Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoterapiasta kokemuksia?

Vierailija
24.04.2012 |

Meillä ihan kriisitilanne kotona ja mies pääsee ehkä psykoterapiaan. Vaikeutuukohan elämämme tästä entisestään kun aletaan kaivelemaan miehen traumoja.

Kauankohan voi kestää ennne kuin mitään apua on havaittavissa? Tiedän että ei tähän kukaan osaa vastata, mutta kunhan mietin kun ei ole kenen ketään kenen kanssa vatvoa...

Ongelma on lähinnä miehen impulsiivisuus ja henkinen kypsymättömyys. Syyttää kaikesta minua jne. Nyt kyllä motivoitunut ottamaan apua vastaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi terapiaan mutta ei siitä mitään tullut, koska mies oli omasta mielestään aina oikeassa. Terapeutin kanssa lähinnä väitteli. Lopulta lopetti terapian, koska terapeutti ei ollut hänen kanssaan samaa mieltä.

Teillä ei varmaan ole noin vaikeeta tapausta. Minä jätin miehen.

Vierailija
2/4 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi terapiaan mutta ei siitä mitään tullut, koska mies oli omasta mielestään aina oikeassa. Terapeutin kanssa lähinnä väitteli. Lopulta lopetti terapian, koska terapeutti ei ollut hänen kanssaan samaa mieltä.

Teillä ei varmaan ole noin vaikeeta tapausta. Minä jätin miehen.

Mies on onneksi motivoitunut ja kärsii itsekin epävakaasta mielestä ja sen mukaisesta käytöksestä. Lapsuuden koti on ollut kamala joten käsiteltävää riittää. Selvinä hetkinä mies kyllä myöntää että on se meidän "ongelma" ja kiittää kun olen ollut kärsivällinen.

Nyt ollaan kuitenkin siinä pisteessä että vien lpset pois tästä tilanteesta jos ei muutosta tule.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla eka vuosi oli vaikea, haastoin riitaa ja olin ihan mahdoton, polttelin surutta siltoja takanani. Sen jälkeen kaikki helpottui melkein kertaheitolla paljon kun oma oloni muuttui paremmaksi. Terapia jatkui tuonkin jälkeen vuosia, eli ei saa kuvitella, että kun tilanne vähän löysää, että terapia riittää.

Vierailija
4/4 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohdalle osuu hyvä ja sopiva terapeutti, niin terapeutista voi olla paljonkin hyötyä. en ole itse ollut, mutta parikin läheistä on ja heille siitä oli paljon apua. psykoterapia ei kuitenkaan ole psykoanalyysiä, eli ei siellä samalla tavalla vanhoja traumoja kaivella, vaan ennemminkin ne tulevat sitten vähitellen esille.

uskoisin että parissa kuukaudessa huomaa jo jotain tuloksia, mutta tosiaan meneehän siinä pari vuotta todennäköisesti ainakin.

tsemppiä teille, toivottavasti selviätte kriisistä ja voitte jatkaa elämäänne onnellisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi