiten enemmänkin. Yöuille sit siinä 20-21 suht kivasti nykyään.
Tota istuin asiaa olen miettinyt kans et josko kohta jo vaihtais, mut kaukalossa vielä ainakin siihen puoleen vuoteen asti.
Mites muiden liikkuminen? meillä opittiin reilu viikko sitten ryömimään, nyt se on vaan vähän unohtunut kun hytkyy konttausasennossa paljon, ei vaan osaa oikein käsiä liikuttaa ja niinpä välillä peruutteleekin millon mihinkin.
Jouluvalmistelut on muuten vielä vaiheessa paitsi että lahjoja ei ole hankkimatta enää kuin muutama, onneksi.
No mutta, nyt muutkin kesäkuiset pinoutumaan, mukavaa joulunodotusta kaikille!
marenki ja tyttö 5kk
Meilläkin pikkumies voi hienosti. Meillä ryömitään ja noustaan kontilleen hytkymään. Päristää ja " juttelee" valtavasti. Aika energinen kaveri. Kiinteitä syödään kovalla ruokahalulla,ollaan nyt syöty viikon verran kaurapuuroa aamuisin ja hyvin maistuu :)
Kipeänä ei täällä olla oltu vaikka tuo isompi on käynyt jo nämä normaalit flunssat ym. (koputetaan puuta) ;)
5 kk neuvolassa kaikki hyvin. Painoa 9530g ja pituutta 78 cm.
Kaksi kertaa päivässä nukutaan pidemmät unet ulkona ja illalla vielä n.15min tirsat.
Eipä siis mitään ihmeitä. Lähdemme jouluksi ja uudeksivuodeksi ystävien kanssa Thaimaahan. Katsotaan miten Robinin ensimmäinen ulkomaan matka sujuu ;)
Hyvää joulun odotusta kaikille!
Minnuli,Robin ja Aava
Nostan, kun oli hautautunut niin kauas.
Jyri oli kasvanut mukavasti omaan tyyliinsä.
Kaikki ruoka on kyllä mennyt pituuteen jota oli viime kertaan tulllut kuukaudessa 3 cm! ei meinannut terkka uskoa että niin paljon voi kasvaa muka..
Pituus 68,3cm
paino 7380g
py 43,3cm
saatiin rokote joka hieman itketti...
tein muuten toissa päivänä seurannan miten paljon menee ruokaa ja tulos oli siltä vuorokaudelta tämä: maitoa vajaa 700ml ja soseita/puuroa 390g eli aikasta paljon uppoaa kiinteitä,välillä jopa enemmän,lähelle 500g!
Alan muuten epäillä että Jyri on liian helppo vauveli,nimittäin aivan päätäni vaivaa jo seuraava vauva,josta on ollut puhetta... eikä asiaa auta nuo muutamat pinot joissa pinellä ikäerolla odotetaan vauvaa..iiikss!
Mun esikoisella ja seuraavalla on ikä ero 1v9kk joka oli ihan ok...
seuraava vauva ,joka olisi siis neljäs ,aiheuttaisi auton vaihto tarpeen,ja isot autot on kalliita..(olipa hyvä peruste)
Mutta kovasti tuota mussukkaa miestäkin haluttaa saada lisää näitä höpsöjä :D
G: Moniko kesäkuisista haaveilee seuraavasta tai ehkä jo odottaa??
T:Maria ja Jyri (14.6)
Nii kesäkuusta on kohta puoli vuotta. Isoja vauvoja jo meillä. Ei olla vieläkään kiinteitä maisteltu, mutta ihan tässä lähipäivinä varmaan harjoitellaan. Tosi harvoin syö rinnalla ja nopeaan ja yölläkin vaan pari kertaa, ni ei olla aloiteltu vielä... tyttöhän on jo yli 10kiloa kuitenkin :).
Nii ja juuri tänään mennään istuimen ostoon, käy kaukalo pieneksi. Syöttötuolia ollaan vaan kokeiltu (ku ei vielä edes syödä) ja nojaa siihen etupalkkiin nätisti :). Hetken kyllä lattialla tukematta pysyy, mutta sitten pettää tasapaino. Ei juurikaan liikuta lattialla eteenpäin, mutta mahallaan viihtyy pitkään ja aina sinne kääntyykin.
No myöhemmin lisää, nyt kitisee päikkäreille jo....
poika 5kk ikäisenä 6,8kg ja 64,5cm.himpun verran 0-käyrän alapuolella mennään painon suhteen mut maasta se pienikin ponnistaa ;)kaksi hammasta sojottaa alhaalla keskellä. eka tuli 5kk päivänä ja siitä viikon päästä putkahti siihen viereen toinen.
poika on ollut terveenä toistaiseksi. ekan kuukauden täysimetyksellä, jonka jälkeen ollaan korvikkeen voimalla kasvettu. kiinteitä ollaan syöty jo jonkin aikaa.aamuin ja illoin puuro, kerran liha-kasvissose,kerran hedelmäsose ja kerran pelkkä kasvissose. jokaisella aterialla syödään n.pilttipurkillisen verran +maidot päälle n.1dl. maitoa menee vuorokauden aikana sellaiset 5-6dl joka oli neuvolatädin mukaan oikein hyvä määrä.
liharuuat aloitettiin siinä kuukausi sitten ja possun lihalla aloitettiin, sitten kanaa ja nyt maistellaan nautaa ja hetken päästä siirrytään maistelemaan hirvenlihaa.
poika ei edelleenkään ole mikään ikiliikkuja. vain kyljelleen käännytään mut kaikki aikanaan.
keväämmällä jätetään ehkäisy pois ja toinen vauva saa tulla jos on tullakseen. suurempaa vauvakuumetta ei toistaiseksi ole.nyt nautitaan vain tästä meidän pienestä pampulasta ja iloitaan hänestä koko sydämestä =)
terv.manti ja poika 5,5kk
Nopsaan menee aika, kun neitokainen jo reilu 5kk!
Kolmannesta lapsesta on ollut puhetta, mutta ihan vielä ei aleta yrittämään, keväämmällä sitten.
Tuttava pariskunnalla on 1v1kk ikäerolla ja tosi hankalalta näyttää niiden meno, mut oon mielessäni aatellu et kukin tekee asiat tyylillään ja että on itestä kiinni kuinka pärjätään, toinen sopii toiselle ja toinen taas toiselle :) Tulipas sekavasti... meillä on lapsilla ikäeroa 5v aika suuri ikäero mun mielestä, mut aika helpolla oon päässy ku esikoinen on niin omatoiminen jo ja on toi neitokainenki kai liian helppo tapaus ku vauvakuume pukkaa taas :)
Mut joo, 5kk neuvolassa käytiin ja mitat 6910g 67cm
Syöminenkin alkanut sujumaan, hyvin syödään ja hedelmäsoseetkin maistuu pikkuhiljaa.
Liikutaan pyörimällä, ryömiminen ei vielä ihan onnistu, yritys kylläkin kova :)
Tällästä tänne..
Hirmu nopeasti aika on mennyt. Kesäkuun pienokainen jo 5 kk! Täyttää 6 vuoden pimeimpänä päivänä eikä siihenkään ole enää kuukauttakaan.
Meillä on syöty kasvis- ja hedelmäsoseita jo yli kuukauden ja maissipuuroa iltaisin pari viikkoa. Eilen ja tänään kokeiltiin Muksu vadelmakaurapuuroa. Aloitan siis varovasti viljoja nyt ja lihat sitten vasta joulun aikaan. Varmaan broilerilla aloitetaan. Ei meillä punaista lihaa koskaan syödäkään.
Vauvakuume olisi, mutta tuskin meille toista tenavaa kovin helpolla siunaantuu kun tätäkin odoteltiin viisi vuotta.
Terveenä on taas vaihteeksi oltu (kop kop...) ja päivät kuluvat iloisessa touhussa. Kotityötkin sujuvat mukavasti kun pikkuinen jaksaa niistä iloita. Sängyn petaus ja pyykkien laskostus ovat suorastaan naurettavia puuhia. Kikatus on kova kun peittoja ja pyyhkeitä hulmutellaan ja leikitään hiukan telttaakin :)
Meilläkin kasvetaan ja kehitytään kohisten. Neiti ei vielä liiku, mutta on muuten kovin touhukas. Itse asiassa tänään aloin miettiä, kuinka salakavalasti ja nopeasti meidän rauhallinen vauva on muuttunut elohopean vilkkaaksi. Kädet tavoittelevat koko ajan kaikkea, jalat viskovat edestakaisin oltiin sitten lattialla tai sylissä, nauretaan, hihkutaan ja harjoitellaan kovia ääniä. Tätä mammaa ihan pelottaa, että siirtyykö ilmiö myös liikkumiseen sitten joskus, kun liikkeelle päästään. Siinä tapauksessa olen ihan helisemässä...
Muuten menee tällä hetkellä todella hyvin, mutta illat on menneet meillä vähän ranttaliksi. Taisin sitä jo joskus aiemminkin valittaa. Neiti on mennyt tavallisesti klo 20 nukkumaan ja niin menee nytkin, mutta herää n. ½ tunnin päästä pirteänä kuin mikä ja riehuu vielä tunnin. Vanhemmat olivat jo niin tottuneet omaan aikaan iltaisin, että tätä muutosta ei ole otettu kovin ilolla vastaan. Päiväunien vahtiminen tms. ei ole tuottanut asiaan muutosta. No, nyt sitten kestetään ja opetellaan olemaan illallakin kullanmurun kanssa.
Vielä mennään ihan täysimetyksellä, mutta alan henkisesti valmistautua kiinteisiin. Inhottavan moni ihminen on ihmetellyt meidän pitkää imetystä ja pelotellut, että lapsi ei enää 6 kk iässä totu nielemään. Onko muille tullut samaa vastaan?
Ja lopuksi kysymys jo kiinteät aloittaneille: meidän neidillä on taipumusta ummetukseen ja olen pohtinut, että tärkkelyspitoinen peruna ei välttämättä ole paras aloituskasvis. Miten te olette aloittaneet ja oletteko ottaneet heti mukaan luumun tms. ja onko esiintynyt ummetusta?
Kyllä mullekin muutama kommentti imetyksestä on tullut. tytön ollessa 4kk aidosti ihmetellen eräs puolituttu sanoi että ai sä imetät vielä! Myös neuvolassa on mielestäni vähän sellainen asenne, että hoputtavat kiinteitä antamaan. meille ei ole suoraan sanottu mitään mutta aina vähän varovasti neuvolan th kysyy, että vieläkö pelkkää rintamaitoa menee. Hän tietää myös ammattini(kätilö) ja ehkä siksi ei ole sen enempää sanonut kun tyttö on kuitenkin kasvanut ihan normaalisti vaikkei nyt mikään pullukka olekaan(5kk 7020g ja 65cm). Olen ajatellut, että kun puoli vuotta tulee täyteen niin sitten aloitellaan kiinteitä, mutta olen ite kyllä miettinyt et mitenköhän se sit maistuu, ainakin lusikasta meillä otetaan vitamiinitipatkin, et ei sen kanssa varmaan tule ongelmaa.
Hei Mjödi! Kirjoitit vaan, että toista lasta ei ehkä siunaannu kovin helposti niin tuli mieleen kysyä, että oletko palstaillut myös lapsettomuus sivuilla? Nimimerkkisi kun tuntuu tutulta. Itse siellä kanssa olen pyörinyt silloin tällöin lähinnä lukemassa juttuja, en niinkään kovin aktiivisesti kirjoitellut.
Meillä on nämä kaksi tytön tylleröä. esikoinen 5,5v ja pikkuprinsessa 5kk. esikoinen sai alkunsa 2v odotuksen jälkeen clomifenilla ja kakkonen on ivf-lapsi, häntä odotettiin liki 3 v. Kirjoittele jos haluat " jutella" lisää.
Meillä menee ihan mukavasti! Kasvetaan kovaa vauhtia, masulle käännytään molempien kylkien kautta, kiinteät maistuu... Masullaan potkitaan kovasti ja hieman saadaan suuntaakin käännettyä. Ei kuitenkaan vielä akselin ympäri pyöritä eikä ryömitä. Ainut miinusasia on nyt vaan se, että vellit ja puurot eivät meidän pojalle maistu ollenkaan. Yökitään vaan kovasti ja oksennetaan. Taidan jättää nuo viljat vähäksi aikaa ja siirtyä maistattamaan lihaa.
Kovasti olen kuvitellut, että meillä tehdään hampaita, mutta niitä on nyt kyllä jo sitten tehty toista viikkoa eikä yhtään hammasta ole vielä tullut ikenen läpi. Kovasti vaan on ien turvoksissa alhaalta ja vaaleita kohtia on muutama. Luulin vielä, että ensimmäisenä tulee kulmahammas, mutta saas nähä...
Hyppykiikku pitäisi käydä pojalle ostamassa, kun on niin mahdoton pomppija ja juoksija sylissä. Jos vaikka hieman helpottaisi se kiikku, kun ei meinaa jaksaa sylissä pitää. Alkuun tietenkin vain kokeillaan, ei nyt vielä jätetä siihen yksin hyppimään. :)
pike ja poitsu
Ja kieltämättä siitä saa kuulla aina välillä. Itse olen ollut ihan ihmeissäni, kun kuitenkin suositus on täysimettää 6 kk. Sehän nyt on selvä, että vanhemmat ihmiset ihmettelee (pikkujouluissa perjantaina kun lopetin juomisen kahteen boolilasiin työkaverit oli varmoja että olen " taas" raskaana kun eihän nyt enää imettää voi), mutta neuvolan th:kin on esittänyt asian pikemminkin niin että no ei ole ihan pakko aloittaa kiinteitä ennen kuin 6 kk iässä. Enkä kyllä aio vielä aloittaa, koska maitoa kerran riittää ja tyttö hyvin nukkuu. Ihmetelkööt vaan kaikki minkä kerkeävät.
Meillä on myös olleet illat vähän ongelmalllisia viime aikoina. Tyttö menee nukkumaan mutta herää vielä uudelleen ja uudelleen kunnes yhtäkkiä on keskiyö ja mekin mennään nukkumaan (nukkuu kyllä omassa sängyssään). Ei sillä nälkä ole, kunhan tykkää kiekua ja seurustella. Ja tuttia on niin hauska ottaa käteen ja ihmetellä, sitten heittää pois ja vähän ajan päästä kitistä että hei, mä halusinkin sen sittenkin suuhuni. Välillä on kärsivällisyys koetuksella. Mutta hyvin helpolla olen päässyt, sillä ei tyttö juuri itkeskele, nukkuu pitkiä päiväunia ja on ihana ja iloinen vauva. Joten kai sitä muutamat iltayöt voi valvoa.
Juu, palstailtu on. Aloin olla jo lapsettomuuspalstan pisimpään palstailleita kunnes viime syksynä PAS viimein onnistui. Vuosien odotuksen odotukseen mahtuu pari keskenmenoa ja kolme IVFää ja lukuisia alkionsiirtoja...
Mutta kesäkuussa siis saimme pikkuneidin ja hän on aivan ihana likkalapsi. Kauheasti häntä rakastan.
Aivan ihanaa, että hoidot sitten vihdoin tuottivat tuloksen.Onnittelut! Kyllä mä kans oon niin onnellinen meidän pikkuisesta, pelkäsin jo, että ilman jäädään, tosin onhan meillä tuo myöskin ihana esikoinen ja nyt sitä ollaan sit kahden prinsessan äiti.
Meillä on myös olleet illat vähän ongelmalllisia viime aikoina. Tyttö menee nukkumaan mutta herää vielä uudelleen ja uudelleen kunnes yhtäkkiä on keskiyö ja mekin mennään nukkumaan (nukkuu kyllä omassa sängyssään). Ei sillä nälkä ole, kunhan tykkää kiekua ja seurustella. Ja tuttia on niin hauska ottaa käteen ja ihmetellä, sitten heittää pois ja vähän ajan päästä kitistä että hei, mä halusinkin sen sittenkin suuhuni.
Toi kuulostaa NIIN tutulta. Päivät on helppoja ja illalla 21 lähtien sinne puolille yöin saa makkariin juosta vähän väliä. Ennen mekin aina saunottiin miehen kaa ku tyttö nukkui jo yöunille 20.30, nyt heäilee sen alkuillan ja nukkuu sit kyllä yön nätisti. Imetyksestä sen verran, että meilä neuvolatäti onnitteli ku sanoin, että täysimetän. Täällä siis kannustetaan, vaikka oli yli viisikymppinen vanhan kansan täti...
Meillä on takana ensimmäinen korvatulehdus ja todella rankat kolme viikkoa. Tobias huusi koko ajan ellei saanut olla sylissä ja yöllä heräili 30min-tunnin välein huutamaan. Nyt tuntuu tauti voitetulta mutta herra on sitä mieltä, että sylissä olisi silti kiva asua kaiket päivät. Hiukan jo viihtyy lattialla mutta melkoinen sylirotta tämä on vieläkin. Lattialla Tobias pyörii napansa ympäri, peruuttaa ja hakee kovasti konttausasentoa.
Muuten täytyy vinkata teille muille, loistava ja " hellävarainen" keino millä saa lääkkeen annettua vauvalle. Voi siis olla, että muut tämän jo tietääkin mutta mulle oli aivan uutta. Toivon, että mahdollisimman moni selviäisi terveenä ja vinkki olisi tarpeeton! Esikoisen kanssa oli homma aina yhtä taistelua ja tuntui, että sadasosan lääkkeestä saattoi saada kurkusta alas ja loput hän sylki ulos. Lääkärit on aina neuvoneet mulle, että lääke pitää ruiskuttaa kovalla paineella mahdollisimman syvälle suuhun ja näin pakottaa lapsi nielemään. Mutta nyt vasta ensimmäisen kerran minua neuvottiin näin: ruisku lapsen poskeen ja lääke siis suihkutetaan posken sisäpintaan ja pidetään siellä niin kauan kun lapsi nielaisee, ruisku suussa ei pysty lääkettä pois sylkemään. Ekaa kertaa meni lääkkeen antaminen ilman huutoa ja kaikki meni kurkusta alas.
Meillä mennään kanssa täysimetyksellä edelleen enkä pidä kiirettä kiinteiden kanssa, koska pituus menee +1,5 käyrällä ja paino 0-käyrällä eli kasvaa todella hyvin. Öisin syödään kerran, joskus harvoin kaksi ja päivällä saattaa välit venyä kuuteenkin tuntiin, eli ei merkkejä siitä että maito ei riittäisi. Neuvolassa kannustetaan kovasti täysimetykseen mutta korvatulehduksen takia kun lääkärissä käytiin niin tuli sellaisia puolipaheksuvia kommentteja. Kovasti tuntuu vaihtelevan mielipiteet. 5kk neuvolassa ensi viikolla tarkastetaan mitat mutta jos kasvu edelleen ok niin 6kk asti tissitellään vaan.
Sitten tästä nukutuksesta: meillä menee illat hienosti, poika nukahtaa itse omaan sänkyynsä mutta on toivoton aamuvirkku, eli herätys on 5.45-6.30. Sekin on parannus verrattuna tilanteeseen noin kk sitten jolloin heräiltiin tuntia aikaisemmin mutta mielelläni ottaisin tunnin lisää aamupäähän ihan esikoisenkin takia. Nukkumaanmenon myöhäistäminen ei auta mitään, poika menee vaan ekoille torkuilleen aikaisemmin. Jos jollain on hyvä vinkki tähän niin kiitollisena otan vastaan!
Tämän pikku kakkosen piti olla meidän viimeinen vauva ja mies on edelleen sitä mieltä että näin on. Itse kyllä haluaisin pitää asian avoimena vielä, koska on aika haikeaa ajatella, että tätä ei enää koskaan saisi kokea uudelleen, mutta aika näyttää ;)
kutsuhuuto kuuluukin jo!
shamu
Enpä ole kahteen kuukauteen palstaillut, nyt sitten tänään kävimme neuvolassa. Huomenna tulee 6kk täyteen meidän prinsessalla:) aika kulunut ihan älyttömän nopeasti.
Neitokaisen melkein 6kk:n mitat:
paino: 7470g
pituus: 63,7cm
pipo: 42,6cm
hyvin on kasvanut pienestä nyytistä.
Soseita syödään jo täyttä päätä, päivällä kasviksia (peruna-kukkakaali-herne) iltapäivällä hedelmää (banaani, persikka, päärynä) ja illalla jo maisteltu kaura ja tattarivellejä.
Ihanaa kun lunta satelee ja muutenkin joulumieli alkaa löytyä...
Hauskaa joulun odotusta kesiksille ja heidän perheilleen.
bulibuli ja pirpana
Tänään mekin siis neuvolassa, tytön hienot mitat:
8190g
66.4cm
pipo 43, piikkiä piti huutaa hetken aikaa ja muutenkin katella terkkaria pitkään äipän sylistä :) Kääntymisen jalon taidon oppi 5kk päivänään viime sunnuntaina ja harvakseltaan on uutta taitoaan väläytellytkin..Muutoinkin kaikki hienosti, yöt välillä tosi risaisia, välillä taas nukutaan paremmin, voipi olla et hampaitakin pukkaa lähitulevaisuudessa! Oikein tunnelmallista joulunaikaa kaikille kesäkuisille ja heidän perheilleen :)
seuraavat kaksi viikkoa. Katsotaan, josko mahavaivat ja muut kitinät johtuisivatkin maitoallergiasta. Parin päivän kokemuksella tuntuu, että auttaisi. Toivottavasti meilläkin päästään eroon ainaisesta itkusta....
Mekin käytiin viikonloppuna katselemassa uutta istuinta, kun kaukalo alkaa olla pojalle liian pieni. Ei vielä ostettu. Toivotaan, että Onni mahtuu kaukaloon vielä jouluna, kun lennetään pohjoiseen ja siellä pitää vielä ajaa 80 km ennenkuin ollaan mummolassa.
Onni tykkää myös punnertaa ylös sitteristä. Hyvät tuntuu vatsalihakset olevan :), mutta kun ei ole vielä syöttötuolia hankittuna, ollaan syötetty vielä sitterissä. Onni tosin syö tällä hetkellä ainoastaan tissiä ja ruusunmarjaa ja kokeiluluonteisesti maidotonta korviketta.
Hauskaa talvenalkua kesiksille ja toivotaan, että saadaan lunta tänne eteläänkin.
T:Supamama ja Onni
Tinna78: